Υπάρχει μέλλον για τα 4Χ4;

Τα SUV πουλάνε σαν… ζεστά ψωμάκια. Όμως, πόσα από αυτά πλέον είναι 4Χ4; Μήπως τα 4Χ2, που έχουν και χαμηλότερους ρύπους, σύντομα θα είναι τα μοναδικά που θα πωλούνται;

Έχοντας ως πλεονεκτήματα τους πολύ καλούς τους χώρους, την ευκολία εισόδου-εξόδου, αλλά και την αφ’ υψηλού αίσθηση, τα SUV μοντέλα τα τελευταία χρόνια έχουν αναδειχθεί ως οι απόλυτοι κυρίαρχοι των πωλήσεων τόσο παγκοσμίως, όσο και στην Ευρώπη.

Σε σχέση όμως με το παρελθόν, όπου τα SUV ήταν αποκλειστικά 4Χ4, πλέον τη μερίδα του λέοντος στην προτίμηση των αγοραστών απολαμβάνουν οι 4Χ2 επιλογές. Και αυτό συμβαίνει για τον κύριο λόγο ότι είναι πιο οικονομικές σε τιμή, έχουν χαμηλότερη κατανάλωση και ρύπους, ενώ είναι πιο ελαφριές και σε βάρος.

Άλλωστε, όπως δείχνουν και όλες οι σχετικές έρευνες, πολλοί λίγοι είναι εκείνοι που χρησιμοποιούν το SUV τους σε εκτός δρόμου διαδρομές, ενώ και στοιχεία της κατασκευής των ίδιων των επιλογών (π.χ. δεν έχουν πολύ μεγάλη απόσταση από το έδαφος ή ακόμη και όταν έχουν τετρακίνηση, δεν προσφέρουν κλείδωμα του ποσοστού ή ακόμη περισσότερο, τη δυνατότητα για «κοντά») δεν «προτρέπουν» τον κάτοχό του από το να κινηθεί off road.

Στα πάνω της η αγορά αυτοκινήτου και το Φεβρουάριo 

Για όλους αυτούς τους λόγους σε έρευνα που έκανε πρόσφατα η Jato στη Γερμανία, αποδείχθηκε ότι από το 2016 μέχρι και τα τέλη του 2019, οι πωλήσεις των τετρακίνητων SUV σημειώνουν αξιοσημείωτη πτώση, ιδίως έναντι των 4Χ2 εκδόσεων.

Πριν λοιπόν από μια 4ετία το 61% των compact SUV και το 21% των μικρών SUV που αγόραζαν οι Γερμανοί αφορούσαν σε 4κίνητα μοντέλα. Την περσινή χρονιά τα ποσοστά αυτά είχαν μειωθεί στο 50,4% και 13,8% αντίστοιχα, με τάση να μειωθούν ακόμη περισσότερο.

Συνολικά τώρα στα SUV, το 2016 στη Γερμανία είχαν πωληθεί 608.000 νέα SUV μοντέλα, με το 58% να είναι 4Χ4 και το 42% 4Χ2. To 2019 τα ποσοστά αυτά είχαν αντιστραφεί και ανάμεσα στα πάνω από 990.000 νέα SUV που πωλήθηκαν στη χώρα, το 55% ήταν 4Χ2 και το 45% ήταν 4Χ4.

Τα ποσοστά αυτά αναμένεται περαιτέρω να αλλάξουν από τη στιγμή που οι εταιρείες αναζητούν ολοένα και περισσότερα SUV που έχουν χαμηλές εκπομπές ρύπων και κατανάλωση. Η τετρακίνηση –ακόμη και η αυτόματη, που ξεκινά από αναλογίες 100:0 ή 0:100– συνεπάγεται και αύξηση στους ρύπους και τις ανάγκες καυσίμου συγκριτικά με την κίνηση μόνο στους 2 τροχούς, βάζοντας συνεχώς σε σκέψεις τις εταιρείες για την ανάγκη ύπαρξης μοντέλων του είδους στη γκάμα τους.

Διαβάστε περισσότερα εδώ

Δείτε και αυτά