Όταν ολοκληρώθηκε η κυβίστηση της προηγούμενης κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ σχετικά με την ματαίωση της ιδιωτικοποίησης των 14 περιφερειακών αεροδρομίων, ελάχιστοι ήταν σε θέση να προβλέψουν ότι τη συγκεκριμένη παραχώρηση θα μπορούσε να απειλήσει ένας χειρότερος κίνδυνος. Η καθίζηση δηλαδή, της επιβατικής κίνησης που αγγίζει το 97% στα 14 περιφερειακά αεροδρόμια, που διαχειρίζεται η Fraport Greece, συγκριτικά με το αντίστοιχο διάστημα του 2019, με την πτώση να είναι αντίστοιχη και στο Ελ. Βενιζέλος.
Μέτρα στήριξης
Πληροφορίες του Capital.gr αναφέρουν ότι για τις παραχωρήσεις των αεροδρομίων θα θεσμοθετηθούν μέτρα στήριξης με στόχο να εξισορροπηθούν οι απώλειες σε έσοδα εξαιτίας της δραματικής υποχώρησης της επιβατικής κίνησης. Προς την κατεύθυνση αυτή, η κυβέρνηση εξετάζει τη δημιουργία σχεδίου ενίσχυσης των παραχωρησιούχων των αεροδρομίων, δεδομένου ότι οι προβλέψεις των συμβάσεων παραχώρησης για την πορεία της επιβατικής κίνησης είναι πλέον χωρίς αντίκρισμα.
Ενδεικτικά, για το διεθνές αεροδρόμιο Ελ. Βενιζέλος, οι προβλέψεις έκαναν λόγο για ετήσια αύξηση της επιβατικής κίνησης της τάξης του 5%, σε συνδυασμό με την καθιέρωση της Αθήνας ως τουριστικού προορισμού πόλης (city break).
Το κόστος
Σε αντίθεση με τη συντριπτική πλειονότητα των υπόλοιπων δραστηριοτήτων της οικονομίας, τα αεροδρόμια, όπως εξηγούν παράγοντες της αγοράς, δεν είναι δυνατόν να κατεβάσουν ρολά. Ως αποτέλεσμα, το κόστος συντήρησης και διαχείρισης της υποδομής παραμένει, σχεδόν, αμετάβλητο, τη στιγμή που η επιβατική κίνηση στο σύνολο των αερολιμένων της χώρας είναι θέμα χρόνου να αγγίξει το μηδέν.
Διαβάστε περισσότερα εδώ
- Πηγή: capital.gr
- Ετικέτες: sos, αεροδρόμια, ελληνικά