Γρηγόρης Παπαχαραλάμπους: Λίγο πριν την επιστροφή…

Του Γρηγόρη Παπαχαραλάμπους

Λίγες μέρες πριν την έναρξη λειτουργίας της αγοράς και  μέσα σ’ ένα πολυσύνθετο περιβάλλον προβλέψεων, ιδεών, αναλύσεων, προτάσεων, επιστημονικών απόψεων κλπ. καλό θα είναι να  αφιερώσουμε λίγο χρόνο για έναν ρεαλιστικό και ουσιαστικό προγραμματισμό της επιχειρηματικής μας  δράσης για τους επόμενους μήνες.

Ποια είναι τα δεδομένα:

  1. Όλοι οι αναλυτές –Έλληνες και  Ξένοι- συμφωνούν ότι το 2ο εξάμηνο του 2020 θα είναι εξαιρετικά δύσκολο αλλά και απαιτητικό σε νέες ιδέες και δράσεις που αφορούν τόσο τη λειτουργία, όσο και την χρηματοδότηση για όλες τις επιχειρήσεις μικρές και μεγάλες.
  2. Είναι προφανές ότι το επερχόμενο «τσουνάμι» δεν μπορούμε να το αποφύγουμε, πρέπει όμως να βρούμε τρόπο να μετριάσουμε τα αποτελέσματα του. Εδώ ίσως η πολυετής εμπειρία  μας  από την  ύφεση των μνημονίων μας βοηθήσει.. 
  3. Τα χρηματοδοτικά προγράμματα της Ευρωπαικής  Ένωσης είναι ήδη εδώ, αλλά η διαδρομή  από Βρυξέλλες μέχρι το λογαριασμό τραπέζης του καθενός  μάλλον είναι μεγάλη, με πολλά εμπόδια και πολλούς  μεσάζοντες.
  4. Τα 600/800 Ευρώ, τα δάνεια με προνομιακούς όρους επιτοκίου, η μεταχρονολόγηση επιταγών, οι παρατάσεις στις πληρωμές υποχρεώσεων δίνουν βραχυπρόθεσμες λύσεις.

Ποιοι είναι οι στόχοι :

  • H διατήρηση σε λειτουργία της επιχείρησης μας, η διατήρηση των θέσεων εργασίας, η διατήρηση του κύκλου εργασιών  πάνω από το επίπεδο  βιώσιμότητας και η συνέπεια στις υποχρεώσεις, παλιές και νέες.

  • Η προετοιμασία της επιχείρησης για άμεση ανταπόκριση σε περίπτωση που η οικονομία θα ακολουθήσει την πορεία V.

  • Η προετοιμασία της επιχείρησης σε περίπτωση που η οικονομία ακολουθήσει την πορεία L.

Ποιες μπορεί να είναι οι κινήσεις:

  1. Δημιουργούμε στρατηγικό σχέδιο. Καταγράφουμε με ρεαλισμό τα θετικά και τα αρνητικά του κλάδου μας στην παρούσα συγκυρία. Καταγράφουμε τις πιθανές ευκαιρίες, το ρίσκο που αντικειμενικά πρέπει να πάρουμε και τις πιθανές απειλές που έχουμε να αντιμετωπίσουμε. Καταγράφουμε επίσης τις υποχρεώσεις μας σε κράτος, προμηθευτές, προσωπικό για τους επόμενους μήνες. Σήμερα είναι –καθοριστικά- σημαντικό να έχουμε μια πλήρη και αναλυτική εικόνα της κατάστασης της επιχείρησης μας με προβολή έως το τέλος του έτους. Ας συζητήσουμε με τους λογιστές μας με τους συμβούλους επιχειρηματικότητας, με τους συναδέλφους μας.
  2. Οργανώνουμε τους εργαζόμενους μας, ενημερώνοντας και προετοιμάζοντας τους για τις επερχόμενες  αλλαγές. Μαζί θα αντιμετωπίσουμε τα θέματα, μαζί τις προκλήσεις.
  3. Αναλύουμε την προσφερόμενη μέχρι σήμερα – παλέτα- των υπηρεσιών/προϊόντων μας και αξιολογούμε.Ίσως κάποιες υπηρεσίες, κάποια προϊόντα δεν συμφέρει να παρέχονται πλέον. Ίσως πρέπει να εστιάσουμε σε κάποια άλλα με θετική προοπτική στην αγορά. Απαραίτητο επίσης να ξαναδούμε τον τιμοκατάλογο μας.
  4. Επανασχεδιάζουμε τη λειτουργία της επιχείρησης μας με βάση τα νέα υγειονομικά δεδομένα λαμβάνοντας υπόψη πάντα τις σχετικές  οδηγίες των ειδικών. Ενημερωνόμαστε καθημερινά για τις εξελίξεις και βρισκόμαστε κοντά στα συλλογικά μας όργανα.
  5. Θέτουμε νέες παραμέτρους στο μάρκετινγκ της επιχείρησης μας επιλέγοντας δράσεις με άμεσο και στοχευμένο αποτέλεσμα, λαμβάνοντας υπόψη και τη πιθανή  διστακτικότητα των πελατών μας να προβούν σε αγορές το πρώτο χρονικό διάστημα.
  6. Συζητάμε με τους προμηθευτές μας επαναπροσδιορίζοντας τους  όρους συνεργασίας  μας.
  7. Αναλύουμε το πελατολόγιο μας και προσαρμοζόμαστε. Δυστυχώς  κάποιοι θα  δυσκολευτούν  να  διατηρηθούν πελάτες μας. Κάποιοι που θα παραμείνουν ίσως διαφοροποιήσουν τις ανάγκες τους και φυσικά ίσως προστεθούν καινούργιοι με νέες ανάγκες.
  8. Εστιάζουμε στη διαχείριση της ρευστότητας και στη συγκράτηση των εξόδων μας που είναι τα  κλειδιά για την επιχειρηματική μας επιβίωση.
  9. Τέλος υποστηρίζουμε φανατικά και στην πράξη ότι τώρα είναι η ώρα να αναδείξουμε την Ελλάδα, να στηρίξουμε τους παραγωγούς μας, να εμπιστευτούμε την τοπική μας αγορά.

 

Δείτε και αυτά