Η καραντίνα τελείωσε. Καιρός για έλεγχο και σέρβις στα Ι.Χ.

Φωτορεπορτάζ – βίντεο – κείμενο Λεωνίδας Τζέκας
Από την στιγμή που τελείωσαν τα περιοριστικά μέτρα και καθημερινά η θερμοκρασία ανεβαίνει ολοένα και περισσότερο είναι φυσιολογικό όλοι οι Λαρισαίοι να σκέφτονται τις βόλτες. Κάποιοι ακόμα πιο τολμηροί ακόμα και τις εκδρομές ή και τις διακοπές τους. Όμως αυτό δεν μπορεί να συμβεί αν δεν υπάρχει όχημα και συγκεκριμένα το Ι.Χ. μας.
Γι αυτό το λόγο λοιπόν εδώ και αρκετές ημέρες τα συνεργεία της πόλης έχουν μεγάλο βαθμό επισκεψιμότητας καθώς όλοι θέλουν να ελέγξουν και να φροντίσουν το όχημά τους.
Το «Best Of Larissa» επισκέφτηκε το συνεργείο των Βαγγέλη Τσιαμπαλή και D. Sukalic για να συνομιλήσει με τους ειδικούς. Αυτοί ανέφεραν πως το σημαντικότερο όλων είναι να έχουμε πάντα στο νου μας πως όπως και ένας ζωντανός οργανισμός έτσι και το ΙΧ μας χρειάζεται την φροντίδα των ειδικών. Σέρβις λοιπόν κάθε 10.000 χιλιόμετρα ή αλλιώς κάθε χρόνο και καλό θα είναι πριν απουσιάσουμε για μεγάλο διάστημα ή για ταξίδι μεγάλων αποστάσεων να φροντίσουμε να το δει πρώτα ο τεχνικός μας.
Ακούμε κάποιον καινούριο θόρυβο ή παρατηρούμε κάτι το περίεργο τότε το αναφέρουμε στον τεχνικό μας με στόχο να τον βοηθήσουμε για να εντοπίσει την βλάβη και να την επισκευάσει.

Και επειδή κανένας δεν γνωρίζει τι θα συμβεί ξανά στο μέλλον όταν και αν χρειαστεί να ξαναμείνουμε μέσα στο σπίτι ακινητοποιημένοι θα πρέπει να φροντίζουμε σωστά και τα οχήματά μας. Πρέπει να κάνετε λοιπόν τα εξής

  • -Πλύνετε το αυτοκίνητο μέσα και έξω για να μη μείνουν άσχημες μυρωδιές στο εσωτερικό και σημάδια από ξεραμένα υπολείμματα στο εξωτερικό του. Φροντίστε να «αερίζετε» συχνά το όχημα και να το ξεσκονίζετε ξανά όποτε χρειάζεται. Αν υπάρχει η δυνατότητα, να περάσετε ένα προστατευτικό των πλαστικών στην καμπίνα και ένα αντίστοιχο για το χρώμα του αμαξώματος. Έτσι θα πετύχετε τη σωστή τους ενυδάτωση και δεν θα δείχνει παράλογα «γερασμένο» το όχημα.
  • -Κάνετε ένα σέρβις που θα περιλαμβάνει τα βασικά υγρά του αυτοκινήτου. Μπορεί να ακούγεται ανούσιο, αφού δεν θα κινείται, όμως στην πραγματικότητα βοηθάμε σε μεγάλο βαθμό τον κινητήρα να παραμείνει σωστά συντηρημένος, ακόμη και για τις ελάχιστες φορές που θα δουλέψει όσο θα παραμένει παρκαρισμένο.
  • -Βάζετε συχνά μπροστά το αυτοκίνητο. Αν είναι δυνατόν, δύο με τρεις φορές μέσα στην εβδομάδα να λειτουργεί, για λίγα λεπτά, ούτως ώστε να κυκλοφορούν τα υγρά μέσα στον κινητήρα και να λειτουργεί η μπαταρία. Αν δεν μπορείτε να το κάνετε εσείς, λόγω απουσίας, αναθέστε τη διαδικασία σε κάποιο άτομο που εμπιστεύεστε και μπορεί να σας βοηθήσει. Ωστόσο αν το όχημα έχει πινακίδες και παραμένει σε πολύμηνη ακινησία για άλλους λόγους, μια σύντομη βόλτα σε κοντινή απόσταση θα το βοηθούσε ακόμη περισσότερο.
  • -Ασφαλίστε το σωστά. Ένα παρκαρισμένο αυτοκίνητο για πολλούς μήνες, στο δρόμο, είναι εκτεθειμένο σε πολλούς κινδύνους. Καιρικά φαινόμενα, διάβρωση από τον ήλιο, ακόμη και φθορές από άλλα αυτοκίνητα, θα το ταλαιπωρήσουν. Αν υπάρχει κάποιος χώρος στάθμευσης θα βοηθήσει πολύ ενώ αν διαθέτετε κλειστό γκαράζ, είναι η… απόλυτη λύση. Σε κάθε περίπτωση να κοιτάξετε να το προστατέψετε τουλάχιστον από τις ηλιακές ακτίνες.
  • -Φροντίστε τα ελαστικά μέρη του. Τσιμούχες και λάστιχα στο αμάξωμα ενδέχεται να ξεραθούν και να χάσουν τη στεγανότητά τους, ενώ μερικές φορές παράγουν και ενοχλητικούς τριγμούς λόγω της διάβρωσής τους. Στο εμπόριο υπάρχουν διάφορα ενυδατικά προϊόντα που θα προλάβουν αυτή την κατάσταση. Σε ο,τι αφορά τα ελαστικά στους τροχούς, φουσκώστε τα περισσότερο από το κανονικό για να συντηρηθούν καλύτερα. Η ιδανική λύση, εφόσον υπάρχει ιδιωτικός χώρος στάθμευσης, είναι να στηρίξετε το αμάξωμα σε τάκους ή τρίποδο και να φυλάξετε αλλού τους τροχούς για να μην επιβαρύνονται τα λάστιχα από το βάρος, όμως αυτό αφορά κυρίως αυτοκίνητα που είναι ακίνητα για χρόνια.

Δείτε και αυτά