Το αυτοκινούμενο τροχόσπιτο γίνεται μόδα

Διακοπές με αυτοκινούμενο στη λίμνη της Κωνσταντίας, στη νότια Γερμανία, αποφάσισε να κάνει φέτος η Ζίγκι Μπίκλε από το Άλμπσταντ της Βάδης-Βυρτεμβέργης. Φαίνεται όμως ότι και άλλοι πολλοί είχαν την ίδια ιδέα. Μόλις που κατάφερε να βρει μια θέση στο κάμπινγκ του Ίμπερλινγκεν. Πρόκειται για έναν καταπράσινο και δημοφιλή τουριστικό προορισμό στη βόρεια ακτή της λίμνης. «Ειδικά Σαββατοκύριακο είναι φοβερό αυτό που συμβαίνει: Παρασκευή, Σάββατο, Κυριακή δεν βρίσκεις θέση…», λέει η ίδια. Ωστόσο, αξίζει τον κόπο. Σε εποχές κορωνοϊού πολύς κόσμος αποφεύγει τον συνωστισμό στα ξενοδοχεία. Για πολλούς, ένα αυτοκινούμενο τροχόσπιτο είναι η καλύτερη λύση.

«Είναι σαν να έχεις το σπίτι σου μαζί σου, μπορείς να απομονωθείς. Καλύτερα έτσι, παρά να κάνω διακοπές σε ξενοδοχείο», λέει η Ζίγκι Μπίκλε. Για την Ρουτ Μποκ, από το Σβέμπις Χαλ, η αυτονομία είναι το μεγαλύτερο πλεονέκτημα που προσφέρει ένα αυτοκινούμενο τροχόσπιτο. «Έχουμε δική μας τουαλέτα, δικό μας μπάνιο, δεν χρειάζεται να χρησιμοποιούμε κοινόχρηστες εγκαταστάσεις. Είναι σημαντικό αυτό», λέει η ίδια.

Ρεκόρ πωλήσεων σε εποχές πανδημίας

Αυτονομία, αλλά και ασφάλεια σε τέσσερις ρόδες. Οι πελάτες αυξάνονται συνεχώς και ο κλάδος πανηγυρίζει. Ο Φρανκ Χάινριχσεν, διευθυντής μάρκετινγκ στη Hymer, μια από τις μεγαλύτερες κατασκευάστριες εταιρείες αυτοκινούμενων στη Γερμανία, αλλά και στην Ευρώπη, που ανήκει πλέον στην αμερικανική Thor Industries, επισημαίνει ότι «ο Μάιος του 2020 ήταν ο καλύτερος μήνας στην ιστορία μας. Κυκλοφορήσαμε 10.000 νέα οχήματα, καταγράφοντας αύξηση τζίρου κατά 16%. Είναι σαφές ότι το κάμπινγκ έχει γίνει η απόλυτη μόδα σε εποχές κορωνοϊού».

Ο ετήσιος τζίρος της Hymer έχει ξεπεράσει τα δύο δισεκατομμύρια ευρώ. Πάντως ο Φρανκ Χάινριχσεν πιστεύει ότι το μεγάλο «ατού» ενός αυτοκινούμενου δεν είναι μόνο η ασφάλεια και οι συνθήκες υγιεινής που παρέχει, αλλά και η ευελιξία στην επιλογή προορισμού. Όποιος οδηγεί αυτοκινούμενο τροχόσπιτο προσαρμόζεται εύκολα και αλλάζει δρομολόγιο όταν ξαφνικά αυξάνονται τα κρούσματα σε μία συγκεκριμένη περιοχή ή όταν αλλάζουν οι καιρικές συνθήκες. «Μπορώ να διαλέξω εντελώς αυθόρμητα τον προορισμό μου», λέει ο Χάινριχσεν. «Μπορώ να αλλάξω κατεύθυνση, αν κάπου επιβληθούν περιορισμοί. Μπορώ να δω στο Ίντερνετ πού θα έχει καλό καιρό και να κινηθώ αναλόγως». Σε αυτό συμφωνεί και η Ρουτ Μποκ, που κάνει φέτος διακοπές με αυτοκινούμενο τροχόσπιτο: «Μπορείς να δεις πολλά μέρη σε λίγο χρόνο. Κι αν κάπου δεν σου αρέσει τόσο πολύ, απλά πηγαίνεις παρακάτω…» λέει.

Ευέλικτες, αλλά όχι φθηνές διακοπές

Σε ελάχιστο χώρο ένα αυτοκινούμενο τροχόσπιτο συνήθως προσφέρει τουλάχιστον ένα διπλό κρεβάτι, ντουλάπες, κουζίνα, ψυγείο, ντους, τουαλέτα, ακόμη και κλιματισμό. Πάνω απ’ όλα προσφέρει την ελευθερία να αλλάζεις προορισμό ανάλογα με τα κέφια, κάτι που προφανώς δεν γίνεται στο ξενοδοχείο. Ωστόσο, όλα αυτά έχουν ένα αντίτιμο. Όπως λέει ο Ρόλαντ Κάιζερ, ιδιοκτήτης αυτοκινούμενου, «για ένα μικρότερο μοντέλο οι τιμές αρχίζουν από τα 50.000-60.000 ευρώ». Η Ρουτ Μποκ επέλεξε ένα μεγαλύτερο, αλλά μεταχειρισμένο αυτοκινούμενο. Και πάλι όμως «πληρώσαμε τελικά γύρω στις 75.000», λέει. Για μεγαλύτερες, πιο εξεζητημένες ή πιο πολυτελείς εκδόσεις, οι τιμές φτάνουν σε εξαψήφια ποσά.

Υπάρχει βέβαια και η λύση της ενοικίασης για τις διακοπές. Αλλά και εδώ το τίμημα δεν είναι αμελητέο: ένα αυτοκινούμενο για μία τετραμελή οικογένεια και για δύο εβδομάδες μπορεί άνετα να στοιχίσει γύρω στις 2.000 ευρώ. Σήμερα ο ένας στους τρεις περιηγητές με αυτοκινούμενο είναι άνω των 60 ετών. Αλλά ο διευθυντής μάρκετινγκ της Hymer διαπιστώνει και μία ηλικιακή ανανέωση στην πελατεία του. Όπως επισημαίνει «βλέπουμε πολλούς νέους ανθρώπους, αλλά το πιο σημαντικό είναι ότι βλέπουμε πολλούς που τώρα ανακαλύπτουν το αυτοκινούμενο. Όλα αυτά είναι πολύ αισιόδοξα σημάδια για το μέλλον…»

Τόμας Βάγκνερ (DLF)

Επιμέλεια: Γιάννης Παπαδημητρίου

Δείτε και αυτά