Το ολοκαίνουργιο Ford Bronco που μόλις παρουσιάστηκε κατέχει μάλλον το ρεκόρ της μεγαλύτερης σε διάρκεια «κυοφορίας» νέου μοντέλου, μιας και εδώ και αρκετά χρόνια υπάρχουν φήμες, διαρροές, πληροφορίες και teasers.

Εν μέρει δικαιολογημένα καθώς δεν είναι καθόλου εύκολο να παρουσιάσεις τη σύγχρονη εκδοχή ενός θρυλικού μοντέλου του παρελθόντος, ενώ βλέποντας τις εικόνας του νέου Broncο δεν μπορεί κανείς παρά να δεχθεί πως οι σχεδιαστές της Ford έκαναν πολύ καλή δουλειά. Συνδυάζοντας το ρετρό με το μοντέρνο και αξιοποιώντας τα βασικό χαρακτηριστικά του αρχέτυπου μοντέλου, όπως το γωνιώδες αμάξωμα και τους μικρούς προβόλους.

Μάλιστα για πρώτη φορά στην ιστορία του το Ford Bronco θα είναι διαθέσιμο και σε μια πιο οικογενειακή πεντάθυρη έκδοση, η οποία έχει στάνταρ μαλακή οροφή. Επίσης μπορεί να εξοπλιστεί με μια οροφή που αποτελείται από τέσσερα διαφορετικά αφαιρούμενα πάνελ, τα οποία στη δίθυρη έκδοση –οι πόρτες μπορούν να απομακρυνθούν και στα δύο– είναι τρία.

Στο εσωτερικό του νέου Bronco κυριαρχεί η μεγάλη, με διαγώνιο μέχρι και 12,0 ιντσών, οθόνη του συστήματος infotainment, ενώ στην κεντρική κονσόλα υπάρχει και ο επιλογέας του Terrain Management System. Από αυτόν επιλέγει κανείς τα προγράμματα οδήγησης, τα οποία ονομάζονται G.O.A.T Modes. Η συγκεκριμένη επωνυμία κάθε άλλο παρά τυχαία είναι μιας και Goat ήταν το παρατσούκλι του αρχέτυπου Bronco, ενώ ο μέγιστος αριθμός τους είναι εφτά (Normal, Eco, Sport, Slippery, Sand, Baja, Mud/Ruts και Rock Crawl).

Από κει και πέρα υπάρχουν δύο διαφορετικά συστήματα τετρακίνησης, με το πιο εξελιγμένο να εναλλάσσεται αυτόματα μεταξύ 2H και 4Η (κίνηση στους δύο τροχούς και τετρακίνηση). Φυσικά υπάρχουν και κοντές σχέσεις, ενώ σημαντική είναι και η απόσταση από το έδαφος που φτάνει σχεδόν τα 30 εκατοστά. Και με τη σειρά της συμβάλλει στις μεγάλες γωνίες προσέγγισης και διαφυγής (29,0 και 33,5 μοίρες αντίστοιχα), καθώς και στη δυνατότητα διέλευσης μέσα από νερό βάθους 86 εκατοστών. Η ανάρτηση πάντως είναι ανεξάρτητη μπροστά και με άκαμπτο άξονα heavy duty της DANA πίσω.

Εντυπωσιακό το εσωτερικό του νέου Bronco, στο οποίο αφαιρούνται τόσο τα τμήματα της οροφής όσο και οι πόρτες. Πηγή: Ford

O top κινητήρας του νέου Ford Bronco είναι ο εξακύλινδρος EcoBoost των 2.700 κυβικών, ο οποίος αποδίδει 310 ίππους και συνδυάζεται είτε με χειροκίνητο κιβώτιο 7 σχέσεων, που χρησιμοποιείται για πρώτη φορά στην κατηγορία, είτε με αυτόματο 10 σχέσεων. Το εισαγωγικό σύνολο είναι ο τετρακύλινδρος EcoBoost των 2.300 κυβικών με 270 ίππους.

Παράλληλα με το Bronco παρουσιάστηκε και το πιο μικρό και οικονομικά προσιτό Bronco Sport, που και αυτό είναι τετρακίνητο. Κινητήρες εδώ είναι ο τρικύλινδρος Ecoboost των 1.500 κυβικών με τους 184 ίππους και ο μεγαλύτερος 2.0 EcoBoost με 284 ίππους. Και οι δύο θα συνδυάζονται με αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων.

Αν και το Ford Bronco Sport δείχνει ιδανικό για την Ευρώπη προς το παρόν τουλάχιστον δεν προβλέπεται η επίσημη εισαγωγή του στη Γηραία Ήπειρο, κάτι που ισχύει και για το στάνταρ Bronco οι πωλήσεις του οποίου στις ΗΠΑ θα ξεκινήσουν την άνοιξη του 2021.