Στη χώρα, από όπου ξεκίνησε ο κορωνοϊός, οι αρχές εξορκίζουν την πανδημία και οργανώνουν στο Πεκίνο ένα από τα κορυφαία Σαλόνια Αυτοκινήτου στον κόσμο. Θα συμμετάσχει ο ιδρυτής της Tesla;
Από τη στιγμή που η Κίνα κατάφερε να θέσει υπό έλεγχο την πανδημία στο εσωτερικό αποφάσισε την πραγματοποίηση του Σαλονιού Αυτοκινήτου, το οποίο λαμβάνει εναλλάξ χώρα κάθε χρόνο στη Σαγκάη ή το Πεκίνο. Η έκθεση αναβλήθηκε την άνοιξη λόγω κορωνοϊού και ανοίγει το Σάββατο τις πύλες της στο Πεκίνο.
«Υπό κανονικές συνθήκες το Σαλόνι Αυτοκινήτου σε Σαγκάη ή Πεκίνο είναι το σημαντικότερο του κόσμου», εκτιμά, μιλώντας στη DW, ένας από τους κορυφαίους γερμανούς ειδικούς σε ζητήματα αυτοκίνησης, ο καθηγητής Φέρντιναντ Ντουντενχόφερ. Κατά την άποψή του, παρά το γεγονός ότι η κινεζική αγορά αυτοκινήτου αντιμετώπισε την κρίση καλύτερα από άλλες, η φετινή έκθεση στο Πεκίνο θα είναι, ως επί το πλείστον, έκθεση για κινέζους κατασκευαστές, οι οποίοι και θα προσπαθήσουν να προβάλουν καλύτερα τα προϊόντα τους στην εσωτερική αγορά. Ανάμεσα τους οι κατασκευαστές Great Wall και Geely.
Εν αναμονή του Ίλον Μασκ
Ο γερμανός καθηγητής θεωρεί ότι λόγω των περιορισμών στις διεθνείς μετακινήσεις οι περισσότεροι επικεφαλής κολοσσών της αυτοκινητοβιομηχανίας δεν θα έρθουν φέτος στο Πεκίνο. Με μια εξαίρεση. Τον Ίλον Μασκ, ιδρυτή της Tesla, ο οποίος πρόσφατα βρέθηκε στο Βερολίνο για να επιθεωρήσει την κατασκευή του πρώτου εργοστασίου της πρωτοπόρας αμερικανικής εταιρίας σε ευρωπαϊκό έδαφος. «Η Tesla είχε πάντα ξεχωριστή παρουσία στα κινεζικά σαλόνια αυτοκινήτου», λέει ο Φέρντιναντ Ντουντενχόφερ και προσθέτει: «Μην ξεχνάτε ότι η αυτοκινητοβιομηχανία διαθέτει μια νέα μονάδα παραγωγής στη Σαγκάη, η οποία έχει ιδιαίτερη σημασία για την πορεία της εταιρίας στη Κίνα. Οπότε δεν αποκλείεται ο ιδρυτής της να συμμετάσχει και να μιλήσει για τις προόδους στην ηλεκτροκίνηση, καθώς και τις τιμές των οχημάτων στην Κίνα».
Ο Σύνδεσμος Γερμανικής Αυτοκινητοβιομηχανίας VDA αναφέρει σε ανάλυσή του από τις αρχές του 2020 ότι «η κινεζική αγορά αυτοκινήτου είναι εδώ και 7 χρόνια η σημαντικότερη στον κόσμο. Καμία άλλη αγορά δεν σημείωσε την τελευταία δεκαετία τόσο μεγάλη ανάπτυξη όσο η κινεζική, η οποία σήμερα είναι μεγαλύτερη από την αμερικανική και σχεδόν έξι φορές μεγαλύτερη από τη γερμανική».
Η κινεζική αγορά αφήνει πίσω της την πανδημία
Η πανδημία ανέκοψε την ανοδική τροχιά της κινεζικής αγοράς αυτοκινήτου για λίγους μήνες. Το πρώτο τρίμηνο του 2020 οι πωλήσεις μειώθηκαν κατά 42,4% σε σύγκριση με την ίδιο περίοδο πέρυσι. Ο κορωνοϊός παρέλυσε την οικονομία της Κίνας νωρίτερα από τις οικονομίες άλλων χωρών. Οι Κινέζοι ωστόσο κατάφεραν να επιστρέψουν το τελευταίο διάστημα στο προσκήνιο περιορίζοντας τον Ιούλιο μόλις στο 13% τη μείωση των πωλήσεων σε σχέση με το 2019. Για τέταρτο συνεχή μήνα οι πωλήσεις καταγράφουν πλέον ανοδική πορεία. Ας σημειωθεί ότι τον Αύγουστο η ζήτηση για οχήματα με εναλλακτικούς κινητήρες, όπως οι ηλεκτρικοί, οι υβριδικοί, εκτοξεύθηκε σε σχέση με τη περσινή χρονιά κατά σχεδόν 26%.
Για τους γερμανούς κατασκευαστές η Κίνα παραμένει σταθερά η σημαντικότερη αγορά παγκοσμίως. Η σχέση εξάρτησης εγκυμονεί ωστόσο και κινδύνους, αν αναλογιστεί κανείς ότι η κινεζική δημόσια εταιρία BAIC ελέγχει σήμερα το 5% της Daimler και ότι η κινεζική αυτοκινητοβιομηχανία Geely, του κινέζου κροίσου Λι Σουφού, ο οποίος θεωρείται ότι έχει εξαιρετικές διασυνδέσεις στη κινεζική ηγεσία, κατέχει σχεδόν το 10% των μετοχών της Daimler. Πρόσφατα σε ανάλυσή του ο επικεφαλής οικονομολόγος της Deutsche Bank Ντάβιντ Φόλκερτς-Λάνταου προειδοποιούσε γερμανικές εταιρίες ότι η Κίνα «αξιοποιεί την οικονομική της ισχύ ολοένα και πιο απροκάλυπτα και ότι στην εμπορική διένεξη Κίνας και ΗΠΑ οι γερμανικές εταιρίες κινδυνεύουν να βρεθούν μεταξύ των μετώπων».
Κλάους Ούλριχ
Επιμέλεια: Στέφανος Γεωργακόπουλος
- Πηγή: deutsche welle
- Ετικέτες: αυτοκινήτου, κίνα, σαλόνι