H παρουσίαση μιας σπορ έκδοσης του νέου μικρού SUV της Ford, του Puma, που ξεχωρίζει με την όμορφη εμφάνισή του και τα πολύ ενδιαφέροντα οδηγικά χαρακτηριστικά του, ήταν δεδομένη και απλά θέμα χρόνου.
Η κατάλληλη χρονική στιγμή φαίνεται πως είναι τώρα και έτσι η Ford εμφάνισε και επίσημα το Puma ST, το οποίο φυσικά ξεχωρίζει από τις πιο απλές και λιγότερο σπορ εκδόσεις της γκάμας από την πιο δυναμική διαμόρφωση του αμαξώματός του. Η οποία περιλαμβάνει πιο επιθετική σχεδίαση των προφυλακτήρων του, πιο τονισμένα αεροδυναμικά βοηθήματα , διπλές απολήξεις για την εξάτμισης, ειδικής σχεδίασης ζάντες των 19 ιντσών, καθώς και κόκκινες δαγκάνες για τα δισκόφρενα.
Αντίστοιχης λογικής είναι και οι επεμβάσεις στο εσωτερικό, όπου ξεχωρίζουν κατά κύριο λόγο τα σπορ καθίσματα της Recaro, καθώς και οι ιδιαίτερες λεπτομέρειες του διάκοσμου. Ο κινητήρας του Puma ST δεν θα μπορούσε να είναι άλλος από τον τρικύλινδρο EcoBoost των 1.500 κυβικών που έχει δώσει τα πολύ καλά του διαπιστευτήρια στο αντίστοιχο Fiesta. Η απόδοσή του με τη βοήθεια του turbo -διαθέτει και ένα ιδιαίτερα εξελιγμένο πλήρη χρονισμό των βαλβίδων καθώς και σύστημα προσωρινής απενεργοποίησης κυλίνδρου για μείωση της κατανάλωσης- φτάνει τους 200 ίππους και τα 320 Nm. Που επαρκούν για ένα 0-100 χλμ./ ώρα σε 6,7 δεύτερα και μια τελική ταχύτητα 220 χλμ./ώρα.
Ο οδηγός έχει στην διάθεσή του τα προγράμματα οδήγησης Normal, Eco και Sport, ενώ αντί για τα Slippery και Trail των άλλων Puma εδώ υπάρχει το Track.
Η κίνηση περνά στους εμπρός τροχούς μέσω χειροκίνητου κιβωτίου έξι σχέσεων και μπλοκέ διαφορικού. Ενδιαφέρον είναι πως προκειμένου η συμπεριφορά του Puma ST να γίνει πιο σπορ σε σχέση με τις άλλες εκδόσεις του μοντέλου οι μηχανικοί της Ford υιοθέτησαν μια πιο γρήγορη κατά 25% κρεμαγιέρα, μια πιο σφιχτή κατά 40% πίσω ανάρτηση και κατά 17% μεγαλύτερα δισκόφρενα.