Η Honda είναι από τις αυτοκινητοβιομηχανίες που δεν διστάζουν να διαφοροποιούνται από την πεπατημένη και αυτό έκανε και με το πρώτο της ηλεκτρικό αυτοκίνητο, το e.
Καταρχήν επέλεξε να εξελίξει από την αρχή ένα μοντέλο ως ηλεκτρικό και όχι απλά να παρουσιάσει την ηλεκτρική έκδοση ενός από τα γνωστά της αυτοκίνητα. Επίσης θεώρησε ευθύς εξαρχής, πολύ σωστά κατά την άποψή μου, πως τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα με τις υπάρχουσες υποδομές -δεν είναι όλες οι χώρες Νορβηγία…- έχουν περισσότερο νόημα και ουσία και από την άποψη της προστασίας του περιβάλλοντος εάν χρησιμοποιούνται κατά κύριο λόγο μέσα στην πόλη.
Έτσι απέφυγε να μπει στη διαδικασία της πλειοδότησης από πλευράς ενεργειακής χωρητικότητα της μπαταρίας και αυτονομίας. Επέλεξε έτσι μια μπαταρία 35,5 kWh με την οποία μπορούν να καλυφθούν μέχρι και 220 χιλιόμετρα κατά WLTP -υπεραρκετά για το μέσο χρήστη για έως και τέσσερις ήμερες μέχρι την επόμενη φόρτιση.
Η οποία αν γίνεται στο σπίτι, όπου το οικιακό τιμολόγιο είναι φτηνό και έτσι υποστηρίζεται το πλεονέκτημα του χαμηλού λειτουργικού κόστους των EVs -κάτι που δεν ισχύει για την ταχυφόρτιση- διαρκεί μόλις 4,5 ώρες με Wallbox των 7,4 kW. Η αγορά του οποίου στη χώρα μας είναι επίσης επιδοτούμενη μέσω του προγράμματος «Κινούμαι Ηλεκτρικά».
Από τη στιγμή που το ηλεκτρικό της μοντέλο προορίζεται κατά κύριο λόγο για αστικές μετακινήσεις επέλεξε ένα πρακτικό αμάξωμα με μήκος σχεδόν 3,90 μέτρων και πέντε πόρτες ενώ φρόντισε να το καταστήσει και ιδιαίτερα ευέλικτο. Με μια ακτίνα στροφής μόλις 4,3 μέτρων, που του επιτρέπει να κινείται και να κάνει μανούβρες, όπως διαπίστωσα οδηγώντας το στη Γερμανία, σε ελάχιστο χώρο.
Μια ακόμα έξυπνη κίνηση των Ιαπώνων ήταν ο συνδυασμός της ηλεκτροκίνησης, που έτσι και αλλιώς -κυρίως λόγω κόστους- απευθύνεται ακόμα σε ένα πιο μικρό κοινό, με στοιχεία στο εσωτερικό που έρχονται από το μέλλον.
Έτσι το e διαθέτει ένα από το πιο φουτουριστικά εσωτερικά που βρίσκει κανείς σήμερα ανεξαρτήτως κατηγορίας. Με δύο μεγάλες οθόνες 12,3 ιντσών, η θέση των οποίων εναλλάσσεται και με προκαθορισμένες επιλογές για άμεση πρόσβαση σε λειτουργίες που χρησιμοποιούνται συχνά και με δύο επιπλέον οθόνες στα άκρα του ταμπλό. Σε αυτές προβάλλονται οι εικόνες από τις κάμερες που έχουν πάρει τη θέση των εξωτερικών καθρεφτών, στοιχείο μοναδικό στην κατηγορία.
Μάλιστα το Honda e είναι μόλις το δεύτερο αυτοκίνητο παραγωγής με αυτό το χαρακτηριστικό και η θέση των οθονών του είναι πολύ πιο σωστή εργονομικά σε σχέση με αυτές του πιο μεγάλου και ακριβού Audi e-tron που ήταν το πρώτο. Εδώ ο οδηγός ούτε δυσκολεύεται ούτε παραξενεύεται, ενώ το μόνο που θα του φανεί περίεργο είναι η εικόνα της οθόνης που στην κορυφαία έκδοση Advance έχει αντικαταστήσει τον κλασικό εσωτερικό καθρέφτη.
Στην Advance, που όπως είπαμε είναι η κορυφαία έκδοση του Honda e, ο ηλεκτροκινητήρας που είναι τοποθετημένος πίσω και κινεί τους πίσω τροχούς, αποδίδει 113 kW ή 154 ίππους και επιταχύνει το μικρό ηλεκτρικό -παρά τις μικρές του διαστάσεις το βάρος του ξεπερνά τα 1.500 κιλά- από στάση έως τα 100 χλμ./ ώρα σε μόλις 8,3 δεύτερα. Η βασική έκδοση των 100 kW (136 ίπποι) χρειάζεται για την ίδια διαδικασία 9,0 δεύτερα, ενώ σε κάθε περίπτωση η τελική ταχύτητα περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 145 χλμ./ ώρα.
Με αυτές τις αποδόσεις και επιδόσεις το ηλεκτρικό Honda e κινείται άνετα και γρήγορα μέσα στην πόλη και αποδεικνύεται παραπάνω από σβέλτο και ευέλικτο, ενώ όταν είναι να παρκάρει ο οδηγός του μπορεί να επιλέξει την εξελιγμένη λειτουργία της αυτόματης στάθμευσης.
Χωρίς πρόβλημα ακολουθούσε τη ροή και στις Autobahnen γύρω από τη Φρανκφούρτη όπου το οδήγησα, τουλάχιστον μέχρι να επέμβει ο κόφτης της τελικής του. Βέβαια σε αυτές τις ταχύτητες η αυτονομία μειώνεται δραστικά σε σχέση με τα 222 χιλιόμετρα που προαναφέραμε και θα πρέπει να αναζητηθεί πρίζα πιο γρήγορα. Από κει και πέρα είναι ευχάριστο, καθότι άριστα ζυγισμένο (κατανομή βάρους 50:50 στους δύο άξονες) και με πολύ καλά δυναμικά χαρακτηριστικά. Που ολοκληρώνουν την πραγματικά πολύ καλή και ιδιαίτερη συνολική του εικόνα.