ΡΕΝΑ ΚΑΡΑΛΑΡΙΩΤΟΥ – ΠΡΟΤΑΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ 9 ΝΕΩΝ  ΣΧΟΛΕΙΩΝ  ΜΕ ΣΔΙΤ

Πρόταση στο δημοτικό συμβούλιο κατέθεσε η επικεφαλής της μείζονος αντιπολίτευσης του  Δήμου Λαρισαίων κ. Ρένα Καραλαριώτου για την κατασκευή 8 νηπιαγωγείων και του δημοτικού σχολείου Φαλάνης με διαδικασίες  ΣΔΙΤ .

Η Καραλαριώτου στην εισήγησή  της αναφέρει :

«Καθ’ όλη τη διάρκεια των τελευταίων 6 ετών , με επισκέψεις μας στα νηπιαγωγεία της πόλης και ανακοινώσεις για ένα μείζον θέμα για τη Λάρισα είχα τονίσει την ανάγκη  να εκπονηθεί , από την δημοτική αρχή ,  ένα κτιριολογικό πρόγραμμα που να αφορά τις σχολικές μονάδες όλων των βαθμίδων, με προτεραιότητα στα νηπιαγωγεία .  Δυστυχώς , όλα αυτά τα χρόνια   δεν υπήρξε κανένας σοβαρός  σχεδιασμός ,με αποτέλεσμα  τα προβλήματα να πολλαπλασιάζονται . Τα τελευταία τρία χρόνια , μετά και την εφαρμογή της δίχρονης υποχρεωτικής προσχολικής αγωγής  και εκπαίδευσης, τα προβλήματα έχουν διογκωθεί και τα  νήπια στοιβάζονται πλέον και σε κοντέινερ.

Για να δοθεί οριστική λύση στο στεγαστικό πρόβλημα της Πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης προτείνουμε την κατασκευή με ΣΔΙΤ 8 νέων σύγχρονων Νηπιαγωγείων που θα καλύπτουν τις ανάγκες στέγασης των νηπίων – προνηπίων των   55oυ   ,   18ου  -38ου  ,  9ου   , 7ου -32ου   , 12ου –16ου   , 39ου  , 29ου –40ου, 6ου και 20ου –43ου  Νηπιαγωγείων  Λάρισας  και του Δημοτικού Σχολείου Φαλάνης  .

Τα παραπάνω εννέα  νέα διδακτήρια  που προτείνουμε,   μπορούν να κατασκευαστούν με ευρωπαϊκά και δημόσια κονδύλια   , χωρίς να χρειαστεί να δαπανήσουμε δημοτικούς πόρους , μέσω της Σύμπραξης Δημοσίου και Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ)    .   Με σωστό  προγραμματισμό μέσω ΣΔΙΤ ,  είναι εφικτό    σε τρία  χρόνια , να αποδώσουμε στα παιδιά μας σύγχρονα και ασφαλή σχολεία .

Μέσα από ένα στρατηγικό σχέδιο θα μπορούσε η πόλη ,  με την ίδια διαδικασία , να καλύψει  τις ανάγκες  και για άλλα διδακτήρια , αντικαθιστώντας  άλλα παλαιά σχολεία.

Με την διαδικασία ΣΔΙΤ κατασκευάζονται 17 σχολικές μονάδες στην Κεντρική Μακεδονία , έχουν κατασκευαστεί 24 σχολικές μονάδες στην Αττική , 8 σχολεία στα Χανιά , στη Ρόδο και σε άλλους Δήμους της Ελλάδος .

Είναι επιτακτική ανάγκη επιτέλους  η Λάρισα να αποκτήσει νέα σύγχρονα νηπιαγωγεία για τη σωστή διαπαιδαγώγηση των νηπίων στην πιο κρίσιμη, για τη ζωή τους, ηλικία. Στόχος μας θα πρέπει να είναι τα καλύτερα δημόσια σχολεία, με σύγχρονες κτιριακές υποδομές και αθλητικούς χώρους, ικανά να διαπαιδαγωγήσουν με τον πλέον σύγχρονο και αποδοτικό τρόπο τους μικρούς μαθητές  .  »

•  Οδικός χάρτης ενεργειών για το άνοιγμα των σχολείων

Ταυτόχρονα η  κ. Καραλαριώτου  ζήτησε να συζητηθεί στο δημοτικό συμβούλιο της Μ.Τρίτης , ο οδικός  χάρτης  ενεργειών για το άνοιγμα των σχολείων στις 10 Μαΐου και την αποκατάσταση  όλων των ζημιών που έχουν υποστεί οι σχολικές μονάδες από τον σεισμό . Η κ. Καραλαριώτου ανέφερε σχετικά  : «Η δημοτική μας παράταξη έγινε  δέκτης    ανησυχιών  από γονείς  που τα παιδιά τους  φοιτούν σε σχολεία που επλήγησαν από τον σεισμό της 3ης Μαρτίου . Σύμφωνα και με τις πρόσφατες ανακοινώσεις τα   σχολεία  θα ανοίξουν  στις 10 Μαΐου . Η Ευθύνη  για την εξεύρεση αιθουσών  και την αποκατάσταση των ζημιών ανήκει στο Δήμο .   Για το λόγο αυτό πρέπει να ενημερωθεί  το δημοτικό συμβούλιο αλλά και η εκπαιδευτική κοινότητα για τις εργασίες που έχουν ολοκληρωθεί  αλλά και για  τις  ενέργειες που έχουν δρομολογηθεί , από τη δημοτική αρχή ,  για την ομαλή και ασφαλή λειτουργία των σχολείων :

Όπως  του 3ου Δημοτικού Σχολείου και του 55ου Νηπιαγωγείου . Το παλαιό κτίριο του 3ου δημοτικού έχει χαρακτηριστεί , μετά το σεισμό,  κατηγορία Γ που σημαίνει ότι απαιτούνται  10  αίθουσες για τη λειτουργία του δημοτικού και του νηπιαγωγείου.  Του 16ου & 32ου Δημοτικού  καθώς και του 21ου Δημοτικού που απαιτούνται 2 αίθουσες .  Toυ  22ου Δημοτικού σχολείου στο οποίο  απαιτείται να τοποθετηθούν τουαλέτες , για την εύρυθμη λειτουργία του  . Του  Δημοτικού  Σχολείου  Φαλανης για την τοποθέτηση προκατασκευασμένων αιθουσών  . Τη λειτουργία των εργαστηρίων του  1ο και 6ο ΕΠΑΛ που λειτουργούν προσωρινά  στο κτήριο του πρώην  ΤΕΙ  .

Επίσης πρέπει να υπάρξει ένας  οδικός χάρτης ενεργειών για την αποκατάσταση  ζημιών στις σχολικές μονάδες του Δήμου μας  , έτσι ώστε με την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς τα σχολεία να παραδοθούν,  κατάλληλα και ασφαλή  , προς  χρήση στους μαθητές    »

Δείτε και αυτά