«Εμπιστευόμαστε τον Έλληνα εκπαιδευτικό και επιλέγουμε να δώσουμε προβάδισμα στη στελέχωση της εκπαίδευσης. Μετά από 12 χρόνια, προχωράμε άμεσα σε 11.700 μόνιμους διορισμούς στη γενική εκπαίδευση, ενώ είμαστε η μοναδική κυβέρνηση, που πραγματοποίησε 4.500 διορισμούς στην Ειδική Αγωγή.»
Τα ανωτέρω τόνισε, μεταξύ άλλων, ο αν. Γραμματέας της ΚΟ της ΝΔ, Βουλευτής Ν. Λάρισας, Χρήστος Κέλλας, κατά την ομιλία του στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων, στο νομοσχέδιο του Υπουργείου Παιδείας για την αναβάθμιση του σχολείου και την ενδυνάμωση των εκπαιδευτικών, προσθέτοντας:
«Οι διορισμοί στη Υγεία και την Παιδεία αποτελούν προτεραιότητές μας, γιατί αφορούν τον πυρήνα του κοινωνικού κράτους. Θέλουμε τα παιδιά όλων των οικογενειών και κυρίως των ασθενέστερων να έχουν ίσες ευκαιρίες στη ζωή τους.
Γι’ αυτό, ενισχύουμε το εκπαιδευτικό μας σύστημα με νέο έμψυχο δυναμικό, επιτρέποντας στην Πολιτεία και την εκπαιδευτική κοινότητα να συνδημιουργήσουν, με γνώμονα την ανθρώπινη ανάπτυξη της χώρας, σε σταθερό πλαίσιο, χωρίς εμπόδια και περιορισμούς».
Επανεξέταση της κατάργησης της Εκκλησιαστικής Ακαδημίας Θεσσαλονίκης
Ο Λαρισαίος πολιτικός αναφέρθηκε στα ζητήματα εκκλησιαστικής εκπαίδευσης, που ρυθμίζονται από το νομοσχέδιο, σημειώνοντας:
«Πρέπει να επανεξετάσετε την κατάργηση της Ανώτατης Εκκλησιαστικής Ακαδημίας Θεσσαλονίκης, διότι αφορά τη συμπρωτεύουσα, την έδρα της Βόρειας Ελλάδας και τη γεωστρατηγική σημασία που αυτή έχει για το ελληνικό κράτος, ιδίως σε σχέση με την περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης».
Διακομματική αποδοχή της αξιολόγησης – Στήριξη εκπαιδευτικών
Ο κ. Κέλλας εστίασε περαιτέρω την ομιλία του στην αξιολόγηση των στελεχών της εκπαίδευσης και των εκπαιδευτικών, υπογραμμίζοντας:
«Το αίτημα της αξιολόγησης προέρχεται από τους ίδιους τους εκπαιδευτικούς και αντιμετωπίζεται θετικά από την κοινωνία. Όπως αποτυπώθηκε και σε πρόσφατη δημοσκόπηση, το 70% των ερωτηθέντων τάχθηκε υπέρ της συγκεκριμένης μεταρρύθμισης. Πρόκειται για διακομματικό δείγμα ερωτηθέντων, το οποίο εγκρίνει σε αντίστοιχα υψηλά ποσοστά την ελεγχόμενη είσοδο στα πανεπιστήμια και την ελάχιστη βάση εισαγωγής.
Είχαμε υποσχεθεί προεκλογικά ότι θα ενισχυθεί η αυτονομία κάθε σχολικής μονάδας και οι διδάσκοντες θα έχουν περισσότερη ελευθερία στην επιλογή της διδακτέας ύλης. Αυτό γίνεται πράξη, πλέον, με την επιλογή των διδασκόμενων βιβλίων και τη δυνατότητα συνεργασιών με φορείς που θα προάγουν το πολιτιστικό, αθλητικό και κοινωνικό ενδιαφέρον των μαθητών.
Παράλληλα, οι νεοδιοριζόμενοι εκπαιδευτικοί μας θα έχουν τη δυνατότητα να υποστηρίζονται στο έργο τους από τον θεσμό του παιδαγωγικού συμβούλου – μέντορα, ενώ ιδιαίτερη αξία για την ακαδημαϊκή διδασκαλία έχει και η πρόβλεψη για τη διεξαγωγή έρευνας στη σχολική μονάδα».
Διασύνδεση εκπαίδευσης με οικονομία της γνώσης και βιώσιμη ανάπτυξη
Ακόμη, ο αν. Γραμματέας της ΚΟ της ΝΔ επισήμανε ότι η Κυβέρνηση προσαρμόζει το σχολείο στις ανάγκες του αύριο, προάγοντας την αξιοποίηση των ικανοτήτων των στελεχών της εκπαίδευσης και την ανάδειξη των δυνατοτήτων των μαθητών, προκειμένου το εκπαιδευτικό σύστημα να διασυνδέεται αδιάλειπτα με την οικονομία της γνώσης και τη βιώσιμη ανάπτυξη της χώρας.