Γιάννης Τσιτσελίκης, βιολοντσέλο, Απόστολος Παληός, πιάνο
Ο νέος συναυλιακός κύκλος «Έλληνες σολίστ στην Αίθουσα Δημήτρης Μητρόπουλος» συνεχίζεται με τον βιολοντσελίστα Γιάννη Τσιτσελίκη και τον πιανίστα Απόστολο Παληό. Oι δύο δεξιοτέχνες θα παρουσιάσουν στους φίλους της μουσικής δωματίου έργα διαφορετικών στιλιστικών τάσεων, γεμάτα ερμηνευτικές και τεχνικές προκλήσεις που αναμένεται να συναρπάσουν το κοινό! Η μπαρόκ τεχνοτροπία συναντά τον ευρωπαϊκό Ρομαντισμό και τις Εθνικές Σχολές του 20ού αιώνα, σε ένα πρόγραμμα με μουσικά κομψοτεχνήματα των Gaspar Cassadó, Johannes Brahms, Robert Schumann, Frédéric Chopin, Zoltán Kodály και David Popper.
Εναρκτήριο έργο στο πρόγραμμα είναι η σπάνια, πλέον, παρουσιαζόμενη Τοκάτα του ισπανού τσελίστα Gaspar Cassadó, που εμπνέεται από την μπαρόκ τεχνοτροπία του Frescobaldi. Κύριο έργο του πρώτου μέρους είναι η Δεύτερη σονάτα σε φα μείζονα του Johannes Brahms, κορωνίδα της συνθετικής δημιουργίας για βιολοντσέλο, σε τέσσερα μέρη, τέσσερις διαφορετικοί κόσμοι ενός έργου ώριμου, πολυσύνθετου και γεμάτου ορμή. Στη συνέχεια θα ακουστούν δύο αγαπημένα ρομαντικά έργα: το Adagio & Allegro για βιολοντσέλο και πιάνο του Robert Schumann και η Πολωνέζα μπριλάντε –που δίνει τον πρώτο ρόλο στον πιανίστα– του Frédéric Chopin. Η βραδιά κλείνει με δύο συνθέσεις ούγγρων δημιουργών: την αριστουργηματική μινιατούρα Adagio για βιολοντσέλο και πιάνο του Zoltán Kodály και τη δεξιοτεχνική Ουγγρική ραψωδία του David Popper, δασκάλου του θρυλικού τσελίστα Janos Starker, που με τη σειρά του υπήρξε δάσκαλος του Γιάννη Τσιτσελίκη.
Ο βιολοντσελίστας Γιάννης Τσιτσελίκης,αριστούχος απόφοιτος του Κρατικού Ωδείου Θεσσαλονίκης (ΚΩΘ), συνέχισε τις σπουδές του, με υποτροφίες ελληνικών και ξένων ιδρυμάτων, στο Λονδίνο, sτη Ν. Υόρκη και στο Πανεπιστήμιο της Ιντιάνα (MA in Music), έχοντας θητεύσει δίπλα στον Γιάνος Στάρκερ. Μετά το ντεμπούτο του ως σολίστ σε ηλικία 14 ετών, συμμετείχε σε διεθνείς καλλιτεχνικές διοργανώσεις και φεστιβάλ.
Έχει συμπράξει με γνωστά σύνολα από την Ελλάδα και το εξωτερικό (Cameristi της Σκάλας του Μιλάνου, Βιρτουόζοι της Μόσχας κ.ά.) και σπουδαίους μαέστρους (Βλαντίμιρ Σπιβακόφ, Φιλίπ Αντρεμόν κ.ά.). Το 2009 παρουσίασε σε παγκόσμια πρεμιέρα το Κοντσέρτο για βιολοντσέλο του Θόδωρου Αντωνίου υπό τον Τζον Τόμας Ντόντσον, με τον οποίο συνεργάστηκε το 2011 στην εναρκτήρια συναυλία της σεζόν της Συμφωνικής του Έιντριαν (Μίσιγκαν, ΗΠΑ), αποσπώντας εγκωμιαστικές κριτικές για την ερμηνεία του στο Κοντσέρτο για τσέλο του Ντβόρζακ.
Το βιογραφικό του περιλαμβάνει ακόμη συνεργασίες με έλληνες και ξένους καλλιτέχνες και συμμετοχές στα σύνολα musicAeterna (Θεόδωρος Κουρεντζής) και World Peace Orchestra (Βαλέρι Γκέργκιεφ), σε περιοδείες ανά τον κόσμο. Kατόπιν πρόσκλησης, συνεργάστηκε με την Ορχήστρα του Μουσικού Φλωρεντινού Μαΐου υπό τον Ζούμπιν Μέτα, δίνοντας συναυλίες και περιοδεύοντας σε Ευρώπη και Ασία. Από το 2000 έως το 2018 ήταν κορυφαίος τσελίστας της ΚΟΑ. Έχει τιμηθεί με το βραβείο «Σπύρος Μοτσενίγος» της Ακαδημίας Αθηνών. Παίζει σε τσέλο Μπερναντέλ (1900) με δοξάρι Λαφλέρ (19oς αι.).
Ο Απόστολος Παληός είναι σολίστ πιάνου, διδάκτωρ μουσικολογίας και ποιητής. Χαρακτηρίστηκε ως «ένας από τους πιο ξεχωριστούς πιανίστες των ημερών μας» (Aldo Ciccolini) και «εξαιρετικά προικισμένος μουσικός» (Cyprien Κatsaris).
Γεννημένος στην Καρδίτσα, αποφοίτησε με σολιστικό δίπλωμα πιάνου από τα Μουσικά Πανεπιστήμια Βερολίνου και Λιψίας και με πτυχίο και διδακτορικό στη μουσικολογία από το Τμήμα Μουσικών Σπουδών του ΕΚΠΑ. Υπότροφος διαφόρων Ιδρυμάτων, βραβευμένος σε πολλούς διαγωνισμούς πιάνου, μουσικής δωματίου και σύνθεσης σε Ελλάδα, Γερμανία, Ιταλία, Ισπανία, με διακρίσεις από την Ακαδημία Αθηνών και την Ένωση Ελλήνων Κριτικών Θεάτρου και Μουσικής, έχει εμφανιστεί ως σολίστ στις σημαντικότερες αίθουσες συναυλιών του κόσμου (Philharmonie Βερολίνου, Κοnzerthaus Bιέννης, Carnegie Hall Ν. Υόρκης κ.ά.), σε διεθνή φεστιβάλ και έχει συμπράξει με πολλές ορχήστρες (Berlin Symphony Orchestra) και κορυφαίους αρχιμουσικούς.
Έχει ηχογραφήσει, μεταξύ άλλων, με τη Naxos και έχει παρουσιάσει πολλά έργα σε πρώτη παγκόσμια εκτέλεση. Υπήρξε μέλος του πιανιστικού κουαρτέτου Aurora και του συνόλου σύγχρονης μουσικής Ergon Ensemble. Έχει διδάξει πιάνο και μουσική ερμηνεία στα μουσικά τμήματα του ΠΑΜΑΚ και του ΕΚΠΑ. Ως μουσικολόγος-ερευνητής έχει παρουσιάσει ανακοινώσεις και δημοσιεύσεις σε ελληνικά και διεθνή συνέδρια, ημερίδες και επιστημονικά περιοδικά.