Tη διασυνδεσιμότητά τους με την Ελλάδα και τις προσφερόμενες θέσεις προς ελληνικούς προορισμούς ενισχύουν ολοένα και περισσότερες ξένες αεροπορικές εταιρείες που εκτιμούν ότι κατά τη φετινή χρονιά ο τουρισμός θα επιστρέψει στα επίπεδα του 2019 οπότε η πανδημία δεν είχε εκδηλωθεί.
Ήδη, εξάλλου, σύμφωνα με τα στοιχεία του ευρωπαϊκού οργανισμού για την ασφάλεια της αεροναυτιλίας (Eurocontrol), μέχρι και τις 20 Μαρτίου η πτητική δραστηριότητα θα διαμορφωθεί στο 90%, σε σχέση με το 2019. Για την επόμενη θερινή περίοδο, οι αερομεταφορείς επαναφέρουν δρομολόγια που είχαν αναστείλει λόγω της πανδημίας ή ενισχύουν τη συχνότητα των πτήσεών τους, ενώ ενδεικτικά της προσδοκώμενης ζήτησης είναι όσα ανέφερε, πρόσφατα, ο διευθύνων σύμβουλος της Air France-KLM Ben Smith, περιγράφοντας την περσινή ανάκαμψη της ζήτησης μετά την άρση των περιορισμών. «Όταν η αγορά άνοιξε, δεν καταφέραμε να βάλουμε αρκετά αεροπλάνα προς την Ελλάδα. Όλη η Γαλλία επιθυμούσε να επισκεφτεί τη χώρα» σημείωσε χαρακτηριστικά στη Financial Times.
Με τα δεδομένα αυτά, η Air Canada, επαναφέρει, φέτος, αρκετούς μήνες νωρίτερα, σε σχέση με πέρυσι τα δρομολόγιά της από προς την Ελλάδα. Από τον Απρίλιο δηλαδή, θα συνδέει απευθείας το Μόντρεαλ με την Αθήνα με δύο πτήσεις ανά εβδομάδα, οι οποίες θα αυξηθούν σε πέντε τον Μάιο, ενώ από τον Ιούνιο και κατά τους θερινούς μήνες θα εκτελεί, καθημερινά, μία πτήση. Από τις 7 Μαρτίου επανέρχεται και η σύνδεση, μέσω 14 απευθείας πτήσεων την υψηλή περίοδο, οκτώ αμερικανικών αεροδρομίων με το «Ελευθέριος Βενιζέλος», που περιορίζεται μόνο με το Newark τον υπόλοιπο χρόνο. Τη χωρητικότητά της προς την Ελλάδα ενισχύoυν και οι χαμηλού κόστους αεροπορικές Ryanair και Easyjet, ενώ η βρετανική Jet2, για πρώτη φορά, θα συνδέει το Μάντσεστερ με την Αθήνα κάθε Πέμπτη και Κυριακή από την 1η Μαΐου μέχρι και τις 30 Οκτωβρίου.
H ισπανική Volotea τριπλασιάζει, σε 560 χιλ. φέτος, σε σχέση με πέρυσι τις προσφερόμενες θέσεις, ενώ θα συνδέει την Αθήνα με 14 προορισμούς (Λυών, Μασσαλία, Στρασβούργο, Μπάρι, Γένοβα, Βενετία, Βερόνα, Κρήτη, Μύκονο, Σαντορίνη, Ντουμπρόβνικ) από τους οποίους τρεις (Μπιλμπάο, Μπορντό και Νάντη) είναι καινούργιοι.
Αντίστοιχα και η Aegean ενισχύει τη διασυνδεσιμότητα και το εύρος του δικτύου της όπως και τις προσφερόμενες θέσεις, οι οποίες ενδέχεται, κατά τους καλοκαιρινούς μήνες, να ξεπεράσουν τα επίπεδα του 2019. Η αεροπορική επαναφέρει και πτήσεις στο δίκτυο εξωτερικού, όπως αυτές μεταξύ Αθήνας και Ζάγκρεμπ που θα πραγματοποιούνται δύο φορές την εβδομάδα από τα μέσα Ιουνίου μέχρι τις 8 Οκτωβρίου. Επίσης, από τον Μάιο θα επανασυνδέσει την Αθήνα με το Μαυροβούνιο, από τον Ιούνιο θα πραγματοποιεί τακτικές πτήσεις από το Ηράκλειο και τη Ρόδο προς και από το Βελιγράδι, αλλά και από τη Θεσσαλονίκη προς και από το Ντουμπρόβνικ.
Όσον αφορά την επιβατική κίνηση στα ελληνικά αεροδρόμια, κατά το φετινό Ιανουάριο ενισχύθηκε έναντι του 2021 κατά 223%, σε 1,25 εκατ. άτομα, σύμφωνα με τα προσωρινά στοιχεία της ΥΠΑ. Παραμένει όμως, μειωμένη σε ποσοστό 41,5%, συγκριτικά με το 2019 οπότε είχαν διακινηθεί από τους ελληνικούς αερολιμένες 2.135.674 επιβάτες. Μικρότερο έναντι του 2019 είναι το χάσμα των πτήσεων, οι οποίες τον Ιανουάριο υπήρξαν χαμηλότερες κατά 18% (18.218).
- Πηγή: moneyreview.gr