Με μεγάλη θλίψη το Εθνικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης (ΕΜΣΤ) αποχαιρετά τον Χρόνη Μπότσογλου (1941-2022), σημαντικό ζωγράφο και δάσκαλο στην ΑΣΚΤ, της οποίας διατέλεσε για χρόνια πρύτανης. Η συχνά αυτοβιογραφική ανθρωποκεντρική του ζωγραφική έθεσε δυνατά, υπαρξιακού χαρακτήρα ερωτήματα και συνομίλησε κριτικά με σημαντικές στιγμές της σύγχρονης ιστορίας. Με το έργο του και με την παρουσία του συνολικά στο καλλιτεχνικό πεδίο, ο Μπότσογλου υπήρξε ένας από τους δημοφιλέστερους ζωγράφους των τελευταίων πενήντα ετών. Ο ίδιος εξάλλου υποστήριξε συστηματικά την κοινωνική λειτουργία της καλλιτεχνικής πράξης, ενδιαφέρθηκε για ένα κοινό ευρύτερο από το στερεοτυπικά φιλότεχνο και συνομίλησε με ποικίλες εκφάνσεις της μαζικής κουλτούρας.
Ο Χρόνης Μπότσογλου διαδραμάτισε σημαντικό ρόλο στην ιστορία του ΕΜΣΤ καθώς συμμετείχε στην τελική Ομάδα Εργασίας για τη χάραξη Εθνικής Πολιτικής στα Εικαστικά, η οποία το 1995 συνέταξε το πόρισμα για την ίδρυση Εθνικού Μουσείου Σύγχρονης Τέχνης και την επιλογή του κτηρίου Φιξ ως μόνιμης στέγης του, ενώ για χρόνια διατέλεσε μέλος του Διοικητικού του Συμβουλίου.
Το ΕΜΣΤ διοργάνωσε το 2010 μεγάλη αναδρομική του έργου του. Όπως είχε σημειώσει η επιμελήτρια της έκθεσης Τίνα Πανδή: «Η καλλιτεχνική δραστηριότητα του Μπότσογλου σημαίνεται από τη συνεχή και σταθερή αναζήτηση πάνω στην ανθρώπινη μορφή και ιδιαίτερα το γυμνό σώμα. Η υπαρξιακή διάσταση της ζωγραφικής του εκκινεί από τον αυτοβιογραφικό και συχνά ημερολογιακό χαρακτήρα των απεικονιζόμενων θεμάτων, εδράζεται κυρίως όμως στη βιωματική σχέση που αναπτύσσει ο καλλιτέχνης με την ίδια τη δημιουργική διαδικασία».
Το ΕΜΣΤ εκφράζει θερμά συλλυπητήρια στους οικείους του.
Φωτογραφία: Ο Χρόνης Μπότσογλου φωτογραφημένος από τον Στέλιο Σκοπελίτη το 1987.