Από την ανακοίνωση του μεγαλύτερου μέρους του προγράμματος του 75ου Φεστιβάλ των Κανών προέκυψαν διαδοχικές ευχάριστες εκπλήξεις οι οποίες προσδίδουν ελληνικό χρώμα στην Κρουαζέτ.
Πρώτα από όλα, ο σκηνοθέτης του «Στρέλα» Πάνος Χ. Κούτρας επιστρέφει στις Κάνες με την πέμπτη ταινία του «Dodo», η οποία πραγματοποιεί την πρώτη παγκόσμια παρουσίασή της στο τμήμα «Cannes Premiere». Το φιλμ δανείζεται τον τίτλο του από ένα εξωτικό είδος πουλιού το οποίο έχει εξαφανιστεί εδώ και 3 αιώνες, ωστόσο εμφανίζεται ξαφνικά στη σημερινή Αθήνα. Συγκεκριμένα, βρίσκεται στο κτήμα μιας οικογένειας που προετοιμάζεται για το γάμο της κόρης τους με έναν εύπορο άντρα.
Έπειτα, υπάρχει ο σπουδαίος Καναδός σκηνοθέτης Ντέιβιντ Κρόνενμπεργκ, ο οποίος υπογράφει το γυρισμένο στην Αθήνα horror sci-fi «Crimes of the Future», σε συμπαραγωγή της εταιρίας Αργοναύτες. Σύμφωνα με την επίσημη σύνοψη, η ταινία τοποθετείται στο κοντινό μέλλον, όταν η ανθρωπότητα καλείται να προσαρμοστεί σε ένα φουτουριστικό συνθετικό περιβάλλον στο οποίο το σώμα βιώνει νέες μεταλάξεις. Κεντρικός ήρωας είναι ένας διάσημος καλλιτέχνης (Βίγκο Μόρτενσεν), ο οποίος μαζί με τη βοήθεια της σύντροφου του (Λεά Σεϊντού) παρουσιάζει σε δημόσιες avant-garde παραστάσεις τις μεταβολές στις οποίες υποβάλλει τα όργανά του.
Ο Κρόνενμπεργκ διεκδικεί το φετινό Χρυσό Φοίνικα, όπως και ο ήδη βραβευμένος στο παρελθόν Σουηδός Ρούμπεν Έστλουντ («Το Τετράγωνο»), ο οποίος επίσης βρέθηκε στην Ελλάδα για τα γυρίσματα της ταινίας «Το Τρίγωνο της Θλίψης» («Triangle of Sadness»). Πρόκειται για το αγγλόφωνο ντεμπούτο του σκηνοθέτη, του οποίου η παραγωγή έλαβε χώρα στην Εύβοια και την Ηλεία σε συμπαραγωγή της Heretic. Δανείζεται τον τίτλο της από τον όρο που χρησιμοποιούν οι πλαστικοί χειρούργοι όταν θέλουν να περιγράψουν τις ρυτίδες που σχηματίζονται ανάμεσα στο μέτωπο και τα φρύδια. Είναι μία από τις πρώτες ενδείξεις της γήρανσης και ένα από τα ζητήματα που οδηγούν σε υπαρξιακή οδύνη τους ήρωες της ταινίας. Δηλαδή, ένα ζευγάρι μοντέλων (Χάρις Ντίκινσον & Τσάρλντμπι Ντιν) οι οποίοι θα βρεθούν σε ένα πανάκριβο γιοτ με ένα… μαρξιστή καπετάνιο (Γούντι Χάρελσον) για μια κρουαζιέρα στην Καραϊβική που στραβώνει επικίνδυνα. Διαβάστε περισσότερα για την ταινία και όσα μας είπε ο Έστλουντ για την ελληνική εμπειρία του εδώ.
Τέλος, στο τμήμα Ένα Κάποιο Βλέμμα, σημειώνουμε το «Burning Days» του Τούρκου σκηνοθέτη Εμίν Αλπέρ («Υποψίες», «Τρεις Αδερφές»), στο οποίο συμμετέχει στη συμπαραγωγή εταιρία Horsefly (Γιώργος Τσούργιαννης), ενώ χρέη διευθυντή φωτογραφίας εκτελεί ο πολύπειρος Χρήστος Καραμάνης.
- Πηγή: athinorama.gr