Την εξαγορά του Twitter από τον Έλον Μασκ για 44 δισεκατομμύρια δολάρια σχολίασε ο συνιδρυτής της Amazon, Τζεφ Μπέζος, δίνοντας συνέχεια στη κόντρα τους.
Η εξαγορά του Twitter από τον Έλον Μασκ έναντι 44 δισ. δολαρίων, έχει «ανάψει» τις συζητήσεις σχετικά με το μέλλον της πλατφόρμας αλλά και των πολιτικών επιρροών έναντί της. Ο ιδιοκτήτης της αυτοκινητοβιομηχανίας των Tesla και της SpaceX οραματίζεται μια «ελεύθερη» open source πλατφόρμα χωρίς bots, την ώρα που οι Δημοκρατικοί στις ΗΠΑ προειδοποιούν για την αύξηση της διείσδυσης των δισεκατομμυριούχων στην ενημέρωση και τον δημόσιο διάλογο.
Από τη δική του μεριά, ο Τζεφ Μπέζος τη Amazon, που έχει δεχθεί κριτική για τις συνθήκες εργασίας στα εργοστάσιά του, έθεσε στο όλο debate και τον παράγοντα της Κίνας, δίνοντας συνέχεια σε μια κόντρα που κρατάει καιρό. Ο Μπέζος παρέθεσε στο Twitter ένα ερώτημα του ρεπόρτερ των New York Times, Mike Forsythe, ο οποίος θέτει το ζήτημα πως η Κίνα είναι η δεύτερη σε μέγεθος αγορά για την Tesla, ενώ η αυτοκινητοβιομηχανία προμηθεύεται από την Κίνα μεγάλο μέρος των μπαταριών που χρησιμοποιούν τα ηλεκτροκίνητα οχήματά της. Το ερώτημα είναι αν ο συσχετισμός αυτός αποτελεί «ευκαιρία» για το Πεκίνο, για να αυξήσει την έμμεση επιρροή του επί του Μέσου, και τις κριτικής που ασκείται σε αυτό για τους χειρισμούς της κινεζικής κυβέρνησης.
«Μήπως η κινεζική κυβέρνηση κέρδισε μόλις ένα μοχλό ελέγχου σε μαγαζί γωνία;», διερωτάται ο Μπέζος που συνηθίζει να κοντράρεται με τον Μασκ στο Twitter, με αφορμή την κυριαρχία επί του… διαστήματος, ενώ μεταξύ τους υπάρχει δικαστική διαμάχη και ενστάσεις για τα προγράμματα δορυφόρων της SpaceX και της Blue Origin.
Στη συνέχεια, ο Μπέζος αναφέρει πως: «η δική μου απάντηση είναι «μάλλον όχι». Είναι πιθανότερο να περιπλακούν οι σχέσεις της Tesla στην Κίνα, παρά να υπάρξει λογοκρισία στο Twitter». «Ο Μασκ είναι εξαιρετικά καλός στο να ελίσσεται σε τέτοιες περίπλοκες καταστάσεις», συνεχίζει ο ίδιος.
Υπενθυμίζεται ότι ο Διευθύνων Σύμβουλος της Tesla ίδρυσε εργοστάσιο στη Σαγκάη το 2018 και η εταιρεία του βασίζεται σε μεγάλο βαθμό σε κινεζικές εταιρείες για την προμήθεια των υλικών των μπαταριών της. Περίπου τα μισά οχήματα Tesla τα οποία πωλήθηκαν ανά τον κόσμο το 2021 είχαν παραχθεί στο εργοστάσιο της εταιρείας στη Σαγκάη, σημειώνει το πρακτορείο Reuters.
Tο Twitter απαγορεύεται στην Κίνα, ενώ το ίδιο ισχύει για το facebook, το instagram και το tiktok.
Σύμφωνα με διεθνείς αναλυτές, ενδέχεται η κινεζική κυβέρνηση να δει «ευκαιρία» για να ασκήσει επιρροή και να εμποδίσει τη κριτική εναντίον της που αναπτύσσεται στο μέσο δικτύωσης, που περνάει στα χέρια του Έλον Μασκ.
Από τη δική του μεριά το Πεκίνο απάντησε μέσω του υπουργείου Εξωτερικών πως οι συζητήσεις περί επιρροής στο Twitter είναι «αβάσιμες», ενώ η Tesla δεν προχώρησε σε κάποιο σχολιασμό. Συγκεκριμένα, ο εκπρόσωπος του κινεζικού ΥΠΕΞ Γουάνγκ Γουενμπίν απάντησε σε σχετική ερώτηση κατά την ενημέρωση εκπροσώπων του Τύπου, μετά την ανακοίνωση της συμφωνίας εξαγοράς της Twitter από τον ισχυρό άνδρα των Tesla και SpaceX.
Σημειώνεται πως η εξαγορά χαιρετίστηκε με ενθουσιασμό από τους Ρεπουμπλικανούς στο Κογκρέσο, με βουλευτές να αναφέρουν πως «η ελευθερία του λόγου επιστρέφει». Αφορμή φυσικά, ο αποκλεισμός του Ντόναλντ Τραμπ από το Μέσο, ο οποίος αναφέρει βέβαια πως και αν του ξεκλειδώσουν τον λογαριασμό, ο ίδιος αποκλείεται να επιστρέψει.
Ο Λευκός Οίκος αρνήθηκε το βράδυ της Δευτέρας να σχολιάσει τη συμφωνία εξαγοράς της εταιρείας Twitter, απηχώντας την ενόχληση του Προέδρου Μπάιντεν. Ο εκτελεστικός διευθυντής του Twitter Παράγκ Αγκραουάλ δήλωσε χθες στους εκπροσώπους των ΜΜΕ, ότι το μέλλον της πλατφόρμας κοινωνικής δικτύωσης είναι «αβέβαιο».
- Πηγή: news247.gr