Ολα όσα περιμένουμε να δούμε στο 75ο Φεστιβάλ Καννών

Οι Κάννες του 2022 βρίσκονται προ των πυλών – ξεκινούν την Τρίτη 17 Μαΐου και ολοκληρώνονται το Σάββατο 28 Μαΐου, με την προσδοκία πως αυτό θα είναι το Φεστιβάλ που θα σβήσει από το χάρτη τις δύο προηγούμενες χρονιές (το 2020 που το Φεστιβάλ ακυρώθηκε και το 2021 που έγινε τον Ιούλιο σε μικρότερη από τη κανονική του εκδοχή) και θα επαναφέρει στην τάξη το μεγαλύτερο κινηματογραφικό φεστιβάλ του κόσμου.

Με τον Τζιμ Κάρεϊ να χάνεται στον ουρανό από τη διάσημη σκηνή του «The Truman Show» του Πίτερ Γουίαρ στην επίσημη αφίσα της διοργάνωσης και τον Τομ Κρουζ να φτάνει ως το απόλυτο τιμώμενο πρόσωπο με προβολή του «Top Gun Maverick» και masterclass ζωής, το Φεστιβάλ Καννών – απλώμένο στο επίσημο πρόγραμμά του, το Δεκαπενθήμερο των Σκηνοθετών, την Εβδομάδα Κριτικής και φυσικά το τμήμα της Αγοράς, έχει προσκαλέσει φέτος την αφρόκρεμα του διεθνούς σινεμά, σε μια προσπάθεια το βλέμμα να επικεντρωθεί στο άγνωστο, το πρωτοπόρο, το διαφορετικό, το βαθιά προκλητικό και πολιτικό.

Το 75ο Φεστιβάλ Καννών διεξάγεται φέτος από τις 17 μέχρι και τις 28 Μαΐου. Το Flix θα βρίσκεται στις Κάννες για να σας μεταφέρει όλα όσα συμβαίνουν μέσα και έξω από τις αίθουσες στο ειδικό τμήμα του Flix που ανανεώνεται συνεχώς.

Η Ελλάδα είναι παρούσα, με το «Dodo» του Πάνου Χ. Κούτρα να καταφτάνει στο επίσημο πρόγραμμα Cannes Première με το πολυπληθές καστ του και την ιστορία ενός εξαφανισμένου πτηνού που θα εμφανιστεί ξαφνικά στην Αθήνα του 2022 για να δοκιμάσει τις ανοχές και τις αντοχές μιας ολόκληρης (μικρο) κοινωνίας. Στην πέμπτη του μεγάλου μήκους ταινία, ο σκηνοθέτης της «Επίθεσης του Γιγαντιαίου Μουσακά», της «Αληθινής Ζωής», της «Στρέλλας» και του «Xenia», επανέρχεται στις θεματικές του παραμένοντας ο μεγάλος ουμανιστής του ελληνικού σινεμά. Οπως αναφέρει ο ίδιος στο σκηνοθετικό σημείωμα της ταινίας: «Από την «Επίθεση του Γιγαντιαίου Μουσακά» ως το «Dodo», όλες μου οι ταινίες αφηγούνται, με φαινομενική ελαφρότητα, ιστορίες για την ανθρώπινη κατάσταση. Ο «άλλος» εμπλέκεται πάντα στις ταινίες μου. Μετανάστες, queer άτομα, άνθρωποι με αναπηρία ή ακόμα και ένας εξωγήινος μουσακάς, όλοι οι χαρακτήρες μου παλεύουν για να επιβιώσουν σε έναν εχθρικό κόσμο που δεν τους καταλαβαίνει. Ενας κόσμος που είναι επίσης λάθος. Παρόλο που πιστεύει λανθασμένα ότι είναι σωστός.»

Στην Εβδομάδα Κριτικής, στο τμήμα των ταινιών μικρού μήκους διαγωνίζεται η Εύη Καλογηροπούλου με το «Στο Θρόνο του Ξέρξη», που αφηγείται τη δυστοπική καθημερινότητα στα ναυπηγεία του Περάματος, συμπληρώνοντας το «Ανήκω σε Mένα», έργο σε καλλιτεχνική επιμέλεια της Αφροδίτης Παναγιωτάκου, Διευθύντριας Πολιτισμού του Ιδρύματος Ωνάση, και σε ανάθεση του φεστιβάλ «You and AI: Through the Algorithmic Lens» που οργάνωσε η Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση στο Πεδίον του Αρεως (24.06-25.07.21), με μια θεματική που εστίαζε στον αλγόριθμο και στην τεχνητή νοημοσύνη, στη δημιουργικότητα και στην ηθική.

«Ελληνικές» είναι και οι συμμετοχές τριών ταινιών με ελληνική συμπαραγωγή, με το «Crimes of the Future» του Ντέιβιντ Κρόνενεμπεργκ σε συμπαραγωγή Αργονάυτες να έχει γυριστεί στην Αθήνα με καστ τους Βίγκο Μόρτενσεν, Λέα Σεντού και Κρίστεν Στιούαρτ και το «Triangle of Sadness» του Ρούμπεν Εστλουντ σε συμπαραγωγή Heretic να έχει γυριστεί και στη Χιλιαδού της Εύβοιας να διαγωνίζονται για το Χρυσό Φοίνικα και το «Burning Days» του Εμίν Αλπέρ, με συμπαραγωγό τη Horsefly του Γιώργου Τσούργιαννη και διευθυντή φωτογραφίας τον Χρήστο Καραμάνη να κάνει παγκόσμια πρεμιέρα στο τμήμα «Ενα Κάποιο Βλέμμα».

To Φεστιβάλ θα ξεκινήσει με το «Coupez!» του Μισέλ Χαζαναβίσιους, με τους Ρομέν Ντουρί και Μπερενίζ Μπεζό, ριμέικ του «One Cut for the Dead» του Ιάπωνα Σιντσίρο Ουέντα από το 2017, όπου σε ένα γύρισμα ταινίας με ζόμπι το συνεργείο δέχεται επίθεση από… ζόμπι. Η ταινία με αρχικό τίτλο «Z» αναγκάστηκε να μετονομαστεί, μετά από διαμαρτυρίες του Ουκρανικού Ινστιτούτου Κινηματογράφου, αφού το «Z» είναι το επίσημο έμβλημα της ρωσικής επίθεσης στην Ουκρανία.

Για το Χρυσο Φοίνικα διαγωνίζονται φέτος 17 ταινίες. Ανάμεσά τους είναι – εκτός από το νέο Ντέιβιντ Κρόνενμπεργκ και τον νέο Ρούμπεν Εστλουντ – το «Tori et Lokita» των Ζαν-Πιερ και Λικ Νταρντέν, το «Stars at Noon» της Κλερ Ντενί, το «Showing Up» της Κέλι Ράιχαρντ, το «R.M.N» του Κριστιάν Μουντζίου, το «Decision to Leave» του Παρκ Τσαν-γουκ, το «Broker» του Χιροκάζουν Κόρε-Εντα και το «Armaggedon Time» του Τζέιμς Γκρέι.

Στο Δεκαπενθήμερο των Σκηνοθετών, το παράλληλο τμήμα του Φεστιβάλ των Καννών συμμετέχουν από τον Πιέτρο Μαρτσέλο μέχρι τη Μία Χάνσεν-Λοβ και από τον Ζοάο Πέντρο Ροντρίγκεζ μέχρι τον Αλεξ Γκάρλαντ, σε ένα πρόγραμμα που δίνει έμφαση στην πιο νεανική πλευρά του σύγχρονου σινεμά με απροσδόκητες επιλογές και υπογραφές που έρχονται για να μείνουν.

Δείτε και αυτά