Πόσο premium μπορεί να είναι ένα γαλλικό SUV; Οδηγώντας το νέο DS4

Μπορεί όταν μιλάμε για ακριβό και πολυτελές αυτοκίνητο ο νους μας να πηγαίνει καταρχάς σε ένα από τα «βαριά» γερμανικά ονόματα (BMW, Mercedes κλπ.), όμως οι Γάλλοι δεν έχουν πρόβλημα να αντιμετωπίσουν τον καθιερωμένο ανταγωνισμό με προτάσεις όπως το νέο DS 4: ένα μοντέρνο SUV φορτωμένο με υψηλή τεχνολογία, πού επιπλέον προσφέρεται και με diesel – ότι πρέπει για ταξίδια!

Το νέο DS 4 είναι ένα αυτοκίνητο που σε ξεγελάει με το πλάτος του (1.866 mm) και το ύψος του (1.470 mm), καταφέρνοντας να κρύψει ότι στην πραγματικότητα είναι ένα κανονικότατο SUV, αφού η απόσταση από το έδαφος είναι κοντά στα 20 εκατοστά (1.890 mm)– μία τιμή που βρίσκεται στο άνω άκρο των καθιερωμένων εκπροσώπων της κατηγορίας. Είναι επίσης ένα σχετικά compact αυτοκίνητο (μήκος 4.400 mm) κομμένο και ραμμένο στα μέτρα της εποχής, που “θέλει” τα παντός τύπου SUV και Crossover, το οποίο επιχειρεί χωρίς φόβο και πάθος να πλασαριστεί σε μια απαιτητική κατηγορία έχοντας και πλούσιο εξοπλισμό. Οδηγώντας το νέο μοντέλο στην πλούσια έκδοση DS 4 Cross, διαπιστώνουμε ότι τα προσόντα του δεν είναι λίγα.

Ιδιαίτερη προσωπικότητα

Το design βεβαίως – ένα στοιχείο στο οποίο ποντάρει πολύ η «μαμά» Citroen – είναι οπωσδήποτε ιδιαίτερο μέσα-έξω. Οι εικόνες μιλούν από μόνες τους, οι Γάλλοι έχουν επενδύσει σε ένα αιχμηρό «γλυπτό», με έντονες γραμμές να διατρέχουν το αεροδυναμικό πεντάθυρο αμάξωμα, κάνοντας το να δείχνει πιο χαμηλό και πιο μακρύ: το νέο DS 4 είναι οπωσδήποτε μία δυναμική παρουσία στο δρόμο.

Μέσα, συναντάει κάνεις μία ιδιαίτερη προσέγγιση της λιτότητας που συνδυάζεται, αφενός με την ποιότητα κατασκευής και αφετέρου με την ψηφιακή τεχνολογία. Αυτό εκφράζεται κατ’ αρχάς στον πίνακα οργάνων, ο οποίος ενδεχομένως δεν εντυπωσιάζει με το μέγεθος του όμως προσφέρει τις απαραίτητες ενδείξεις – σε ευανάγνωστη έκδοση – ενώ έχει και τη δυνατότητα διαμόρφωσης με βάση τις προτιμήσεις του οδηγού. Η ιδιαίτερη σχεδίαση αγγίζει μάλιστα και τους διάφορους διακόπτες (με το γνωστό μοτίβο του ρόμβου της DS να επαναλαμβάνεται), τόσο στις πόρτες όσο και στο ταμπλό, οι οποίοι απαιτούν κάποια μικρή περίοδο εξοικείωσης.

Από κει και πέρα οι χώροι για τους επιβάτες είναι άφθονοι και το πορτμπαγκάζ είναι δεόντως ευρύχωρο (430 λίτρα). Θήκες υπάρχουν αρκετές και στις πόρτες, και στην κονσόλα – θα τολμούσαμε μάλιστα να πούμε ότι επιτέλους και οι ποτηροθήκες είναι – επιτέλους – σε σωστές θέσεις, ενώ υπάρχει και θήκη για επαγωγική φόρτιση του κινητού, καθώς και ένας μεγάλος αποθηκευτικός χώρος ανάμεσα στα μπροστινά καθίσματα.

Κατά τ’ άλλα, και στην περίπτωση του νέου DS 4, υπάρχει ένας μακρύς κατάλογος προηγμένων τεχνολογιών υποβοήθησης του οδηγού. Σημειώστε ότι στις πλουσιότερες εκδόσεις υπάρχει και η δυνατότητα του head up display (προβολή ενδείξεων στο παρμπρίζ). Η εταιρεία μάλιστα κάνει λόγο για επαυξημένη πραγματικότητα και προβολή των ενδείξεων σε απόσταση τεσσάρων μέτρων από τον οδηγό, ώστε να δίνεται η εντύπωση ότι αυτές οι ενδείξεις βρίσκονται πάνω στο δρόμο και όχι πάνω στο παρμπρίζ -όπως και στο DS 7.

Ταξιδεύοντας με άνεση

Απλώς εξαιρετική η ανάρτηση, καταφέρνει να αφήνει τους επιβαίνοντες στο νέο DS 4 ανεπηρέαστους από τις κακοτοπιές του οδικού δικτύου – είναι αυτό που λέμε ότι «ισοπεδώνει» τα πάντα – ενώ παράλληλα δίνει την δυνατότητα να κινηθεί κάνεις όχι μόνο με αξιοπρέπεια, αλλά και γρήγορα όταν θελήσει, προσφέροντας υψηλού επιπέδου ευστάθεια.

Tο γεγονός τώρα ότι εν έτει 2022 η γαλλική εταιρεία επιμένει να προσφέρει αυτό το αυτοκίνητο και με diesel, όπως το αυτοκίνητο που οδηγήσαμε, λέει πολλά. Ο κινητήρας αυτός του 1,5 λίτρου (1.499 κ.εκ. – 130 hp/3750 rpm) είναι δοκιμασμένος και αποδεδειγμένα οικονομικός – και τελικά προκύπτει πως είναι ότι πρέπει για ταξίδια – ιδιαίτερα σε μία εποχή που η τιμή των καυσίμων έχει εκτοξευτεί στα ύψη. Οι 130 ίπποι του είναι μία ικανοποιητικότατη απόδοση και στα χαρτιά, και στην πράξη. Βεβαίως η αυξημένη του ροπή (300 Nm/1750 rpm – μεγαλύτερη από της βενζινοκίνητης έκδοσης των 180 ίππων) κάποιες φορές σε ξεγελάει και νομίζεις ότι όταν πατήσεις το γκάζι σε ψηλές ταχύτητες θα «εκτοξευτείς» (πιστεύεις ότι οδηγείς πιο ισχυρό αυτοκίνητο), αλλά σε κάθε περίπτωση τα προσπεράσματα είναι ασφαλή.

Το γαλλικό αυτοκίνητο πάντως είναι, ούτως ή άλλως, ένας ταξιδιώτης – ένας δρομέας μεγάλων αποστάσεων, ένας «αθόρυβος» ταξιδιώτης (η ηχομόνωση κάνει εξαιρετική δουλειά). Το αυτόματο κιβώτιο πέραν του ότι είναι μέγας σύμμαχος του οδηγού στην καθημερινότητά του, προσφέροντας εξαιρετική άνεση στην πόλη, μπορεί να χρησιμοποιηθεί και με χειροκίνητο τρόπο, χάρης στις «πεταλούδες» τα χειριστήρια σειριακής αλλαγής ταχυτήτων που διαθέτει στο τιμόνι.

Ως αδυναμίες του νέου DS 4 μπορούμε να αναφέρουμε ορισμένες μικρές εργονομικές ατέλειες (κάποιοι διακόπτες στο ταμπλό γυαλίζουν και δεν φαίνονται πάντοτε τόσο καλά) και τη λογικά περιορισμένη ορατότητα που προσφέρει το προς τα πίσω και πλάγια, λόγω του σχετικά στενού παρμπρίζ – στοιχείο που «απαλύνεται» από την κάμερα οπισθοπορείας.

Ο τιμοκατάλογος των βενζινοκίνητων εκδόσεων ξεκινά από τα 28.500 ευρώ, ενώ για τα diesel βασική τιμή είναι τα 30.100 ευρώ.

Δείτε και αυτά