Δεν είναι τυχαίο που γράφουμε για υδρογόνο όλο και πιο συχνά το τελευταίο διάστημα. Toyota μαζί με Yamaha έχουν δώσει κάποια -έστω και πειραματικά- δείγματα, πρόσφατα σε μια ψηφιακή προσομοίωση ένα μονοθέσιο supercar υδρογόνου αποδείχθηκε ταχύτερο από τον θερμικό αδελφό του ενώ και η Renault έχει μιλήσει για υδρογόνο στο επόμενο Renault Scenic. Τώρα μαθαίνουμε κάτι ακόμα πιο ενδιαφέρον: o οίκος Pininfarina μαζί με την NamX ετοιμάζουν ένα κουπέ SUV, το HUV το οποίο θα κινείται με υδρογόνο.
Το όραμα των NamX και Pinifarina με το HUV
Γνωρίζουμε πλέον ότι το γέμισμα ενός αυτοκινήτου που λειτουργεί με υδρογόνο μπορεί μια μέρα να είναι ακόμη πιο βολικό από τη σημερινή εμπειρία ανεφοδιασμού των βενζινοκίνητων και πετρελαιοκίνητων μοντέλων, και σίγουρα ταχύτερο σε σχέση με τον συνήθη χρόνο φόρτισης ενός ηλεκτρικού οχήματος.
To HUV είναι το αυτοκινητικό μέλλον με υδρογόνο που οραματίζεται μια ευρωπαϊκή και αφρικανική start up επιχείρηση και το οποίο η ιταλική εταιρεία σχεδιασμού Pininfarina έχει δώσει μορφή.
Το πρωτότυπο NamX HUV διαθέτει ένα σύστημα κυψελών καυσίμου που υπόσχεται αυτονομία 500 χιλιομέτρων από το υδρογόνο που αποθηκεύεται στην κύρια δεξαμενή, καθώς και επιπλέον 300 χιλιόμετρα από έξι εναλλάξιμες κάψουλες που τοποθετούνται στο πίσω μέρος, κάτω από το πορτμπαγκάζ.
Η ιδέα είναι ότι οι άδειες κάψουλες μπορούν να ανταλλάσσονται στο υπάρχον δίκτυο πρατηρίων καυσίμων -καθώς και σε πολυκαταστήματα- έτσι ώστε ο οδηγός να μπορεί να προσθέσει εμβέλεια αν δεν είναι δυνατό να γεμίσει την κύρια δεξαμενή υδρογόνου.
Οι συνιδρυτές της NamX, Faouzi Annajah και Thomas de Lussac, σχεδιάζουν να παρουσιάσουν το HUV, συντομογραφία των λέξεων hydrogen utility vehicle, στην έκθεση αυτοκινήτου του Παρισιού τον Οκτώβριο.
Το HUV αποτελεί μέρος ενός μεγάλης κλίμακας βιομηχανικού και τεχνολογικού έργου που έχει ως στόχο να συμβάλει στη μετάβαση στο «πράσινο» υδρογόνο για τη μείωση των εκπομπών των οχημάτων. Η NamX στοχεύει να διαθέσει το HUV στην αγορά έως τα τέλη του 2025 σε τιμές που κυμαίνονται από 65.000 ευρώ έως 95.000 ευρώ, ανάλογα με την έκδοση.
Ένα entry level, πισωκίνητο μοντέλο θα προσφέρει 300 ίππους, τελική ταχύτητα 200 km/h και επιτάχυνση από τα 0 στα 100 km/h σε 6,5 δευτερόλεπτα. Σύμφωνα με την εταιρεία θα υπάρχει και μια τετρακίνητη έκδοση που θα αποδίδει 550 ίππους, τελική ταχύτητα 250 km/h και επιτάχυνση από 0 έως 100 km/h σε 4,5 δευτερόλεπτα, σύμφωνα με την εταιρεία.
Η NamX και η Pininfarina συνεργάστηκαν για να δώσουν στο HUV μια καθαρή, μυώδη σχεδίαση. Ένα μοτίβο που φαίνεται στο εξωτερικό είναι η εμφάνιση του γράμματος X, από το όνομα της εταιρείας, που είναι χαραγμένο στις πόρτες του HUV και επαναλαμβάνεται στη μάσκα.
«Έχουμε μια διπλή φιλοδοξία, να γίνουμε ένα νέο σημείο αναφοράς στον κόσμο των αυτοκινήτων με μηδενικές εκπομπές ρύπων και να εξερευνούμε διαρκώς νέα εδάφη που διευκολύνουν την κινητικότητα», δήλωσε ο Annaiah κατά τη διάρκεια της παρουσίασης του HUV στην έδρα της Pininfarina κοντά στο Τορίνο νωρίτερα αυτόν το μήνα.
- Πηγή: topgeargreece.gr