To business story του πρώτου ελληνικού (χειροποίητου) jeep

Αριθμούς κυκλοφορίας έλαβαν χθες τα δύο πρώτα αυτοκίνητα που κατασκευάστηκαν στην Ελλάδα. Πρόκειται για δυο χειροποίητα jeep της εταιρείας «ΚΕΡΑΜΠΟΣ CARS MANUFACTURING», η οποία έκανε χρήση των διατάξεων των «Μεμονωμένων Οχημάτων Ιδιαίτερης Κατασκευής» (Μ.Ο.Ι.Κ.).

Το κόστος του κάθε αυτοκινήτου ανέρχεται στις 22.000 ευρώ + ΦΠΑ και, σύμφωνα με στελέχη της εταιρείας, είναι ένα όχημα κατάλληλο για νησιά, λόγω των υλικών κατασκευής του.

Επί του παρόντος, δεν πρόκειται για μαζική παραγωγή, καθώς η εταιρεία δεν διαθέτει μεγάλες εγκαταστάσεις (η έδρα είναι στην Αθήνα, η εταιρεία έχει παρουσία στον χώρο του αυτοκινήτου εδώ και αρκετά χρόνια ως εταιρεία κατασκευών / μετατροπών).

Εφόσον υπάρξει ικανοποιητικός αριθμός επιβεβαιωμένων παραγγελιών και άντληση κεφαλαίων μέσω χρηματοδοτικών προγραμμάτων, τότε η εταιρεία δύναται να αναπτυχθεί σε στελεχιακό δυναμικό και κτιριακές εγκαταστάσεις, με στόχο την παραγωγή περισσότερων οχημάτων.

Όπως υποστηρίζουν στελέχη της «ΚΕΡΑΜΠΟΣ CARS MANUFACTURING», επιδίωξη αποτελεί η ένταξη σε κάποιο πρόγραμμα του Αναπτυξιακού Νόμου, προκειμένου να ικανοποιηθούν περισσότερες παραγγελίες.

Το ιστορικό του εγχειρήματος
Το πρώτο βήμα για την ανάπτυξη του εγχειρήματος έγινε με απόφαση του 2014, με την οποία δημιουργήθηκε, για πρώτη φορά, το κανονιστικό πλαίσιο, όπου καθορίστηκαν οι διαδικασίες και οι τεχνικές απαιτήσεις για την έγκριση κυκλοφορίας «Μεμονωμένων Οχημάτων Ιδιαίτερης Κατασκευής» (Μ.Ο.Ι.Κ.).

Ως ΜΟΙΚ ορίζεται το μεταχειρισμένο όχημα που έχει υποστεί ουσιώδεις μετατροπές και αλλαγές των κυρίων χαρακτηριστικών, οι οποίες δεν συμπεριλαμβάνονται στις επιτρεπόμενες από τις ισχύουσες διατάξεις αλλαγές κύριων χαρακτηριστικών, αλλά διατηρεί την ταυτότητα του αρχικού οχήματος (π.χ. χρησιμοποιημένος κινητήρας ή άλλα εξαρτήματα). Σύμφωνα με στελέχη της αγοράς αυτοκινήτου, η ελληνική νομοθεσία έχει πολλά κοινά στοιχεία με τη βρετανική.

Στη συνέχεια και το 2016, υποβλήθηκε η πρώτη αίτηση από την «ΚΕΡΑΜΠΟΣ CARS MANUFACTURING IKE» για την έκδοση μεμονωμένης έγκρισης επιβατικού οχήματος κατηγορίας Μ1, με τα οχήματα να είναι ήδη έτοιμα, και μετά από αρκετό διάστημα, στα τέλη του 2021, προσδιορίστηκαν οι δασμοί και τα τέλη από την Τελωνειακή Διεύθυνση του Υπουργείου Οικονομικών.

Έπειτα και μετά την αναβάθμιση του Μηχανογραφικού Συστήματος του Υπουργείου Μεταφορών, έγιναν οι  αναγκαίες προσαρμογές και εκδόθηκαν οι πρώτες άδειες κυκλοφορίας.

Τα χαρακτηριστικά του οχήματος
Σχετικά με το «KERABOSS SUPER K», προσφέρεται σε εκδόσεις 2 και 4 θέσεων. Φέρει κινητήρα 1.000 κυβικών εκατοστών, απόδοσης 72 ίππων.

Έχει μήκος 3375 mm, πλάτος 1560 mm και ύψος 1590 mm και είναι διαθέσιμο κατόπιν παραγγελίας.

Όπως υποστηρίζουν στελέχη της εταιρείας, τα υλικά κατασκευής, όπως π.χ. το πολυεστερικό αμάξωμα, μένουν σχεδόν «αλώβητα» από το αλάτι της θάλασσας.

Γι΄ αυτό το λόγο, όπως αναφέρουν, το όχημα καθίσταται κατάλληλο για νησιωτικές περιοχές και πιθανότατα, για εταιρείες βραχυχρόνιας μίσθωσης.

του Φώτη Φωτεινού

Δείτε και αυτά