Το Peugeot 308 1.2 PureTech 130 PS EAT8

Γράφει ο Γιάννης Τσιρογιάννης

Ο λόγος για την Peugeot και επί του προκειμένου για το νεοφερμένο 308, που μοιάζει να κατάπιε το χάπι της premium μετάλλαξης μη αφήνοντας τίποτα στην τύχη του.

Χωρίς ίχνος κολακείας ή αβανταδόρικης διάθεσης, η τελευταία γενιά του 308 είναι φτιαγμένη για μεγάλα πράγματα.

Απόδειξη αποτελεί το γεγονός πως μπορεί να κοιτάξει στα μάτια καταξιωμένους γαλαζοαίματους εκπροσώπους της κλάσης, ακόμη και με υπεροπτικό βλέμμα. Αυτό που αρχικά του υπαγορεύει η shic εκλεπτυσμένη σχεδίαση με τους απλωμένους όγκους, τους μυώδεις ώμους, την φαρδιά και μακριά σιλουέτα που δείχνει να… σκεπάζει τον δρόμο.

Υπάρχουν κάποιες εντυπωσιακές οπτικά γωνίες στο 308, όπως είναι διαγωνίως πίσω με τα νεύρα να καταλήγουν στα λεπτά led φωτιστικά, ή τελείως ανφάς εμπρός με τη νέα επιβλητική κυψελωτή μάσκα να δημιουργεί μια άκρως σαγηνευτική εικόνα. Το συγκεκριμένο design επέφερε και βελτίωση στο συντελεστή οπισθέλκουσας, ο οποίος έπεσε παρακαλώ στο ευεργετικό 0,28.

Βασισμένο σε παραλλαγή του δαπέδου EMP2, το νέο 308 είναι μεγαλύτερο σε σχέση με το απερχόμενο μοντέλο, αφού διαθέτει 55 mm μεγαλύτερο μεταξόνιο (2.675 mm) και 110 mm αυξημένο μήκος (4.367 mm).

Ανοίγοντας την πόρτα του 308 αναφωνείς “καλώς ήλθες στον κόσμο του Star Trek”. Το οδηγοκεντρικό κοκπιτ έρχεται από το μέλλον, με την ποιότητα παραμονής να βρίσκεται σε πρωτόγνωρα – για Peugeot – υψηλό επίπεδο. Δεν είναι μόνο τα gadgets, οι οθόνες, το i-Cockpit, αλλά τα υλικά και το φινίρισμα.

Η κεντρική οθόνη 10 ιντσών του Peugeot υιοθετεί τα μπουτόν αφής i–toggles και περιλαμβάνει τα έξι βασικά μενού λειτουργιών του προηγμένου συστήματος πολυμέσων Peugeot i-Connect. Η δυνατότητα πλήρους παραμετροποίησης μέσω widget αποκαλύπτει την εξέλιξη των ειδών. Ο ψηφιακός πίνακας οργάνων (i-Cockpit στο Peugeot), δεν μπορούσε να λείπει από το 308 που διαλαλεί την high tech υπόσταση και ουσιαστικά ποντάρει το μέλλον του σε αυτή.

Στο δρόμο διαπιστώνεις έκπληκτος την εξαιρετική δουλειά που έγινε. Το 308 έχει κυριολεκτικά ξεφύγει σε δυνατότητες, όπως είναι τα υψηλά περιθώρια πρόσφυσης, η προοδευτικότητα των αντιδράσεων αλλά και η ποιοτική κύλιση. Πατά τόσο αρχοντικά, κυρίως στα ανοιχτά κομμάτια, που δεν θέλεις να αποχωριστείς το μικρό βολάν του ούτε με εγχείρηση.

Σε πιο κλειστές διαδρομές κάθεται “απαθέστατο” επάνω στο στιβαρό πλαίσιο και την καλορυθμισμένη ανάρτηση, αρνούμενο να αποχωριστεί έστω και εσκεμμένα για λίγο την τροχιά. Θαρρείς πως απευθύνεται σε οδηγούς με χαμηλές ικανότητες και εμπειρία, συγχωρώντας τα λάθη χωρίς κανένα κόστος.

Εκεί που θα το ευχαριστηθείς με την ψυχή σου είναι στο ταξίδι. Χωμένος στη πολύ καλή θέση οδήγησης θαυμάζεις το 308 να μαζεύει χιλιόμετρα στο ταχύμετρο καταπίνοντας αποστάσεις, ενώ, η άνεση από την πληθωρική απόσβεση της ανάρτησης και η κατευθυντικότητα είναι απαράμιλλες.

Οι επιλογές κινητήρων εκτείνονται μεταξύ δύο plug-in υβριδικών συστημάτων μετάδοσης, του 4κύλινδρου ντίζελ 1,5 lt σε συνδυασμό με χειροκίνητο ή αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων, καθώς και του 3κύλινδρου 1,2 lt σε δύο εκδόσεις ισχύος 110 PS και 130 PS, με την τελευταία να διατίθεται και με αυτόματο 8τάχυτο κιβώτιο.

Το 3κύλινδρο σύνολο των 1,2 lt και 130 ίππων χαρακτηρίζεται από την απόδοση ροπής χαμηλά, φροντίζοντας για τη σβέλτη και απροβλημάτιστη μετακίνηση σε καθημερινές συνθήκες εντός πόλης. Χάρη στην ελαστική και στρωτή λειτουργία του σε κερδίζει μονομιάς, ενώ σε καμία περίπτωση, δεν θα προβληματίσει. Ακόμα κι αν ο τραχύς ήχος των τριών κυλίνδρων κάποιες φορές αποτελεί τη μοναδική παραφωνία στο ήσυχο περιβάλλον του 308.

Το 8άρι αυτόματο κιβώτιο δίνει επιπλέον πόντους στην αύρα αναβάθμισης που αναδύει σε κάθε του πτυχή το 308.

Οδηγώντας γίνεται σαφές ότι το αμάξωμα μπορεί εύκολα να «σηκώσει» πολύ μεγαλύτερη ισχύ και καταπόνηση απ’ ό,τι είναι σε θέση να προσφέρει ο τίμιος -αλλά όχι και γίγαντας- 3κύλινδρος Pure Tech. Το κοφτερό τιμόνι σού επιτρέπει να τοποθετήσεις το αυτοκίνητο εκεί ακριβώς που θες μέσα στη στροφή, διαγράφοντας καμπές με απόλυτη σταθερότητα και ασφάλεια. Το 308 μοιάζει ακλόνητο και εδώ, όπως προαναφέραμε, παίζει τον ρόλο της η απόδοση του κινητήρα.

Εύσημα μπορούν να αποδοθούν και στην ανάρτηση, η οποία διατηρεί τις κλίσεις του αμαξώματος σε λογικό επίπεδο και παράλληλα απορροφά αποτελεσματικά τις ανωμαλίες του οδοστρώματος προσφέροντας υψηλό επίπεδο άνεσης στους επιβάτες και άριστη ποιότητα κύλισης. Και είναι αυτή η κύλιση, που σε συνδυασμό με το ποιοτικό εσωτερικό και τη στιβαρότητα της κατασκευής θα σε κάνει να νιώθεις ότι βρίσκεσαι σε ένα premium μοντέλο.

Μόνο στα εγκάρσια σαμαράκια θα αντιδράσει κάπως απότομα η ανάρτηση, μεταφέροντας και κάποιον θόρυβο, που προς στιγμήν θα χαλάσει τη γαλήνη της καμπίνας επιβατών. Η μέση κατανάλωση καυσίμου των 8,0 lt/100 km κρίνεται απολύτως λογική.

Οι τιμές για το Peugeot 308 των 1,2 lt και 130 ίππων ξεκινούν από 26.500 ευρώ στην έκδοση με χειροκίνητο κιβώτιο έξι σχέσεων και από 29.800 ευρώ στην αντίστοιχη με αυτόματο κιβώτιο.

Δείτε και αυτά