Αποστολή στη Γαλλία: Γιώργος Λαμπίρης/www.capital.gr
Παράγοντα ευκαιρίας βλέπει στη διοργάνωση των Χειμερινών Ολυμπιακών Αγώνων και στο ενδεχόμενο ενίσχυσης της παρουσίας της εταιρείας αναψυκτικών ΕΨΑ εκεί, ενόψει του συγκεκριμένου αθλητικού γεγονότος, ο γενικός διευθυντής της επιχείρησης, Μιχάλης Τσαούτος. Ταυτόχρονα η εταιρεία εξετάζει το ενδεχόμενο εισόδου στο ανθρακούχο νερό με γεύσεις, ενώ ο κύριος Τσαούτος δεν αποκλείει και το ενδεχόμενο σύναψης εμπορικής συμφωνίας για τη διανομή εμφιαλωμένου νερού, όντας συμπληρωματικό προϊόν στην υφιστάμενη γκάμα της. Στο ερώτημα εάν η είσοδος στο εμφιαλωμένο νερό θα μπορούσε να αποτελέσει πεδίο ενδιαφέροντος για την ΕΨΑ, ο Μιχάλης Τσαούτος σημειώνει ότι είναι κάτι που εξετάζεται υπό το πρίσμα της εμπορικής διακίνησης ενός νερού που θα παράγεται από άλλη επιχείρηση. «Με αυτόν τον τρόπο θα μπορέσουμε να συμπληρώσουμε τη γκάμα των προϊόντων μας”, σημειώνει χαρακτηριστικά.
Ο ίδιος απαντά στα όσα ακούστηκαν περί ενδεχόμενης εξαγοράς της ΕΨΑ από τη Δέλτα. «Μία κουβέντα σε πρώτο επίπεδο της μορφής του εάν θα σκεφτόμασταν κάτι τέτοιο, μπορεί να έχει γίνει. Ωστόσο δεν μας έχει γίνει κάποια επίσημη πρόταση από την άλλη πλευρά. Το ότι θα υπήρχε ενδιαφέρον από πλευράς της Δέλτα μετά την εξαγορά της Κλιάφας από τον Όλυμπο και για λόγους απάντησης στον ανταγωνισμό δεν αποτελεί κάτι παράλογο. Eάν έρθει κάποιος και μας προσφέρει ένα ποσό πολλαπλάσιο της αξίας της Δέλτα, δεν είναι κάτι που θα αποκλείαμε”.
Eξάγει το 15% του τζίρου της
Η επιχείρηση της Μαγνησίας που συμμετέχει στη φετινή SIAL 2022 έχει εξαγωγική παρουσία σε 36 χώρες με ποσοστό εξαγωγών επί του τζίρου της που ανέρχεται στο 15%. Κύριες αγορές είναι η Κίνα, οι χώρες του Περσικού Κόλπου, το Κουβέιτ, ενώ στοίχημα αποτελεί και η αγορά της Σαουδικής Αραβίας, η οποία έλαβε το χρίσμα για τη διοργάνωση των Χειμερινών Ολυμπιακών Αγώνων του 2029. Είναι χαρακτηριστικό ότι για τις ανάγκες τις διοργάνωσης η ΕΨΑ θα διαθέσει 500 δισεκατομμύρια ευρώ για την δημιουργία μίας νέας πόλης που θα προσομοιάζει σε κατασκευές άλλων αραβικών κρατών όπως το Ντουμπάι και αναμένεται να προσελκύσει πολλά περισσότερα έσοδα από τους επισκέπτες που θα εισρεύσουν σε αυτήν. «Η Σαουδική Αραβία αποτελεί ένα από τα project που πρέπει να επενδύσουμε κι άλλο, ενώ και οι Ηνωμένες Πολιτείες κινούνται ανοδικά μέσω του συνεργάτη που δραστηριοποιούμαστε εκεί χωρίς να αποκλείεται να συμβεί κάτι ανάλογο και στην Κίνα”, αναφέρει ο επιχειρηματίας.
Ο κύριος Τσαούτος στέκεται μεταξύ άλλων στην ώθηση που προσέφερε η τουριστική κίνηση. Όπως χαρακτηριστικά λέει, υπάρχουν ακόμα περιοχές στις οποίες υφίσταται τουρισμός όπως η νότια Ελλάδα. Οι όγκοι πωλήσεων για την εταιρεία κινούνται περίπου στο 5% σε σύγκριση με πέρυσι, ενώ σε ό,τι αφορά το τζίρο μπορεί να αγγίξει ακόμα και τα 11 εκατομμύρια ευρώ από 9,8 εκατομμύρια ευρώ που ήταν πέρυσι. Συνολικά η αγορά των αναψυκτικών κινείται ανοδικά τόσο στα σούπερ μάρκετ όσο και σε σημεία όπως εστιατόρια και ξενοδοχεία (HoReCa). O κλάδος σύμφωνα με τον κύριο Τσαούτο αναμένει να ολοκληρωθεί το έτος, για να είναι σαφής η εικόνα της εξέλιξης των πωλήσεων, δεδομένου ότι ο Δεκέμβριος αποτελεί έναν μήνα με αυξημένη κατανάλωση αναψυκτικών.
Στο πεδίο που σχετίζεται με την εκτόξευση του λειτουργικού κόστους, η ΕΨΑ έχει προγραμματίσει να μετακυλήσει στην αγορά μία αύξηση στις τιμές των προϊόντων της ως αντίδοτο στην υφιστάμενη κατάσταση. «Οι αυξήσεις ανακοινώθηκαν στις αρχές Οκτωβρίου με εφαρμογή από τα μέσα του μήνα που διανύουμε, και αναμένεται ουσιαστικά να αποτυπωθούν στην αγορά το προσεχές διάστημα”, εξηγεί ο επιχειρηματίας. «Η αύξηση που κάνουμε στο γυάλινο μπουκάλι ανέρχεται στο 12%, σε άλλες συσκευασίες κινείται στα επίπεδα του 8%-9%, ενώ στις δημοφιλέστερες PET συσκευασίες διατηρούμε τις τιμές σταθερές. Ωστόσο οι συγκεκριμένες ανατιμήσεις δεν μπορούν με κανέναν τρόπο να ισοσταθμίσουν το κόστος. Eίναι σημαντικές οι επιβαρύνσεις που δεχόμαστε από το πλαστικό, το αλουμίνιο, το γυαλί, τη ζάχαρη, το κιτρικό και το ασκορβικό οξύ. Και δεν υπάρχουν περιθώρια αντίδρασης σε αυτές τις ανατιμήσεις. Ειδικότερα το γυαλί κατά τον τελευταίο ένα χρόνο έχει αυξηθεί κατά 40%. Σε ό,τι αφορά το πλαστικό ακολουθεί τις διακυμάνσεις των τιμών του πετρελαίου. Κάποια στιγμή η τιμή του είχε φτάσει στο +60% σε σύγκριση με τις χαμηλότερες τιμές του 2021”.
Νέα σειρά αναψυκτικών «Zero”
Η ΕΨΑ παρουσίασε στη φετινή SIAL 2022 τη σειρά αναψυκτικών «Zero” με κύριο γλυκαντικό τη στέβια. Πρόκειται επί της ουσίας για ένα επαναλανσάρισμα της προϋπάρχουσας κατηγορίας light, καθότι όπως λέει ο κύριος Τσαούτος η συγκεκριμένη κατηγορία των Zero αναψυκτικών είναι αυτή την περίοδο δημοφιλέστερη των light προϊόντων.
- Πηγή: www.capital.gr