Η αρμόδια Επιτροπή της Ευρωπαϊκής Ένωσης έλαβε την απόφαση και πλέον πρέπει να τοποθετηθούν σταθμοί φόρτισης κάθε 60 km.
Ήταν αναμενόμενο. Εξάλλου, όλοι συμφωνούν πως χωρίς φορτιστές ανά τα τακτά διαστήματα, δεν υπάρχει περίπτωση η ηλεκτροκίνηση να γίνει εφικτή για το ευρύ κοινό. Οπότε, η Επιτροπή Μεταφορών και Τουρισμού της ΕΕ ενέκρινε με 36 ψήφους υπέρ, 2 κατά και 6 αποχές, το σχέδιο για την προώθηση της ανάπτυξης σταθμών επαναφόρτισης ή εναλλακτικού ανεφοδιασμού (όπως ηλεκτρικό ή υδρογόνο) για αυτοκίνητα, φορτηγά, τρένα και αεροπλάνα και να υποστηρίξει την υιοθέτηση βιώσιμων οχημάτων.
Οι κάτοχοι των ηλεκτρικών οχημάτων θα έχουν τη δυνατότητα να αναπληρώνουν την ενέργεια της μπαταρίας σε σταθμούς φόρτισης που θα τοποθετηθούν ανά 60 km σε όλα τα κράτη-μέλη της ΕΕ, συμπεριλαμβανομένης και της Ελλάδας. Για τα υδρογονοκίνητα οχήματα, οι αντίστοιχοι σταθμοί ανεφοδιασμού θα μπουν ανά 100 km.
Πού θα τοποθετηθούν οι σταθμοί φόρτισης
Το όριο των 60 km για κάθε σταθμό αφορά τους δημόσιους φορτιστές. Αυτοί θα πρέπει να αναπτυχθούν κατά μήκος των βασικών οδικών αξόνων των χωρών, δηλαδή στους κύριους δρόμους (αυτοκινητόδρομους, εθνικές οδοί, ταχείας κυκλοφορίας). Το χρονικό περιθώριο που έχουν τα κράτη μέλη είναι μέχρι το 2026. Για τα βαρέα οχήματα, όπως ηλεκτρικά φορτηγά και λεωφορεία, το χρονικό όριο παραμένει ίδιο, αλλά ισχύει μόνο για τα κύρια δίκτυα αυτοκινητόδρομων.
Οι ευρωβουλευτές συμφώνησαν να θέσουν ελάχιστους υποχρεωτικούς εθνικούς στόχους για την ανάπτυξη των υποδομών και να ζητήσουν από τις χώρες της ΕΕ να παρουσιάσουν το σχέδιό τους έως το 2024 για τον τρόπο επίτευξής του.
Επίσης, πρότειναν, να βρεθεί μια κοινή φόρμουλα από τους κατασκευαστές για κοινή επαναφόρτιση για όλες τις μάρκες, με την τιμή να εμφανίζεται να εμφανίζεται ανά kWh στα EV ή ανά κιλό στα υδρογόνου και φυσικά να είναι πιο προσιτή σε σχέση με ότι ισχύει αυτή την στιγμή. Τέλος, εισηγήθηκαν να δημιουργηθεί ένα σημείο πρόσβασης στην ΕΕ για δεδομένα εναλλακτικών καυσίμων έως το 2027 για να παρέχει πληροφορίες σχετικά με τη διαθεσιμότητα, τους χρόνους αναμονής και τις τιμές σε διαφορετικούς σταθμούς.
Εδώ, αξίζει να τονίσουμε πως, το νομοσχέδιο σχετικά με το παραπάνω πλάνο θα υπογραφεί αφού το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο εγκρίνει το σχέδιο στη σύνοδο ολομέλειας του Οκτωβρίου. Κάτι, το οποίο ωστόσο, θεωρείται δεδομένο.
- Πηγή: gocar.gr