Ο διευθύνων σύμβουλος του Ομίλου Stellantis, Carlos Tavares, συνομίλησε με δημοσιογράφους στο περιθώριο της εφετινής Έκθεσης και απάντησε σε ερωτήσεις σχετικά με τις λιγοστές συμμετοχές των αυτοκινητοβιομηχανιών και για την πορεία τής παραγωγικής διαδικασίας λόγω της συνεχιζόμενης έλλειψης ημιαγωγών.
Εάν δεν συμμετείχαν οι Κινέζοι κατασκευαστές, ουσιαστικά η Έκθεση στην «Πόλη του Φωτός» θα ήταν αποκλειστική υπόθεση των Γάλλων κατασκευαστών, των λοιπών εταιρειών που απαρτίζουν την Stellantis και τη Renault Alliance. Ο Tavares, μεταξύ άλλων, δήλωσε ότι στην παρούσα φάση οι αυτοκινητοβιομηχανίες δεν είναι πρόθυμες να καλύψουν τα έξοδα συμμετοχής σε μια τέτοια διεθνή έκθεση και προτιμούν να επενδύσουν τα χρήματα στην εξέλιξη ηλεκτροκίνητων οχημάτων.
Συγκεκριμένα, τόνισε: «Το γεγονός ότι έχετε μόνο τη Renault, τον Όμιλο Stellantis και τους Κινέζους αντικατοπτρίζει το γεγονός ότι πλέον οι κατασκευαστές αυτοκινήτων είναι πολύ πιο επιλεκτικοί στο αντισταθμιστικό όφελος που θα έχουν από την επένδυση στις εκθέσεις. Το κόστος τους έχει μειωθεί δραματικά. Για παράδειγμα, στην Έκθεση Αυτοκινήτου του Ντιτρόιτ που έγινε λίγες εβδομάδες νωρίτερα, τα αυτοκίνητα ήταν τοποθετημένα στο επίπεδο του εδάφους. Δεν υπήρχαν μεγάλες κατασκευές για την τοποθέτησή τους».
Και συνέχισε «Λοιπόν, το κόστος μειώθηκε. Πριν, δεν ήταν λογικό και πλέον οι αυτοκινητοβιομηχανίες αναζητούν την ανταπόδοση της επένδυσής τους. Για ποιον λόγο; Επειδή το κόστος για τον εξηλεκτρισμό των οχημάτων ξεπέρασε κάθε όριο, συνεπώς πρέπει να εξοικονομείς πολλά χρήματα για να επενδύεις σε πολλούς τομείς της ηλεκτροκίνησης. Οι άνθρωποι ζητούν να έχουν κέρδος από την επένδυσή τους, είναι φυσιολογικό».
Και κατέληξε λέγοντας «Τίποτα δεν διαρκεί για πάντα και οι αλλαγές που βλέπετε καταδεικνύουν ότι οι άνθρωποι δεν παίρνουν τις αποφάσεις ανεπηρέαστοι. Μπορείτε να θεωρήσετε ότι αυτό θα συνεχίσει να είναι ο κανόνας για τα επόμενα λίγα χρόνια».
Ο Tavares ρωτήθηκε τι θα γίνει με τη μειωμένη παραγωγική διαδικασία στα εργοστάσια των αυτοκινητοβιομηχανιών εξαιτίας τής έλλειψης ημιαγωγών και λοιπών εξαρτημάτων στην εφοδιαστική αλυσίδα και πότε θεωρεί ότι θα εξομαλυνθεί η τροφοδοσία.
Η απάντησή του έγινε με αισιόδοξο πνεύμα, καθώς είπε: «Η κατάσταση βελτιώνεται. Υπάρχει ένας μικρός αριθμός προμηθευτών που προκαλούν προβλήματα, ας πούμε δύο ή τρεις, και προσπαθούμε να τους πιέσουμε να βελτιωθούν. Το πρόβλημα θα έχει λυθεί ως το τέλος του 2023», επισήμανε χαρακτηριστικά.
- Πηγή: protothema.gr