Το PEUGEOT 9X8 είναι ένα εξαιρετικά αποδοτικό, υβριδικό αυτοκίνητο με πλήρες σύστημα μετάδοσης και αποτελεί μέρος της στρατηγικής ‘Neo-Performance’ που αναπτύχθηκε από την PEUGEOT, η οποία στοχεύει να προσφέρει πιο υπεύθυνη απόδοση τόσο σε αυτοκίνητα παραγωγής, όσο και σε ανταγωνιστικά. Η ομάδα μηχανικών της PEUGEOT Sport και η ομάδα της PEUGEOT Design συνεργάστηκαν για να δημιουργηθεί το 9Χ8.
Μετά από πολύμηνη συνεργασία, οι μηχανικοί υπό την ευθύνη του Olivier Jansonnie, τεχνικού διευθυντή της PEUGEOT Sport, και οι σχεδιαστές με επικεφαλής τον Matthias Hossann, διευθυντή της PEUGEOT Design, αποκαλύπτουν τις κύριες γραμμές και την αεροδυναμική ιδέα του PEUGEOT 9X8.
Το PEUGEOT 9X8 θα ακολουθήσει τα βήματα των διάσημων μοντέλων αντοχής της μάρκας, των PEUGEOT 905 και PEUGEOT 908, νικητές των 24 ωρών του Le Mans το 1992, το 1993 και το 2009 αντίστοιχα.
Με το 9X8, η Peugeot λανσάρει ένα πρωτότυπο που βασίζεται στην ιδέα του ‘Neo-Performance’, συνδυάζοντας τις απόλυτες σπορ επιδόσεις, την τεχνολογική τεχνογνωσία που μπορεί να μεταφερθεί σε μοντέλα παραγωγής, την αποτελεσματικότητα και την άριστη σχεδίαση.
Οι νέοι κανονισμοί Le Mans Hypercar (LMH), που εφαρμόστηκαν από τη FIA και την ACO για να αντικαταστήσουν την κορυφαία κατηγορία LMP1, επηρέασαν τη μάρκα που υιοθέτησε αυτή τη προσέγγιση. Προσφέροντας μεγαλύτερη ευελιξία στην επεξεργασία αεροδυναμικών επιφανειών, οι κανονισμοί αυτοί ενθάρρυναν τους μηχανικούς και τους σχεδιαστές να υιοθετήσουν ένα ριζικά διαφορετικό τρόπο σκέψης για τη σχεδίαση καινοτόμων αυτοκινήτων.
Όσον αφορά το όνομα του, το ψηφίο ‘9’ αντιπροσωπεύει τα ακραία αγωνιστικά αυτοκίνητα της PEUGEOT, όπως τα μοντέλα Endurance, το 905 (1990-1993) και το 908 (2007-2011), δύο από τα πιο εμβληματικά αυτοκίνητα του κατασκευαστή.
Το ‘X’ παραπέμπει στη τετρακίνηση και στην υβριδική τεχνολογία που διαθέτει το νέο Hypercar PEUGEOT, το οποίο επεκτείνει περαιτέρω τη στρατηγική ηλεκτροκίνησης της μάρκας σε αγωνιστικό περιβάλλον.
Όσον αφορά το ‘8’, αυτό είναι το νούμερο που υπάρχει σε όλα τα σύγχρονα μοντέλα PEUGEOT: τα 208 και 2008, 308, 3008, 5008 και φυσικά το 508, που πρόσφατα πέρασε από τα χέρια της ίδιας ομάδας μηχανικών και σχεδιαστών του Hypercar, για να γίνει το πρώτο μοντέλο που φέρει την ετικέτα PEUGEOT SPORT ENGINEERED.
ΣΤΥΛ ΠΟΥ ΚΟΒΕΙ ΤΗΝ ΑΝΑΣΑ
«Γνωρίζω την ποιότητα της δουλειάς και την καινοτομία των ομάδων PEUGEOT Design και PEUGEOT Sport, αλλά πρέπει να πω ότι κατάφεραν να με εκπλήξουν με αυτό το υπέροχο 9X8: ο συνδυασμός μιας ισχυρής εταιρικής ταυτότητας με ένα τόσο κομψό και καινοτόμο προφίλ είναι απολύτως εξαιρετικός», σχολίασε η Λίντα Τζάκσον, Διευθύνουσα Σύμβουλος της PEUGEOT.
«Όπως πάντα στη PEUGEOT, το σχέδιο που αποτέλεσε τη βάση για τη δουλειά μας περιείχε ένα αιλουροειδές έτοιμο να ορμήσει», εξήγησε ο Matthias Hossann, Επικεφαλής Σχεδίασης της PEUGEOT. «Αυτή η επιθετική στάση οδήγησε στη σχεδίαση ενός cockpit που τοποθετήθηκε ελαφρά εμπρός. Σε γενικές γραμμές, το PEUGEOT 9X8 διαθέτει τα ίδια σχεδιαστικά στοιχεία που μπορούν να υιοθετηθούν από όλα τα μοντέλα της μάρκας: είναι ένα εκλεπτυσμένο και κομψό αυτοκίνητο που αποπνέει συναίσθημα και δυναμική».
Τα χαρακτηριστικά γνωρίσματα ενός PEUGEOT, η φωτεινή υπογραφή της μάρκας με τις ‘τρεις νυχιές’ στα εμπρός και πίσω φώτα του 9Χ8, παρέχουν μια σαφή σύνδεση με τη γκάμα των αυτοκινήτων παραγωγής. Το νέο έμβλημα της μάρκας με το κεφάλι λιονταριού φωτίζεται στο μπροστινό μέρος και στα πλαϊνά πάνελ του αυτοκινήτου. Η αντίθεση που δημιουργούν το γκρι Selenium και το πράσινο Kryptonite στο αμάξωμα και στο εσωτερικό του πιλοτηρίου συναντά τη νέα γκάμα PEUGEOT SPORT ENGINEERED, που παρουσιάστηκε στα 508 και 508 SW.
Το πιλοτήριο 9Χ8 τραβάει τα βλέμματα, η ομάδα των σχεδιαστών προφανώς έχει δώσει μεγάλη έμφαση σε αυτό. «Θέλαμε να προσφέρουμε ένα πραγματικά ξεχωριστό πιλοτήριο», τόνισε ο Matthias Hossann.
«Στο παρελθόν, το πιλοτήριο του αυτοκινήτου δεν συγκέντρωνε την προσοχή: απλώς ένα λειτουργικό και γενικό εσωτερικό, χωρίς να εκφράζεται πραγματικά η μάρκα. Προσθέτοντας τα χρώματά μας και το i-Cockpit, την υπογραφή της PEUGEOT για το εσωτερικό, ανανεώσαμε αυτόν τον χώρο».
Εξωτερικά, οι ζάντες των τροχών είναι αποτέλεσμα λεπτής μεταλλοτεχνίας και φωλιάζουν τέλεια μέσα σε κομψά σχεδιασμένα πλευρικά πάνελ. Τα φτερά είναι διάτρητα, αποκαλύπτοντας το πάνω μέρος των ελαστικών. Οι εξωτερικοί καθρέφτες ενσωματώνονται άψογα στο αμάξωμα, σε τέτοιο βαθμό που κανένα εμπόδιο δεν φαίνεται να διακόπτει τη ροή του αέρα.
ΧΩΡΙΣ ΑΕΡΟΤΟΜΗ! ΟΙ ΕΥΚΑΙΡΙΕΣ ΠΟΥ ΓΕΝΝΑ Ο ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ ΤΟΥ LMH
Στο πίσω μέρος του PEUGEOT 9X8, προσεκτικά σχεδιασμένα στοιχεία φιλοξενούν τις ‘τρεις νυχιές’ των πίσω φωτιστικών σωμάτων, τα οποία πλαισιώνουν έναν φαρδύ διαχύτη, με μια χιουμοριστική επιγραφή: «Δεν χρειαζόμαστε πίσω αεροτομή».
«Οι νέοι κανονισμοί Le Mans Hypercar (LMH) έχουν σχεδιαστεί έτσι ώστε όλες οι παραδοσιακές τεχνικές βελτίωσης της απόδοσης να εξισώνονται», εξηγεί ο Olivier Jansonnie, Τεχνικός Διευθυντής του προγράμματος WEC στην PEUGEOT Sport. Είναι συναρπαστικό, γιατί εξαρτάται από εμάς να εφεύρουμε, να καινοτομήσουμε και να βρούμε ευκαιρίες για να δημιουργήσουμε απόδοση εκτός των παραδοσιακών προτύπων. Αυτό ίσχυε ιδιαίτερα για την αεροδυναμική. Οι κανονισμοί μας επιτρέπουν να έχουμε μόνο ένα ρυθμιζόμενο αεροδυναμικό στοιχείο, χωρίς να διευκρινίζεται ότι πρέπει να είναι η πίσω αεροτομή. Οι υπολογισμοί και οι προσομοιώσεις μας έδειξαν ότι μπορούμε να αποδώσουμε πολύ καλά χωρίς την πίσω αεροτομή».
Η έλλειψη αυτού του αεροδυναμικού χαρακτηριστικού απελευθέρωσε τη σχεδίαση του αμαξώματος του PEUGEOT 9X8, προσδίδοντάς του μια ρευστότητα που δεν έχει παρατηρηθεί στα αυτοκίνητα αντοχής για δεκαετίες. Αυτό έδωσε τη δυνατότητα στους σχεδιαστές, τους συνεργάτες των μηχανικών, να σμιλεύσουν αρμονικά και δυναμικά μέρη και να δημιουργήσουν τεράστιες επιφάνειες που συνδέουν τα πλευρικά πάνελ ή ανοίγουν στους θόλους των εμπρός τροχών.
ΕΝΑ ΥΠΕΡ-ΑΠΟΔΟΤΙΚΟ ΥΒΡΙΔΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΜΕΤΑΔΟΣΗΣ ΚΙΝΗΣΗΣ
Ένας κινητήρας V6 twin-turbo 2,6 λίτρων, 500 kW (680 ίππων), με κλίση 90° – ο κινητήρας εσωτερικής καύσης του συστήματος μετάδοσης κίνησης PEUGEOT HYBRID4 500 kW που θα τοποθετηθεί στο μεσαίο πίσω μέρος του 9X8 – έχει διανύσει, όπως αναμενόταν, χιλιάδες χιλιόμετρα στην πίστα δοκιμών από τον Απρίλιο του 2021.
Ο ηλεκτροκινητήρας/γεννήτρια 200 kW που θα τοποθετηθεί μπροστά, το επτατάχυτο σειριακό κιβώτιο ταχυτήτων και η μπαταρία συναρμολογούνται αυτήν τη στιγμή, προκειμένου να συμμορφωθούν με το πρόγραμμα επικύρωσης δοκιμών. Η PEUGEOT Sport και η Saft, θυγατρική της TotalEnergies, αναλαμβάνουν καθημερινά μια τεχνολογική πρόκληση αναπτύσσοντας από κοινού την μπαταρία υψηλής πυκνότητας, υψηλής ισχύος και υψηλής τάσης (900 Volts).
LE MANS: ΕΝΑ ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΟ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΔΟΚΙΜΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ PEUGEOT
Εκτός από την αεροδυναμική, μηχανική και ηλεκτρονική απόδοση, οι αγώνες ανωτάτου επιπέδου δοκιμάζουν όλη την τεχνογνωσία της PEUGEOT στη μηχανική και περισσότερο στις 24 Ώρες του Le Mans – την πιο ακραία έκφανση του αθλήματος – από οπουδήποτε αλλού. Τα 5.400 χιλιόμετρα που διανύουν τα μονοθέσια στο Le Mans στον παγκοσμίου φήμης αγώνα 24 ωρών είναι πάνω κάτω η ίδια απόσταση με ένα αυτοκίνητο της Formula 1 σε μια ολόκληρη σεζόν. Απαιτείται επομένως ακλόνητη αξιοπιστία και αποτελεσματικότητα.
Η Linda Jackson τόνισε σε αυτό το σημείο: «Η συμμετοχή της PEUGEOT στους αγώνες αντοχής υπερβαίνει το αγωνιστικό κομμάτι: είναι ένα ακραίο εργαστήριο δοκιμών για την PEUGEOT. Εξηγεί επίσης γιατί η σύνδεσή μας με το Λε Μαν είναι τόσο δυνατή. Τα αποτελέσματα είναι προφανώς σημαντικά, αλλά ίσως περισσότερο είναι η επικύρωση των τεχνολογιών μας και η έρευνά μας σε έναν 24ωρο αγώνα που διεξάγεται σε απόλυτα αγωνιστικές συνθήκες. Είμαστε σε θέση να δοκιμάσουμε, σε ένα απαιτητικό ανταγωνιστικό περιβάλλον, το υβριδικό σύστημα και τις τεχνολογίες που σχετίζονται με τη μείωση της κατανάλωσης καυσίμου – και συνεπώς των εκπομπών CO2 – που αναπτύσσουμε επί του παρόντος για τα αυτοκίνητα παραγωγής μας. Η ομάδα μας PEUGEOT Sport είναι περήφανη που βλέπει την έρευνά της να ενσωματώνεται στα αυτοκίνητα της γκάμας προϊόντων μας. Για τους πελάτες μας, αυτό το εργαστήριο δοκιμών του Le Mans αποτελεί εγγύηση για την ποιότητα των αυτοκινήτων μας».