Η Porsche κατάφερε να φέρει δύο εξελιγμένες εκδόσεις της 911 στις πλαγιές του υψηλότερου ηφαιστείου στη Γη.
Οι δύο πρωτότυπες εκδόσεις της 911, που έφεραν εκτενείς επεμβάσεις για τις ανάγκες και αυτής της πρόκλησης, χωρίς να θυμίζουν αρκετά τα σπορ αυτοκίνητα που κυριαρχούν στο δρόμο και τις πίστες, έφτασαν σε υψόμετρο μέχρι τα 6.007 μέτρα, κοντά στην κορυφή του ηφαιστείου Ojos del Salado στην Χιλή.
Αρχηγός της αποστολής ήταν Γάλλος οδηγός-πρωταθλητής Romain Dumas, ο οποίος κατέχει αρκετά ρεκόρ, όπως αυτό της διάσημης ανάβασης του Pikes Peak, στο Κολοράντο των ΗΠΑ.
Η τοποθεσία επιλέχθηκε ως μία από τις πιο δύσκολες στη γη και η δοκιμή τελείωσε μόνο όταν το χιόνι και ο πάγος σταμάτησε τα αυτοκίνητα. Είναι χαρακτηριστικό το ότι ο Dumas ανέφερε πως «τα μόνα μηχανήματα οπουδήποτε στον κόσμο που μπορούν να βρεθούν ψηλότερα από ότι εμείς σήμερα, είναι τα αεροπλάνα».
Για να κατασκευάσει αυτά τα ειδικά πρωτότυπα, η Porsche ξεκίνησε με δύο 911 Carrera 4S, με τον turbo εξακύλινδρο boxer να αποδίδει 450 ίππους. Βέβαια, έγιναν και οι απαραίτητες τροποποιήσεις, όπως το σύστημα ψύξης του κινητήρα που μετατοπίστηκε προς τα πάνω, προκειμένου να μην αντιμετωπίσει πρόβλημα στις εκτός δρόμου διαδρομές.
Στην καμπίνα, οι αλλαγές περιελάμβαναν την τοποθέτηση του roll cage, των καθισμάτων με σκελετό από ανθρακόνημα και τις ζώνες ασφαλείας για αγωνιστική χρήση. Από εκεί και πέρα, οι δύο 911 εφοδιάστηκαν με ειδικά ημιαξόνια και τεράστιους τροχούς, προκειμένου η απόσταση από το έδαφος να διαμορφωθεί στα 35 εκατοστά. Το κιβώτιο ταχυτήτων απέκτησε νέες, πιο «κοντές», σχέσεις ενώ και το κάτω μέρος του αμαξώματος εφοδιάστηκε με «ασπίδα» για την προστασία του από τα σκληρά ηφαιστιογενή πετρώματα της πραγματικά δύσβατης περιοχής.
Επιπλέον, η ομάδα τοποθέτησε στα αυτοκίνητα το Porsche Warp-Connector, το οποίο φροντίζει να έχουν όλοι οι τροχοί κίνηση όταν το πλαίσιο στρεβλώνεται, ενώ προστέθηκαν επίσης και προηγμένο σύστημα ελέγχου της μετάδοσης ανά τροχό και άξονα, καθώς επίσης και το steer-by-wire.
Παρά το γεγονός ότι η δοκιμή στέφθηκε με επιτυχία, η Porsche δεν έχει αναφέρει τους συγκεκριμένους λόγους που την οδήγησαν στη συγκεκριμένη διαδικασία. Με δεδομένο το ότι η 911 δεν θα γίνει εκτός δρόμου όχημα, το μόνο που μπορούμε να υποθέσουμε με ασφάλεια, είναι πως η δοκιμή αυτή εξυπηρέτησε την ανάγκη εξέλιξης συγκεκριμένων στοιχείων και τεχνολογικών συστημάτων, όπως τα προαναφερθέντα.
- Πηγή: protothema.gr