Μετά από ένα καλοκαίρι με «ταξίδια εκδίκησης», η νέα έκθεση της πλατφόρμας ψηφιακής νοημοσύνης Similarweb παρουσιάζει μια μικτή εικόνα των ταξιδιωτικών τάσεων.
Η έκθεση που εξετάζει κυρίως την παγκόσμια κυκλοφορία ιστού και τις μετατροπές, χρησιμοποιεί δεδομένα από τρία από τα μεγαλύτερα διαδικτυακά ταξιδιωτικά γραφεία (OTA), Expedia, Airbnb και Booking.com.
Το τρίτο τρίμηνο σημείωσε κανονικές εποχιακές μειώσεις σε γενικές γραμμές, στις ΗΠΑ και στο Ηνωμένο Βασίλειο.
Το καλοκαίρι των «ταξιδιών εκδίκησης» -κατά το οποίο οι καταναλωτές ξόδευαν το εισόδημα σε ταξίδια τους παρά την ταλαντευόμενη οικονομία και τον υψηλό πληθωρισμό- έχει δώσει τη θέση του σε μια σιωπηλή φθινοπωρινή και χειμερινή ταξιδιωτική προοπτική.
Η επισκεψιμότητα σε Expedia, Airbnb και Booking.com μειώθηκε ελαφρά από τον Αύγουστο έως τον Σεπτέμβριο και ξανά από τον Σεπτέμβριο έως τον Οκτώβριο, δείχνει η ανάλυση της Similarweb.
«Η πτώση δεν είναι κάτι που θα ανησυχεί. Είναι σύμφωνη με τις ιστορικές ταξιδιωτικές τάσεις, λέει ο Jim Corridore ανώτερος διευθυντής πληροφοριών της Similarweb.
Νομίζω ότι αυτό που αρχίζουμε να βλέπουμε τώρα στους αριθμούς είναι ότι αυτή η τάση αρχίζει να επιστρέφει σε πιο εποχιακά μοτίβα».
Και οι τρεις εταιρείες είδαν μείωση της επισκεψιμότητας στον ιστό το τρίτο τρίμηνο που έληξε στις 30 Σεπτεμβρίου, «τόσο σε σχέση με το δεύτερο τρίμηνο όσο και σε σχέση με το προηγούμενο έτος», σύμφωνα με τον Jim Corridore. Σε ετήσια βάση, η επισκεψιμότητα ιστού της:
Airbnb αυξήθηκε κατά 11% τον Οκτώβριο και μειώθηκε κατά 20% για το τρίτο τρίμηνο.
Expedia αυξήθηκε κατά 19% τον Οκτώβριο και σημείωσε πτώση 19% για το τρίτο τρίμηνο.
Booking.com αυξήθηκε κατά 12% τον Οκτώβριο και μειώθηκε κατά 21% για το τρίτο τρίμηνο.
«Η πρόσφατη τριμηνιαία πτώση από έτος σε έτος θα μπορούσε να υποδηλώνει πιθανή πτώση της ζήτησης ταξιδιών πέρα από τα κανονικά εποχιακά μοτίβα, επισημαίνει ο Jim Corridore.
Πιθανές αιτίες περιλαμβάνουν την πρόσφατη πτώση της εμπιστοσύνης των καταναλωτών εν μέσω υψηλού πληθωρισμού και υψηλότερων επιτοκίων.
Όταν οι άνθρωποι ξοδεύουν περισσότερο χρόνο στους ιστότοπους των OTA, αυτό σημαίνει ότι αναζητούν μια καλή συμφωνία.»
Οι καταναλωτές μετατοπίζονται σε OTA από τις απευθείας κρατήσεις
Τα στοιχεία αποκαλύπτουν ότι οι καταναλωτές μετατοπίζονται από τις επωνυμίες ενοικίασης διακοπών σε OTA, υποδεικνύοντας μεγαλύτερη ευαισθησία στις τιμές και πιθανά προβλήματα για εταιρείες όπως η Airbnb και η Vrbo.
Η Airbnb ανακοίνωσε πρόσφατα ότι αυξάνει τη διαφάνεια των τιμών.
Όπως τονίζει ο Jim Corridore «οι άνθρωποι ανησυχούν πολύ για το πόσο έχουν αυξηθεί οι ναύλοι επομένως αυτό εμφανίζεται σε περισσότερες κρατήσεις OTA παρά σε απευθείας κρατήσεις σε ξενοδοχεία και εταιρείες ενοικίασης διακοπών.
Αν και οι αριθμοί πέφτουν μόνο σύμφωνα με τις εποχιακές τάσεις, νομίζω ότι οι καταναλωτές ανησυχούν σαφώς για τους ναύλους και την οικονομία».
Οι μετατροπές επισκεψιμότητας
Οι μετατροπές επισκεψιμότητας -οι επισκέψεις στον ιστό που καταλήγουν σε αγορά- αυξήθηκαν 10% τον Σεπτέμβριο σε σύγκριση με τον ίδιο μήνα πέρυσι και αυξήθηκαν κατά 10% για το τρίτο τρίμηνο από έτος σε έτος για την Booking.com, την Airbnb και την Expedia, δείχνει η έκθεση της Similarweb. Ωστόσο, οι μετατροπές μειώθηκαν σταδιακά από το καλοκαίρι.
«Η κίνηση που έχει μετατραπεί φαίνεται να επιστρέφει στα ιστορικά φθινοπωρινά μοτίβα κυκλοφορίας, αλλά ο ρυθμός μείωσης επιταχύνεται, με τον Σεπτέμβριο να μειώνεται 18% από τον Αύγουστο, με τον Αύγουστο 2% από τον Ιούλιο», επισημαίνει ο Jim Corridore.
Οι μετατροπές «εξακολουθούν να είναι πάνω από τα προ-πανδημικά επίπεδα και από το 2021, εξηγεί.
Αλλά ο καθοδικός ρυθμός και για τις τρεις εταιρείες που παρακολουθήσαμε, δείχνει ότι είναι ξεκάθαρα μια τάση».
Με βάση δεδομένα από αεροπορικές εταιρείες και κρουαζιέρες, «οι αερομεταφορείς συμβαδίζουν επίσης με τα ξενοδοχεία και τις ενοικιάσεις διακοπών και βλέπουν μια εποχιακή πτώση.
Αλλά η ζήτηση για κρουαζιέρες παραμένει χαμηλά επειδή στην πραγματικότητα ήταν εντελώς εκτός για λίγο, οπότε φαίνεται να υπάρχει ακόμα περιορισμένη ζήτηση.»
- Πηγή: tourismtoday.gr