Οι χρήστες του Twitter δεν μοιάζουν ιδιαίτερα ικανοποιημένοι από την οριστική εξαγορά της πλατφόρμας από τον Elon Musk και το δείχνουν με τον πιο χαρακτηριστικό τρόπο, την μαζική αποχώρησή τους. Ο προορισμός τους; Το Μastodon. Σύμφωνα με το BBC, κατά την προηγούμενη εβδομάδα το Mastodon είδε τους εγγεγραμμένους χρήστες να αυξάνονται αισθητά κατά 230.000, δηλαδή κατά σχεδόν 1/3, καθώς ο συνολικός αριθμός των χρηστών ανέρχεται σε 655.000.
Τι είναι όμως το Mastodon;
Το Mastodon δημιουργήθηκε το 2016 από τον Γερμανό προγραμματιστή, Γιουτζίν Ρότσκο με στόχο να λειτουργεί στη microblogging φιλοσοφία του Twitter αλλά με διαφορετικά χαρακτηριστικά. Πρόκειται για μια πλατφόρμα με λογισμικό ανοιχτού κώδικα έτσι ώστε οι χρήστες του να μπορούν να δημιουργούν εντός των τειχών του τα δικά τους ανεξάρτητα δίκτυα.
Η πλατφόρμα επιτρέπει στους χρήστες να γράψουν μάξιμουμ 500 λέξεις σε κάθε δημοσίευση, ενώ μπορούν να ανταλλάσσουν μηνύματα και φωτογραφίες μέσω μηνυμάτων.
Ο ρόλος των διακομιστών
Παρά τις ομοιότητες με το Twitter, η λειτουργία του Mastodon είναι εντελώς διαφορετική στο πίσω μέρος της πλατφόρμας. Το πρώτο πράγμα που πρέπει να κάνετε όταν εγγραφείτε είναι να επιλέξετε έναν διακομιστή. Υπάρχουν πάρα πολλοί από αυτούς, οι οποίοι είναι θεματικοί. Δεν έχει μεγάλη σημασία σε ποιον από αυτούς βρίσκεστε, επειδή έτσι κι αλλιώς θα μπορείτε να ακολουθείτε τους χρήστες σε όλους τους άλλους, αλλά σας δίνει μια αρχική κοινότητα που είναι πιο πιθανό να δημοσιεύει πράγματα που σας ενδιαφέρουν.
Ορισμένες από τις δημοφιλείς λειτουργούν προς το παρόν πολύ αργά λόγω της ζήτησης που παρουσιάζουν.
Ο Ryan Wilding, ο οποίος διαχειρίζεται τον διακομιστή Mastodon.UK μέσω της εταιρείας του Superior Networks, δήλωσε ότι είχε πάνω από 6.000 νέους χρήστες μέσα σε 24 ώρες και αναγκάστηκε να διακόψει την εγγραφή.
Πώς βρίσκεις κόσμο;
Ο διακομιστής που επιλέγετε γίνεται μέρος του ονόματός σας – έτσι, επιλέγοντας τον διακομιστή του Ηνωμένου Βασιλείου, έχει την κατάληξη @mastodon.uk μετά το όνομα του χρήστη. Αυτή είναι και η διεύθυνσή του, την οποία μπορείτε να ψάξειτε για να βρείτε αυτόν που θέλετε.
Αν βρίσκεστε στον ίδιο διακομιστή, μπορείτε να κάνετε αναζήτηση χρησιμοποιώντας μόνο το όνομα του ατόμου, αλλά αν βρίσκεται σε διαφορετικό διακομιστή, θα χρειαστείτε την πλήρη διεύθυνσή του.
Σε αντίθεση με το Twitter, το Mastodon δεν θα σας προτείνει άτομα που μπορεί να σας ενδιαφέρουν.
Μπορείτε επίσης να αναζητήσετε και hashtags.
Στο Mastodon δεν υπάρχουν διαφημίσεις, αν και δεν υπάρχει επίσης τίποτα που να σας εμποδίζει να γράψετε μια ανάρτηση που να προωθεί την εταιρεία ή το προϊόν σας. Δεν προσφέρει επίσης μια επιμελημένη εμπειρία όπως το Twitter όσον αφορά τον τρόπο προβολής των αναρτήσεων – γενικά βλέπετε τι λένε οι followers σας, όπως το λένε.
Τέλος το αν πληρώνετε ή όχι την πλατφόρμα εξαρτάται από τον διακομιστή στον οποίο βρίσκεστε, αλλά σε μεγάλο βαθμό είναι δωρεάν.
- Πηγή: techblog.gr