Στη λεωφόρο των υψηλών αποδόσεων για μεγαλεπήβολα projects παραμένει ο ελληνικός τουρισμός. Ιδιώτες επενδυτές και funds ερίζουν για την απόκτηση μονάδων ή τη διενέργεια greenfield αναπτύξεων επιδιώκοντας τη συνεργασία με υψηλής εμβέλειας brands.
Είναι εύκολα διακριτό ότι η χώρα μας παραμένει θέλγητρο για Έλληνες και ξένους επενδυτές, οι οποίοι σπεύδουν να αξιοποιήσουν το θετικό για τον ελληνικό τουρισμό momentum.
Στην κατεύθυνση αυτή, δεκάδες τουριστικά projects πολλών εκατομμυρίων ευρώ βρίσκονται στα σκαριά, με στόχο τον εμπλουτισμό του εγχώριου τουριστικού προϊόντος και την αναβάθμιση των παρεχόμενων υπηρεσιών.
Η Μύκονος στο προσκήνιο
Δύο επενδυτικά projects, συνολικού προϋπολογισμού άνω των 100 εκατ. ευρώ, προωθεί η White Mulberry στη Μύκονο.
Η εταιρεία, η οποία έχει ήδη δρομολογήσει μία μεγάλη τουριστική ανάπτυξη στο κυκλαδίτικο νησί, τις προηγούμενες ημέρες πήρε το «πράσινο φως» από το υπουργείο Ανάπτυξης και Επενδύσεων για δύο επιχορηγήσεις που αφορούν τη δημιουργία ενός συνεδριακού κέντρου και την ανάπτυξη ενός ξενοδοχείου στη Μύκονο.
Αναλυτικά, η εταιρεία White Mulberry NEWCO ΙΚΕ προχωρά στην ανάπτυξη ενός συνεδριακού κέντρου, δυναμικότητας 450 συνέδρων, στη θέση Καλαφάτης της Μυκόνου, με το ύψος της επένδυσης να ανέρχεται σε περίπου 7 εκατ. ευρώ.
Το συνεδριακό κέντρο θα αποτελέσει μέρος του μεγάλου project που υλοποιεί η εταιρεία στο νησί των ανέμων.
Το δεύτερο project της υπό σύσταση επιχείρησης αφορά την ίδρυση ενός ξενοδοχείου κατηγορίας 4 αστέρων και δυναμικότητας 75 δωματίων των 150 κλινών, στη θέση Αμπελά της Μυκόνου, συνολικού προϋπολογισμού επίσης 7 εκατ. ευρώ.
Βέβαια, ο σχεδιασμός της εταιρείας, με την επωνυμία White Mulberry Development ΙΚΕ, προβλέπει μία ακόμη επένδυση στη Μύκονο, συνολικού προϋπολογισμού άνω των 100 εκατ. ευρώ, στο πλαίσιο της οποίας θα αναπτυχθούν δύο ξενοδοχειακές μονάδες, δυναμικότητας 450 κλινών, που όπως έχει ανακοινωθεί, θα ενταχθούν στο χαρτοφυλάκιο της γαλλικής Accor (Raffles Mykonos και Fairmont Mykonos).
Το project, που έχει υπαχθεί στο καθεστώς των Στρατηγικών Επενδύσεων από το καλοκαίρι του 2020 και στο οποίο εντάσσεται η ανάπτυξη του συνεδριακού κέντρου, περιλαμβάνει επίσης τη δημιουργία τουριστικών κατοικιών, με την εταιρεία να αποβλέπει στη δημιουργία ενός τουριστικού συγκροτήματος πολυτελών προδιαγραφών που θα προσελκύσει ταξιδιώτες υψηλού εισοδηματικού προφίλ.
Ως πολυτελές μπουτίκ ξενοδοχείο θα επαναλειτουργήσει το Apanema Resort μετά την πλήρη ανακαίνιση του από την Intrakat, η οποία πριν από λίγες ημέρες ανακοίνωσε την απόκτηση του ξενοδοχείου στη Μύκονο έναντι 10,6 εκατ. ευρώ.
Το 2024 θα ανοίξει και πάλι τις πόρτες του για τους ταξιδιώτες το 4 αστέρων Elatos Resort & Health Club, που πουλήθηκε από την Elatos Investment Ltd στον κ. Αθανάσιο Λασκαρίδη, τον βασικό μέτοχο του ομίλου ΛΑΜΨΑ, που την ίδια ώρα διευρύνει την επενδυτική του παρουσία στη Βόρειο Ελλάδα με το porfolio ξενοδοχείων που απέκτησε στην Χαλκιδική μέσω της κοινοπραξίας SMER από την Ιntrum.
Το Elatos Resort, που διαθέτει 40 ξύλινα σαλέ στον Επτάλοφο, θα μετατραπεί σε πολυτελές resort με έμφαση στην ευεξία, στοχεύοντας στην προσέλκυση επισκεπτών καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους.
Με στόχο να ενισχύσει την παρουσία του στον ξενοδοχειακό τομέα, ο όμιλος Μήτση προχώρησε σε 20ετή συμφωνία διαχείρισης με την εταιρεία Happy Holidays Α.Ε. για ένα πολυτελές ξενοδοχειακό θέρετρο, με ορίζοντα ολοκλήρωσης και λειτουργίας της μονάδας το 2025.
Μάλιστα, ο όμιλος Μήτση είναι ο μοναδικός διεκδικητής στον διαγωνισμό για την αξιοποίηση της Λουτρόπολης των Καμένων Βούρλων που «τρέχει» το Ταμείο Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου (ΤΑΙΠΕΔ).
Με εννέα νέα ξενοδοχεία σε Αθήνα, Λουτράκι, Θεσσαλονίκη και Κρήτη θα εμπλουτίσει μέσα στο 2023 το χαρτοφυλάκιό της η Brown Hotels, που συνδέεται με την επενδυτική πλατφόρμα WH Europe, με σκοπό την ενίσχυση του αποτυπώματός της στην Ελλάδα, ανεβάζοντας έτσι τον αριθμό με τις υπό λειτουργία μονάδες της σε 20.
Σύμφωνα με το επενδυτικό πλάνο του ξενοδοχειακού ομίλου, μέσα στην επόμενη χρονιά αναμένεται να κάνουν το ντεμπούτο τους 4 μονάδες στην καρδιά της Αθήνας.
Τις πόρτες τους θα ανοίξουν για πρώτη φορά το 2023 και τα δύο ξενοδοχεία της Brown στη Θεσσαλονίκη, το Tobacco Thessaloniki, στο ακίνητο που στέγαζε τις ιστορικές καπναποθήκες Μιχαηλίδη, και το Egnatias Thessaloniki, στο ακίνητο στο οποίο λειτουργούσε το ιστορικό ξενοδοχείο «Βιέννη» από τη δεκαετία του 1920 έως το 1995.
Το 2023 η Brown θα επεκτείνει την παρουσία της και στο Λουτράκι με δύο νέες μονάδες και την άνοιξη του 2023 θα κάνει πρεμιέρα ένα ακόμη ξενοδοχείο της Brown, αυτή τη φορά στα Χανιά έχοντας ως στόχο την απόκτηση 2 ακόμη μονάδων στην ευρύτερη περιοχή.
Ένα ακόμη επενδυτικό εγχείρημα, που θα εμπλουτίσει αυτή τη φορά το τουριστικό προϊόν της Λέσβου και θα συμβάλει στην επιμήκυνση της σεζόν, έχει δρομολογηθεί από τον κατασκευαστικό όμιλο Κούσκου, ο οποίος, με όχημα την TKC A.E. Κατασκευών Μελετών, πριν από λίγες ημέρες προχώρησε στην 25ετή εκμίσθωση των ιαματικών πηγών Πολιχνίτου του Δήμου Δυτικής Λέσβου.
Μέχρι το τέλος του έτους θα έχει ολοκληρωθεί η ανάπλαση του παλαιού ξενοδοχείου, δυναμικότητας 105 δωματίων, στην περιοχή Κράτηγος της Μυτιλήνης με την αναβάθμιση των υποδομών και των προσφερόμενων υπηρεσιών.
Στόχος είναι το resort, με την επωνυμία Mythical Coast Wellness Retreat, να λειτουργεί 12 μήνες τον χρόνο, συμβάλλοντας, σε συνδυασμό με την ανάπτυξη των ιαματικών πηγών, στην επιμήκυνση της σεζόν στο νησί του βορείου Αιγαίου.
Στο ξενοδοχείο θα λειτουργούν, μεταξύ άλλων, ένα Κέντρο Θαλασσοθεραπείας πιστοποιημένο με ISO 17680, συνεδριακό κέντρο, χωρητικότητας 150 θέσεων, Κέντρο Medi Spa, χώροι εστίασης, πισίνες και δομές πολλαπλών χρήσεων.
- Πηγή: tourismtoday.gr