Κόκκαλης σε Μακρή στη Βουλή: Αποφασίσατε λουκέτο στα Εκπαιδευτήρια Ράπτου χωρίς να συντρέχει σοβαρός λόγος γι’ αυτό το επαχθές μέτρο

Αναπάντητα ερωτήματα άφησε πίσω της η συζήτηση της επίκαιρης ερώτησης που κατέθεσε ο βουλευτής Λάρισας του ΣΥΡΙΖΑ – Π.Σ. κ. Βασίλης Κόκκαλης για την κατάσταση στα Εκπαιδευτήρια Μ. Ράπτου, η οποία συζητήθηκε το απόγευμα της Δευτέρας, με την υφυπουργό Παιδείας κ. Ζέττα Μακρή.

Ο κ. Κόκκαλης πολλές φορές στην ομιλία του επέμεινε στο επαχθές της απόφασης, ρωτώντας επανειλημμένα το κυβερνητικό στέλεχος εάν όταν έλαβε την απόφαση να κλείσει το σχολείο, συνέτρεχε σοβαρότατος λόγος που δικαιολογούσε αυτό το επαχθές μέτρο.

Προσθέτοντας επίσης: «Συνέτρεχε ο λόγος του κινδύνου της σωματικής ακεραιότητας των μαθητών λόγω της στατικής επάρκειας ή ανεπάρκειας και λάβατε αυτό το πολύ σκληρό μέτρο να κλείσει ένα σχολείο;

Δεύτερο, όταν υπογράψατε την απόφαση, φροντίσατε να υπάρχει το σχέδιο μετεγγραφής των μαθητών εντός δεκαημέρου από τότε που ανακαλέσατε την άδεια, ώστε να μην αιφνιδιαστούν οι μαθητές αλλά και οι γονείς;

Τρίτον, στο δια ταύτα: Το συμφέρον των τρίτων η Κυβέρνηση το σκέφτεται; Το δικαστήριο, κυρία Υπουργέ, έκρινε μεταξύ δύο, της επιχείρησης αφενός και αφετέρου το Υπουργείου. Το συμφέρον των γονέων, των μαθητών, των εργαζομένων η Κυβέρνηση πώς θα το εξυπηρετήσει; Τι σκέφτεται; Αυτοί οι γονείς και οι μαθητές αγωνιούν. Αναμένεται μια απόφαση. Αυτή τη στιγμή το σχολείο είναι ανοικτό λόγω προσωρινής δικαστικής απόφασης. Το συμφέρον των τρίτων εσείς πώς θα το προασπίσετε; Πώς προασπίζετε το συμφέρον των τρίτων; Πώς σκέφτεστε; Ανεξαρτήτως της δικαστικής έκβασης. Άρα, ανακύπτουν συγκεκριμένα ερωτήματα».

Από την πλευρά της η κ. Μακρή υποστήριξε πως «οι περισσότεροι από τους μισούς μαθητές που φοιτούν, τους 728, είναι υπεράριθμοι» σε Δημοτικό Σχολείο και Γυμνάσιο, σημειώνοντας επίσης ότι «δε χρειάζεται να πω σ’ έναν δικηγόρο ότι αυτό πέρα από παράνομο, είναι και επικίνδυνο, γιατί μεταξύ των άλλων πρέπει να εξετάζουμε και αν υπάρχουν στοιχεία στατικής επάρκειας και αν υπάρχουν θέματα σχετιζόμενα με τη στατική επάρκεια… Ακόμη και αν αυτήν τη στιγμή το σχολείο λειτουργούσε και δεν υπήρχαν λόγοι ανάκλησης της άδειας ή ακόμη και αν η δικαστική απόφαση, γιατί μέχρι στιγμής η δικαστική απόφαση δεν έχει ανακαλέσει την ανάκληση της άδειας, λειτουργεί, όπως είπατε, με προσωρινή διαταγή, έχει απαγορευτεί η εκτέλεση της απόφασης, οπότε ακόμη και τώρα αν λειτουργούσε, οι περισσότεροι από τους μισούς μαθητές δεν θα έπρεπε να φοιτούν στο σχολείο αυτό.»

 

«ΛΕΙΤΟΥΡΓΗΣΑΤΕ ΚΑΚΟΠΙΣΤΑ»

Στη δευτερολογία του ο κ. Κόκκαλης υποστήριξε πως η υφυπουργός λειτούργησε κακόπιστα, λέγοντας χαρακτηριστικά πως «ειλικρινά, δεν περίμενα από εσάς να έρχεστε και να λέτε ότι τελικά οι εργαζόμενοι δεν είναι τόσοι, είναι λιγότεροι, οι μαθητές δεν είναι τόσοι, είναι τόσοι. Και ένας να ήταν, δεν έπρεπε να το κλείσετε.

Και θα σας αποδείξω τώρα ότι λειτουργήσατε κακόπιστα. Και ένας μαθητής ή ένας εργαζόμενος να ήταν, δεν δικαιολογείται. Σας άκουγα τόση ώρα ότι οι εργαζόμενοι δεν είναι τόσοι, οι μαθητές δεν είναι τόσοι. Έχει καμία σημασία αν είναι εκατό λιγότεροι. Έχει; Όχι.

Λοιπόν, νομίζω να το πω έτσι απλά ότι η ουσία, το ζουμί της υπόθεσης είναι η στατική επάρκεια, εάν είναι επικίνδυνο το κτήριο, εάν κινδυνεύουν οι μαθητές στο σχολείο αυτό.

Η πρώτη απόφαση σας διαψεύδει, κυρία Υπουργέ. Όταν υπογράφατε την απόφαση να κλείσει το σχολείο, ούτε εσείς ούτε ο ΕΟΠΠΕΠ είχε κάποια ένδειξη.

Η απόφαση αναφέρει ότι όταν πήρατε την απόφαση να κλείσετε το σχολείο, δεν υπήρχε λόγος επικινδυνότητας. Δεν είχατε κανένα στοιχείο ούτε εσείς ούτε ο ΕΟΠΠΕΠ.

Δεύτερον, είπατε τη μία και την άλλη την απόφαση. Λησμονήσατε,  όμως, τρεις λέξεις: «Τα υποβληθέντα από την αιτούσα στον ΕΟΠΠΕΠ μετά την έκδοση της προδικαστικής απόφασης δεν κατέστη δυνατό να αξιολογηθούν από τον ΕΟΠΠΕΠ».

Γιατί; Για ποιον λόγο; Επειδή δεν θέλει; Επειδή δεν μπορεί; Επειδή δεσμεύεται;

Να υπενθυμίσω ότι ο ΕΟΠΠΕΠ υποβάλλει γνώμη. Υποβάλλει γνώμη, όχι εισήγηση. Θα απαντήσετε σήμερα, εάν όταν υπογράφατε να κλείσει το σχολείο της Μαίρης Ράπτου, υπήρχε θέμα επικινδυνότητας των κτιρίων; Θα απαντήσετε; Η απόφαση του δικαστηρίου σας διαψεύδει. Δεν υπήρχε κανένα στοιχείο, όταν την υπογράφατε.

Παρ’ όλα αυτά, βιαστήκατε και δώσατε μόνο δέκα ημέρες προθεσμία. Γιατί να μη δώσετε παραπάνω προθεσμία για τα δικαιολογητικά; Ναι, απεστάλησαν εκπρόθεσμα. Η εκπρόθεσμη αποστολή δικαιολογητικών συνιστά λόγο να κλείσει το σχολείο; Σας το λέω εγώ, όχι. Όχι, επειδή το λέω εγώ.

Έχετε αντίθετη άποψη, κυρία Υπουργέ; Τολμήστε να την πείτε. Έχετε αντίθετη άποψη, ότι η εκπρόθεσμη αποστολή δικαιολογητικών είναι μεν πλημμέλεια, αλλά δεν συνιστά λόγο να κλείσει το σχολείο;

«ΠΡΟΔΙΔΕΤΕ ΤΑ ΟΝΕΙΡΑ ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΜΟΧΘΟΥΣ ΜΑΘΗΤΩΝ ΚΑΙ ΓΟΝΕΩΝ»

Ο Λαρισαίος πολιτικός έκλεισε λέγοντας πως «η αλλαγή σχολικού περιβάλλοντος για έναν μαθητή, όταν φταίει, είναι η χειρότερη τιμωρία. Όταν δεν φταίει όμως -όπως εν προκειμένω- είναι προδοσία. Προδίδετε τα όνειρά τους, τους μόχθους των γονέων και τις αγωνίες των εργαζομένων σε αυτό το σχολείο».

Στη δευτερολογία της η κ. Μακρή τόνισε μεταξύ άλλων «Είπατε με πάρα πολύ έμφαση: «Τολμήστε να μου πείτε ότι η εκπρόθεσμη καταβολή δικαιολογητικών επιβάλλει το κλείσιμο». Τόλμησα και το είπα στην πρωτολογία… Ξανατόλμησα και το είπα δύο φορές. Διπλά τολμηρή».

Για τη Μητρόπολη Λαρίσης και Τυρνάβου τέλος, υπογράμμισε ότι «το μόνο που ήθελε από εμένα είναι να κρατήσω το σχολείο ανοιχτό.»

 

Μπορείτε να δείτε ολόκληρη τη συζήτηση εδώ:

Δείτε και αυτά