Fraport: Ξεπέρασε το 2019 η κίνηση στα περιφερειακά αεροδρόμια

Σύμφωνα με τα στατιστικά που δημοσιοποίησε χθες η Fraport, στα 14 περιφερειακά αεροδρόμια της χώρας στο σύνολο του 2022 διακινήθηκαν 31.194.278 επιβάτες έναντι 30.160.998 που είχαν διακινηθεί την προ πανδημική χρονιά του 2019.

Σε υψηλότερα επίπεδα του 2019 καταγράφηκε η διεθνής επιβατική κίνηση με 24.920.400 διεθνείς επιβάτες να επισκέπτονται την χώρα μας καθόλη την διάρκεια του προηγούμενου έτους. Οι διεθνείς επιβάτες δηλαδή παρουσίασαν άνοδο της τάξης του 7,2% – το 2019 είχαν διακινηθεί 23.254.744 επιβάτες – σε αντίθεση με τις εσωτερικές μετακινήσεις που παρέμειναν μειωμένες κατά -9,2% το 2022 έναντι του 2019 (διακινήθηκαν 6.273.878 το 2022 έναντι 6.906.254 επιβατών το 2019).

Παρότι ο καλύτερος μήνας της χρονιάς ήταν ο Οκτώβριος, η κίνηση διατηρήθηκε σε υψηλά επίπεδα και τον Δεκέμβριο με τα περιφερειακά αεροδρόμια να υποδέχονται 669.103 επιβάτες έναντι 697.194 του 2019, μόλις 4% λιγότερους. Παρότι μάλιστα οι επιβάτες του εξωτερικού παρατηρήθηκαν μειωμένοι κατά -13,4% τον ίδιο μήνα, η αυξημένη κίνηση εσωτερικού κατάφερε να μειώσει αισθητά την διαφορά. Για την ακρίβεια, βάσει των στοιχείων της Fraport τον Δεκέμβριο του 2022 η κίνηση εσωτερικού ανήλθε σε 417.361, 2,7% περισσότερους από την χρυσή χρονιά του 2019 όπου είχαν διακινηθεί 406.366 επιβάτες.

Στους πρωταγωνιστές της περσινής χρονιάς συγκαταλέγονται το αεροδρόμιο του Ακτίου, το οποίο υποδέχτηκε 23,5% περισσότερους επιβάτες σε σχέση με το 2019, το αεροδρόμιο της Σαντορίνης όπου η διαφορά 2022 με 2019 έφτασε το 19,3% και το αεροδρόμιο της Σκιάθου που υποδέχτηκε 14,6% περισσότερους επιβάτες πέρυσι από την χρονιά ρεκόρ για τον ελληνικό τουρισμό. Την χρυσή πεντάδα έκλεισε το αεροδρόμιο της Κέρκυρας και της Μυκόνου τα οποία υποδέχτηκαν 14,4% και 10,9% περισσότερους επιβάτες σε σχέση με το 2019. Στα ίδια περίπου επίπεδα με την Μύκονο κινήθηκε και το αεροδρόμιο των Χανίων με την διαφορά να υπολογίζεται στο +10,3%.

Θετικό πρόσημο έναντι του 2019 σημειώθηκε και στα αεροδρόμια της Κεφαλονιάς (5,6%), της Ζακύνθου (5,1%), της Κω (4,3%) και της Ρόδου (5,7%).

Στον αντίποδα, η μεγαλύτερη υστέρηση σε σχέση με την χρυσή χρονιά παρατηρήθηκε στο αεροδρόμιο της Καβάλας, -22,3% ενώ με αρνητικό πρόσημο έκλεισαν και το αεροδρόμιο της Θεσσαλονίκης (-14,2%), της Μυτιλήνης (-11,6%) και της Σάμου (-5,6%).

Η συνολική επίδοση των αεροδρομίων αποτελεί νέο ιστορικό ρεκόρ, υποδεικνύοντας τις τουριστικές τάσεις που επικρατούν μετά την πανδημία. Πέρα από την ήδη γνωστή πρωτοκαθεδρία της Μυκόνου και της Σαντορίνης, όπου η διεθνής επιβατική κίνηση στο σύνολο της χρονιάς καταγράφηκε κατά 20,3% και κατά 57,1% υψηλότερη από την χρυσή χρονιά του 2019, ιδιαίτερη θέση στην προτίμηση των τουριστών έχουν αποκτήσει το Άκτιο και η Λευκάδα, η Σκιάθος και η Κέρκυρα. Ωστόσο η Θεσσαλονίκη με μεγάλη έκθεση στους ρώσους τουρίστες βίωσε τις επιπτώσεις του πολέμου στην Ουκρανία, αδυνατώντας να συμπεριληφθεί μέχρι στιγμής στον διεθνή χάρτη των προορισμών για city break.

Δείτε και αυτά