Τα ποσοστά των αμιγώς ηλεκτρικών και υβριδικών μοντέλων συνεχώς αυξάνονται στις πωλήσεις καινούριων αυτοκινήτων στις χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Μεγάλη άνοδο είχε η αγορά επιβατικών αυτοκινήτων της Ευρωπαϊκής Ένωσης τον Ιανουάριο του 2023. Σύμφωνα με τα στοιχεία της Ευρωπαϊκής Ένωσης Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA), οι συνολικές πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 11,3% σε σχέση με τον Ιανουάριο του 2022, φτάνοντας τις 760.041 μονάδες. Με εξαίρεση τη Γερμανία όπου καταγράφηκε πτώση -2,6%, οι υπόλοιπες τρεις σημαντικές αγορές της ΕΕ σημείωσαν σημαντική άνοδο στις ταξινομήσεις τους: Ισπανία +51,4%, Ιταλία +19,0% και Γαλλία +8,8%.
Παράλληλα, συνέχισαν την άνοδό τους οι ταξινομήσεις ηλεκτρικών και υβριδικών επιβατικών αυτοκινήτων, αντιπροσωπεύοντας το 9,5% και το 26% της συνολικής αγοράς αντίστοιχα. Η βενζίνη παρέμεινε ο πιο δημοφιλής τύπος καυσίμου για τα νέα αυτοκίνητα στην ΕΕ με μερίδιο αγοράς 37,9% – στο ίδιο επίπεδο με το 2022, αντίθετα με τα αυτοκίνητα diesel που κατέγραψαν πτώση.
Ηλεκτρικά & Υβριδικά Αυτοκίνητα
Οι ταξινομήσεις Ιανουαρίου των αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων (BEV) αυξήθηκαν κατά 22,9%, φτάνοντας τα 71.984 νέα αυτοκίνητα ταξινομημένα σε όλη την ΕΕ και με μερίδιο αγοράς 9,5% (έναντι 8,6% τον Ιανουάριο του 2022).
Τα υβριδικά οχήματα (HEV) σημείωσαν επίσης άνοδο κατά 22,1%, φτάνοντας τις 197.982 μονάδες στις αγορές της ΕΕ. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα το μερίδιο αγοράς τους να ανεβεί στο 26% (+2,3 ποσοστιαίες μονάδες σε σύγκριση με τον Ιανουάριο του 2022). Οι αγορές που κατέγραψαν τη μεγαλύτερη άνοδο στις πωλήσεις των HEV ήταν αυτές της Ισπανίας (+59,3%), της Ιταλίας (+24,7%), της Γερμανίας (+19,0%) και της Γαλλίας (+12,5%).
Από την άλλη πλευρά, οι πωλήσεις των επαναφορτιζόμενων υβριδικών οχημάτων (Plug-in Hybrid / PHEV) στην ΕΕ μειώθηκαν κατά 9,9% στις 53.649 μονάδες τον Ιανουάριο ‘23, επηρεαζόμενες κυρίως από τη μεγάλη πτώση -53% στις ταξινομήσεις στην αγορά της Γερμανίας, η οποία μέχρι πέρυσι ήταν η μεγαλύτερη αγορά σε όγκο για τέτοια αυτοκίνητα. Ως αποτέλεσμα, το μερίδιο αγοράς για τα PHEV στην ΕΕ συρρικνώθηκε από 8,7% τον Ιανουάριο του 2022 σε 7,1% φέτος.
Να προσθέσουμε πως την προηγούμενη χρονιά (2022), στην ΕΕ πωλήθηκαν συνολικά:
1.123.778 ηλεκτρικά (BEV),
874.182 Plug-in Hybrid (PHEV),
2.089.653 υβριδικά (HEV).
Αυτό σημαίνει πως τα BEV αποτέλεσαν το 12,1% των συνολικών πωλήσεων, τα PHEV το 9,4% και τα HEV το 22,6%.
Αν προσθέσουμε και τις ταξινομήσεις σε Ισλανδία, Νορβηγία, Σουηδία και Ηνωμένο Βασίλειο, οι συνολικές πωλήσεις για το 2022 διαμορφώνονται ως εξής:
1.575.079 ηλεκτρικά (BEV),
1.013.827 Plug-in Hybrid (PHEV),
2.638.899 υβριδικά (HEV).
Αυτοκίνητα Βενζίνης και Diesel
Οι ταξινομήσεις νέων βενζινοκίνητων αυτοκινήτων στην ΕΕ κατέγραψαν άνοδο 12,3% τον Ιανουάριο ‘23, συμβάλλοντας στην ανεπαίσθητη επέκταση του μεριδίου αγοράς τους στο 37,9% (έναντι 37,6% το 2022). Όλες οι μεγάλες αγορές της περιοχής συνέβαλαν σε αυτήν την ανάπτυξη: Ισπανία (+59,4%), Ιταλία (+15,5%), Γαλλία (+11,9%) και Γερμανία (+3,5%).
Αντίθετα, η αγορά πετρελαιοκίνητων αυτοκινήτων της ΕΕ συνέχισε να συρρικνώνεται, με πτώση 1,6% τον περασμένο μήνα, παρά την αξιοσημείωτη αύξηση των ταξινομήσεων στην Ιταλία (+21,4%) και στην Ισπανία (+19,0%). Αυτό είχε ως αποτέλεσμα τη μείωση του μεριδίου αγοράς κατά 2 ποσοστιαίες μονάδες: από 17,9% σε 15,9%.
- Πηγή: sport24.gr