Ο Steven Koenig μιλά για τις νέες τάσεις της αυτοκίνησης

Παρά τους φόβους περί ύφεσης και τη σύσφιξη των κεφαλαιαγορών το 2023, οι κλάδοι της αυτοκινητοβιομηχανίας και της κινητικότητας στον κόσμο θα επεκτείνουν τον ταχύτατα εξελισσόμενο ψηφιακό μετασχηματισμό τους, δήλωσε ο επικεφαλής οικονομολόγος του Consumer Technology Association Steve Koenig στην πρόσφατη έκθεση CES του Λας Βέγκας, ο οποίος μίλησε για όλες τις νέες τάσεις που αναμένονται, τόσο για τον επόμενο χρόνο αλλά και στο μέλλον.

Πολλοί παράγοντες της αγοράς αυτής συμφωνούν πως ο μετασχηματισμός θα γίνει με αιχμή του δόρατος την ανάπτυξη ενός οικοσυστήματος ηλεκτροκίνησης. Οι εξελίξεις στα αυτοοδηγούμενα οχήματα (autonomous driving) και η συνεχής εμφάνιση ενός επιχειρηματικού μοντέλου υπηρεσιών βασισμένων σε συνδρομές για χαρακτηριστικά ηλεκτρικών οχημάτων είναι οι άλλες κορυφαίες εξελίξεις που θα διαμορφώσουν τους τομείς της αυτοκίνησης και της κινητικότητας την επόμενη δεκαετία, είπε ο Koenig. Η αναμενόμενη αύξηση της χρήσης EV από καταναλωτές και επιχειρήσεις τα επόμενα 10 χρόνια θα δημιουργήσει την ανάγκη για μια πολύ μεγαλύτερη και πιο σύνθετη υποδομή για να διασφαλιστεί ότι ο τομέας των ηλεκτρικών μεταφορών είναι βιώσιμος, είπε ο Koenig. «Αυτό για το οποίο μιλάω είναι οι εξελίξεις στη χημεία των μπαταριών, στο σχεδιασμό των μπαταριών, καθώς και στα συστήματα φόρτισης» είπε ο Koenig.

Τη στιγμή που μια παγκόσμια μετάβαση στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα βρίσκεται σε εξέλιξη, η αυτοκινητοβιομηχανία αντιμετωπίζει άλλα εμπόδια που θα επηρεάσουν την τεχνολογική ανάπτυξη. Οι αυξήσεις των επιτοκίων της Ομοσπονδιακής Τράπεζας τον περασμένο χρόνο, μαζί με τη σύγκρουση Ρωσίας-Ουκρανίας, και ο αντίκτυπος της πανδημίας COVID-19 στις παγκόσμιες αλυσίδες εφοδιασμού έχουν περιορίσει τις προοπτικές του υποτομέα των αυτόνομων οχημάτων. Ωστόσο, οι εταιρείες τεχνολογίας αυτόνομων οχημάτων στη CES προσπαθούν να δείξουν στους επενδυτές πώς θα προσφέρουν αξία το 2023, με πρωτοπορία στον τομέα αυτό να έχουν τα αυτοοδηγούμενα βαρέα φορτηγά. Μια παγκόσμια έλλειψη εργατικού δυναμικού οδηγών φορτηγών και άλλων εργαζομένων στην εφοδιαστική θα αναγκάσει τις εταιρείες να στραφούν στην τεχνολογία για να αντιμετωπίσουν αυτά τα ζητήματα, με την Αμερικανική Ένωση Φορτηγών να εκτιμά ότι οι ΗΠΑ θα έχουν έλλειψη 160.000 οδηγών φορτηγών μέχρι το 2030.

Η εμφάνιση οχημάτων όπου η μετακίνηση θα γίνεται με αγορά υπηρεσιών θα ξεκλειδώσει επαναλαμβανόμενες δυνατότητες εσόδων για τις αυτοκινητοβιομηχανίες. Ο Koenig το περιέγραψε αυτό δηλώνοντας ότι όλα πλέον θα γίνονται από μια οθόνη. Αυτές οι νέες εφαρμογές θα υποστηρίζονται από 5G και θα προσφέρουν και άλλες υπηρεσίες εκτός από ψυχαγωγία. Ο Koenig αναφέρθηκε επίσης στη διαβόητη ανακοίνωση της BMW το 2022 ότι θα προσφέρει συνδρομή έναντι 18 δολαρίων το μήνα στους οδηγούς για να χρησιμοποιούν θερμαινόμενα καθίσματα σε νέα μοντέλα ως παράδειγμα για το πού οδεύει η αυτοκινητοβιομηχανία στην ώθησή της για επαναλαμβανόμενες πηγές εσόδων. «Έχετε ακούσει ότι πληρώνετε μια συνδρομή για τα θερμαινόμενα καθίσματα σας. Είναι μόλις ένα δείγμα του τι να περιμένουμε; Δεν ξέρω!», είπε ο Koenig.

Δείτε και αυτά