Γράφει ο Γιάννης Τσιρογιάννης
Η γρήγορη έκδοση με τον κωδικό Cooper S της τελευταίας γενιάς MINI, δίνει αφορμή για πολλά (θετικά) σχόλια, με βασικό αντικείμενο, το που πηγαίνει η υπόθεση σπορ hatch στις μέρες μας και πόσο έχουν πλέον μεταλλαχθεί τα δεδομένα.
Πλέον είμαστε απόλυτα σίγουροι γι αυτό που δειλά ψελλίσαμε εκείνη την πρώτη φορά σε κάποιο νέο ΜΙΝΙ. Τι βγήκε από μέσα μας; Αυτό εδώ με όλο το θάρρος και όλο το σεβασμό, δεν θα έπρεπε να ονομάζεται MINI και το λέω με κάθε θετικό αντίκτυπο του όρου.
Η συνολική του παρουσία, από τις διαστάσεις, την αίσθηση, την συμπεριφορά στο δρόμο, το πλαίσιο, τις επιδόσεις, το κύρος, την προσωπικότητα έως την τιμή αγοράς, όλα παραπέμπουν χωρίς δεύτερη σκέψη σε κάποια μικρή συμπαγής προσθιοκίνητη BMW, που πιθανότατα να δούμε στο άμεσο μέλλον.
Το μόνο που έμεινε να θυμίζει MINI, είναι η ξυραφένια απόκριση στα επίπεδα πλέον ενός ηλεκτρονικού καρτ (αδόκιμος ο όρος αλλά περιγράφει εύστοχα αυτό που αναδύει το Cooper S), εμπνευσμένα τονισμένη εδώ, στην ισχυρότερη έκδοση με το λατινικό «S» στα καπούλια. Ακόμη και η τεχνολογική υπεροπλία συμπορεύεται κι αυτή με τα αμιγώς μοντέλα της BMW.
Αχίλλειος πτέρνα του προηγούμενου MINI ήταν οι εσωτερικοί χώροι στο πίσω κάθισμα, κυρίως για τα γόνατα των επιβατών. Σε αυτή τη νέα γενιά, η αύξηση του μεταξονίου επέφερε μια μικρή βελτίωση στους διαθέσιμους χώρους, οι οποίοι όμως και πάλι απέχουν από το να χαρακτηριστούν «κανονικοί».
Ο χώρος αποσκευών κυμαίνεται στο ίδιο μήκος κύματος, αμφότεροι, λες και βάλθηκαν να δικαιώσουν το όνομα. Κατά τα λοιπά, η ποιότητα των υλικών έχει αισθητά αναβαθμιστεί, η εργονομία έγινε ευκολότερη και ο εξοπλισμός αρκετά σύγχρονος τεχνολογικά αλλά και πλούσιος στη σύνθεσή του.
Τα σπουδαία στην περίπτωση του Cooper S έρχονται όταν περάσεις στους τομείς επιδόσεων-οδικής συμπεριφοράς. Η έκδοση S εφοδιάζεται με τετρακύλινδρο βενζινοκινητήρα 2.0 λίτρων. Πλέον, η απόδοσή του δεν είναι 192 ίπποι αλλά 178 ίπποι (με 280 Nm ροπή), λόγω των αναπροσαρμογών που έγιναν στο κινητήριο σύνολο προκειμένου να συμμορφωθεί με τους πιο αυστηρούς κανονισμούς εκπομπών. Τα 0-100 km/h έρχονται σε 6,6 δευτερόλεπτα και η τελική ταχύτητα φτάνει στα 235 km/h.
Η πράξη επιβεβαιώνει τα εξαιρετικά νούμερα και πάντα νιώθεις ότι ο δίλιτρος έχει υψηλά αποθέματα ισχύος. Πραγματικά καταπίνει τις ενδείξεις του κοντέρ και συνεχίζει να ανεβάζει πολύ αποτελεσματικά ακόμη και μετά τα 180 km/h. Το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη επτά σχέσεων εκτελεί τις υποχρεώσεις του με συνέπεια και ταχύτητα.
Στη χειροκίνητη λειτουργία μπορεί να φανεί διστακτικό σε οριακό κατέβασμα, αλλά ανταποκρίνεται στις εντολές αλλαγών (μέσα από paddles πίσω από το τιμόνι) ακαριαία. Όποιος ενδιαφέρεται για την κατανάλωση, να πούμε ότι σε νορμάλ χρήση θα δει γύρω στα 8 λίτρα αμόλυβδης βενζίνης ανά 100 χιλιόμετρα. Σε συνθήκες πίεσης η τιμή ξεπερνάει με άνεση τα 11 λίτρα.
Το MINI Cooper S στην τρέχουσα γενιά του (F56) έχασε λίγο από τον ανόθευτο χαρακτήρα των R56 και -ακόμα περισσότερο- των R53, αυτό όμως σε καμία περίπτωση δεν το καθιστά υποδεέστερο. Η δύναμη του κινητήρα είναι περισσότερη και πολύ πιο γεμάτη σε όλο το φάσμα στροφών.
Το διπλοσύμπλεκτο αυτόματο κιβώτιο με τις επτά σχέσεις αντιδρά εξαιρετικά μόλις εγκλιματιστείς μαζί του και το πολύ γρήγορο τιμόνι σε βοηθά να σημαδέψεις εκεί ακριβώς που θες να πας.
Με σύμμαχο το πρόθυμο μπροστινό σύστημα του Cooper S, ακολουθείς την τροχιά που σκέφτεσαι και η υποστροφή δεν θα εμφανιστεί, όσο η άσφαλτος το επιτρέπει. Με τα ηλεκτρονικά στο off και την πολύ καλή απόκριση στο γκάζι (στο πρόγραμμα Sport) μπορείς να ανοίξεις ελαφρώς την τροχιά του πίσω μέρους πριν στρίψεις με αποτέλεσμα το Cooper S να «επιτίθεται» ακόμη καλύτερα στη στροφή που ακολουθεί.
Αν η διασκέδαση βαπτιζόταν με συγκεκριμένο όνομα, τότε το Cooper S θα ήταν σίγουρα αυτό. Ταχύτατο, ευθύβολο, συμμετοχικό, στιβαρό σαν βράχος, πιο εύκολο, πιο άνετο και πιο ασφαλές από πριν, με high tech pedigree, μας υποδεικνύει τη νέα σπορ υπόσταση στα τέσσερα και κάτι μέτρα. Με αίσθηση ευχαρίστησης μάλιστα, ανάλογη με εκείνη προηγμένης ηλεκτρονικής κονσόλας στο καθιστικό του σπιτιού σου.
Οι τιμές του MINI Cooper S ξεκινούν από 29.500 ευρώ για την τρίθυρη έκδοση και τα 30.400 ευρώ για την πεντάθυρη.
- Πηγή: tourismtoday.gr