Ένας φίλος μου συστήνει τον γιο του και μου ζητάει «να του πω κάποια πράγματα για τη startup που έχει φτιάξει»…
Η: «Και με τι ασχολείσαι;»
– «Είμαι ιδρυτής μίας startup»
Η: «Γιατί τη λες startup; Πώς θα περιέγραφες ότι είναι;»
– «Είναι τέλεια! Πολύ cool! Έχουμε μία εξαιρετική ιδέα και διάφοροι κύριοι μας λένε καλά λόγια και μας συμβουλεύουν να βρούμε επενδυτές που θα χρηματοδοτήσουν την ιδέα αυτή»
Η: «Άσε τι λένε οι άλλοι, εσύ πες μου… πώς θα μου περιέγραφες τη startup σου;»
– «Είναι μία νέα επιχειρήση που ξεκίνησα»
Η: «Θα ξεκινήσεις, ας πούμε καλύτερα. Αλλά γιατί τη λες startup και όχι μία νέα επιχείρηση;»
– «Όλες οι νέες δουλειές είναι startups! Το άκουσα σε πέντε διαφορετικά σεμινάρια! Τόσοι και τόσοι ειδικοί μου είπαν και προσωπικά ότι είναι cool να φτιάξεις τη δικιά σου startup!»
Η: «Όλοι αυτοί οι «ειδικοί» που μου αναφέρεις έχουν φτιάξει από το μηδέν κάποιο δικό τους project; Έχουν πάρει αποφάσεις δύσκολες και έχουν υποστεί τις συνέπειες των λαθών τους;»
– «Μα τι εννοείς; Οι ειδικοί δεν κάνουν λάθη! Και αφού μου είπαν ότι…»
Η: «… άμα το είπαν οι ειδικοί, τότε τι σημασία έχει η πραγματικότητα; Σωστά. Τέλος πάντων, μπορείς να μου θυμήσεις ποια ακριβώς είναι η καινοτομία που εισάγεις με τη startup σου; Τι ακριβώς θα ξεκινήσεις να κάνεις;»
– «Μία καφετέρια!»
Η: «Και τι το νέο θα έχει αυτή η καφετέρια;»
– «Η διακόσμηση, οι καρέκλες, τα τραπέζια… όλα θα είναι νέα!»
Η: «Και ψάχνεις επενδυτές για να βάλουν λεφτά στην καφετέριά σου;»
– «Γιατί όχι; Κάνουμε καλή δουλειά, όλη μας η ομάδα χαμογελάει συνέχεια και έχουμε ένα εξαιρετικό πλάνο ανάπτυξης. Επίσης έχουμε έναν coach / μέντορα με τον οποίο δουλεύουμε και με έχει διαβεβαιώσει ότι θα μετατρέψουμε αυτή τη δουλειά σε ένα project με αξία πολλών εκατομμυρίων Ευρώ σε λιγότερο από τρία χρόνια! Έτσι όπως έκαναν και άλλες startups ανά τον κόσμο!»
Η: «Σου είπε αυτός ο μέντορας ότι η πλειοψηφία των startups αποτυγχάνουν και κλείνουν;»
– «Όχι, γιατί να κλείσουμε; Εμάς μας βοηθάει να προετοιμαστούμε για να πάμε σε διάφορα συνέδρια και διαγωνισμούς, να πάρουμε βραβεία…»
Η: «Πόσο σας χρεώνει ο σύμβουλος / coach / μέντορας αυτός;», ρώτησα διαπιστώνοντας πως η ιώβεια υπομονή μου έφτανε στο τέλος της…
– «10.000 Ευρώ, τα δίνει ο μπαμπάς προς το παρόν»
Η: «Τέλεια! Ο άνθρωπος θα χρειαστεί άλλους 99 σαν και εσένα για να φτάσει στο πρώτο του εκατομμύριο!»
– «Τι σημαίνει αυτό; Αν αυτός φτάσει στο ένα εκατομμύριο, εγώ τι θα κάνω;»
Η: «Εσύ θα έχεις εκατομμυριούχο coach! Τι άλλο θέλεις από τη ζωή σου;»
Η κουβέντα έκλεισε άδοξα, όταν ρώτησα αν θέλει κάτι από μένα και η μόνη του ερώτηση ήταν που θα βρει λεφτά και έναν καλό φωτογράφο για να βγάζει φωτογραφίες με αυτοπεποίθηση όταν θα δίνει συνεντεύξεις.
Άτιμη Ελληνική κοινωνία… φλομώνεις τα νέα παιδιά με τόσο παραμύθι που στο τέλος το πιστεύουν…
(Για τις startups και το μεγάλο πρόβλημα που έχουν οι περισσότεροι ιδρυτές τους = την αδυναμία να καταλάβουν ποιοι είναι οι πελάτες τους και να απευθυνθούν στο σωστό αγοραστικό κοινό για την ιδέα τους έχω ετοιμάσει συγκεκριμένες απαντήσεις στο πρώτο workshop της μεγάλης μου εκδήλωσης «Ελλάδα 2024, Επιχειρείν, Ακίνητα, Επενδύσεις»)
Οι δημοσιογράφοι και η παρουσίαση των περισσότερων «startups» στην Ελλάδα
Τα τελευταία χρόνια η μόδα των startups έχει φτάσει και στην Ελλάδα και όπως γίνεται συνήθως στα μέρη μας, κοντά σε κάθε δημοσιογράφο που προσεγγίζει σοβαρά και αναλυτικά το θέμα, συναντάμε άλλους 2 που γράφουν ό,τι να’ ναι, αρκεί να υπάρχει μία νέα ή ένας νέος και να λέει ότι έχει μία ιδέα, εφαρμοσμένη ή όχι.
Έτσι διαβάζουμε για 20χρονους – 22χρονους που είναι ήδη «coach» και διδάσκουν άλλους (με βάση τις μεγάλες τους εμπειρίες από τη ζωή και το επιχειρείν, υποθέτω), για κάθε είδους νέα επιχείρηση ότι είναι startup, ενώ συχνά δεν χρειάζεται ούτε καν αυτό. Αρκεί μία ωραία φωτογραφία κάποιου και μία νεφελώδης ιδέα ή μία ιδέα που δεν έχει σοβαρό περιθώριο εμπορικής αξιοποίησης, ούτε εισάγει κάποια καινοτομία. Όλα μπαίνουν σε ένα τσουβάλι, όλοι είναι startupers και όλες οι νέες εταιρείες είναιstartups.
Για κάθε εξαιρετική ιδέα που αναπτύσσουν άνθρωποι που ξέρουν τι κάνουν (και τι θέλουν), συναντάμε και άλλες δύο που ας πούμε ότι είναι πιο «πρόχειρα στημένες». Την ίδια ώρα οι μεγάλες χρηματοδοτήσεις των λίγων μπερδεύουν τα μυαλά των πολλών…
Αν θέλεις να αποκτήσεις ένα ξεκάθαρο φίλτρο για να ξεχωρίζεις μία startup από μία νέα επιχείρηση, τότε το κείμενο που ακολουθεί είναι για εσένα.
Διαβάστε περισσότερα στο
- Πηγή: iliaspapageorgiadis.com