Απάντηση του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστου Σταϊκούρα, σε επίκαιρη ερώτηση στη Βουλή για το έργο της κατασκευής φράγματος στον ποταμό Ενιπέα στη Σκοπιά Φαρσάλων

Τοποθέτηση του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστου Σταϊκούρα στη Βουλή, απαντώντας σε επίκαιρη ερώτηση του Βουλευτή Λάρισας της Νέας Δημοκρατίας, Μάξιμου Χαρακόπουλου, με θέμα την πρόοδο της κατασκευής φράγματος στον ποταμό Ενιπέα στη Σκοπιά Φαρσάλων.

Κατά την πρωτολογία του, ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών κ. Χρήστος Σταϊκούρας ανέφερε:

Πράγματι, το έργο της κατασκευής φράγματος στον ποταμό Ενιπέα στη Σκοπιά Φαρσάλων, χαρακτηρίστηκε, με απόφαση Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών, το 2021, εθνικού επιπέδου, ειδικό και σημαντικό.

Το έργο περιλαμβάνει την κατασκευή των εξής υποδομών:

Φράγμα στον ποταμό Ενιπέα, σε θέση περίπου 5 χιλιόμετρα ανατολικά της κοινότητας Σκοπιάς Φαρσάλων.

Έργα προσαγωγής του νερού του ταμιευτήρα για την άρδευση των πεδινών περιοχών οι οποίες ανήκουν στους ΤΟΕΒ Φαρσάλων, Θεσσαλιώτιδας και Τιτανίου, συνολικής έκτασης 107.500 στρ., καθαρής γεωργικής γης.

Έργα για την ύδρευση της πόλης των Φαρσάλων και 31 οικισμών της περιοχής.

Το συνολικό έργο εντάχθηκε στον προγραμματικό σχεδιασμό της Γενικής Γραμματείας Υποδομών του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών.

Τον Ιούνιο του 2022, αποφασίστηκε το έργο αυτό να υλοποιηθεί με τη μορφή ΣΔΙΤ, συμβατικής διάρκειας 30 ετών (4 έτη περίοδος κατασκευής και 26 έτη περίοδος λειτουργίας).

Τον Αύγουστο του 2022, με Απόφαση Υφυπουργού Ανάπτυξης και Επενδύσεων, εγκρίθηκε η ένταξη στο Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων, με προϋπολογισμό περίπου 230 εκατ. ευρώ.

Τον ίδιο μήνα, με Απόφαση Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών, εγκρίθηκε η διενέργεια Διεθνούς Διαγωνισμού, με τη διαδικασία του Ανταγωνιστικού Διαλόγου, για την Ανάθεση Σύμβασης Σύμπραξης Δημόσιου και Ιδιωτικού Τομέα (Σ.Δ.Ι.Τ.).

Τον Απρίλιο του 2023, με Απόφαση Υφυπουργού Υποδομών, εγκρίθηκε το Πρακτικό για την Α’ φάση του Διαγωνισμού και η προεπιλογή τριών υποψηφίων για τη συμμετοχή τους στη Β΄ Φάση του Διαγωνισμού.

 

Κατά τη δευτερολογία του, ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών,

Χρήστος Σταϊκούρας, επεσήμανε:

Έκτοτε, υλοποιούνται οι ενέργειες για την ωρίμανση του έργου.

Μέχρι σήμερα, έχουν συναφθεί τρεις συμβάσεις παροχής τεχνικών υπηρεσιών για την υποβοήθηση της αρμόδιας Δ/νσης του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών στις απαιτούμενες ενέργειες, και συγκεκριμένα αυτές του Τεχνικού Συμβούλου (μόνο για την υποβολή της πρότασης υπαγωγής – έχει λήξει), του Νομικού Συμβούλου (σε εξέλιξη) και του Χρηματοοικονομικού Συμβούλου (σε εξέλιξη).

Για τη φάση του ανταγωνιστικού διαλόγου (Β΄ Φάση του Διαγωνισμού), απαιτείται η πρόσληψη και άλλων Τεχνικών Συμβούλων, π.χ. για τις υδραυλικές μελέτες, την τοπογραφική αποτύπωση, τις Η/Μ μελέτες και κυρίως για τη Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων.

Είναι απαραίτητη η περαιτέρω ωρίμανση του έργου, με την εκπόνηση αυτών των μελετητικών στοιχείων, προκειμένου να εκδοθεί η Απόφαση Έγκρισης Περιβαλλοντικών Όρων (ΑΕΠΟ) του έργου, η οποία είναι προϋπόθεση για την υποβολή των δεσμευτικών προσφορών των συμμετεχόντων.

Το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών δρομολογεί, άμεσα, την έκδοση προσκλήσεων για το σύνολο των απαραίτητων Συμβούλων για την προκήρυξη του έργου.

Στην παρούσα φάση συντάσσονται, επίσης, τα τεύχη της προκήρυξης για τη διεξαγωγή της Β.1 φάσης του ανταγωνιστικού διαλόγου.

 

 

Δείτε και αυτά