Η Aegean εξαγόρασε το 13% της ισπανικής Volotea

Ο στόχος για low cost πτήσεις σε περιφερειακά ελληνικά αεροδρόμια
Μία ιστορική συμφωνία με την ισπανική Volotea ανακοίνωσε χθες η Aegean. Τι αφορά και ποιοι προορισμοί βρίσκονται στο στόχαστρο του νέου επιχειρήματος.
Στην αγορά του 13% της ισπανικής αεροπορικής εταιρείας Volotea έναντι 25 εκατ. ευρώ προχώρησε η Aegean Airlines αυξάνοντας το δίκτυό της στις μικρές και μεσαίες πόλεις της Ευρώπης.
Σημειώνεται ότι οι δύο αεροπορικές συνεργάζονται από το 2021 για κάποιες πτήσεις κοινού κωδικού στο εξωτερικό και πλέον ήρθε η ώρα να αναβαθμιστεί η σχέση τους ύστερα από μία σύντομη διαπραγμάτευση που διήρκησε λίγους μήνες σύμφωνα με τα όσα ανέφερε χθες ο Pρόεδρος της εισηγμένης, Ευτύχιος Βασιλάκης.
Βάσει της αρχιτεκτονικής της συνεργασίας θα επενδυθούν σε πρώτη φάση 25 εκατ. ευρώ μέσω της αύξησης μετοχικού κεφαλαίου η οποία γίνεται με την έκδοση μετατρέψιμου ομολογιακού δανείου ύψους 100 εκατ. ευρώ. Στο επόμενο εξάμηνο η Aegean θα αυξήσει το ποσό αυτό στα 50 εκατ. ευρώ και θα είναι κάτοχος του 21% της Volotea παραμένοντας μέτοχος μειοψηφίας με δύο μέλη στο Διοικητικό της Συμβούλιο.
Όπως δήλωσε, ο κ. Βασιλάκης η κίνηση αυτή αναμένεται να αποφέρει υπεραξία εντός μίας τριετίας και ίσως νωρίτερα εάν η Volotea εισαχθεί στο χρηματιστήριο, η οποία σύμφωνα με τα όσα ανέφερε ο Διευθύνων Σύμβουλος της εταιρείας, Carlos Munoz, επιδιώκεται να γίνει από το α’ τρίμηνο του 2025.
Πιο συγκεκρίμενα, ο κ. Βασιλάκης τόνισε ότι ο αντίκτυπος της συνεργασίας αυτής αναμένεται να φανεί στα οικονομικά στοιχεία της Aegean για το 2027, καθώς πρόκειται για μία ανάπτυξη ήπιου χαρακτήρα και ότι το 2025 και 2026 θα πρέπει να αντιμετωπιστεί το πρόβλημα των καθηλωμένων αεροσκαφών.
Σημειώνεται ότι η Volotea, διαθέτει ένα δίκτυο με 450 προορισμούς, προσφέρει 12,5 θέσεις και 80 χιλιάδες πτήσεις με έναν στόλο 44 Airbus (A319, A320) και έχει φτάσει μέσα σε 12 χρόνια τα 60 εκατ. επιβάτες σε 110 αεροδρόμια και 22 βάσεις στην Ευρώπη με βασικά σημεία την Ισπανία, την Ιταλία και τη Γαλλία.
Πρόκειται για μία low cost αεροπορική που δε πρόκειται να έρθει σε σύγκρουση με την Aegean, καθώς επικεντρώνει σε μικρές και μεσαίες ευρωπαϊκές πόλεις πραγματοποιώντας πτήσεις από τα αντίστοιχα αεροδρόμια.
Κατά τη διάρκεια της χθεσινής ενημέρωσης των δημοσιογράφων τονίστηκε ότι πρόκειται για δύο ξεχωριστές εταιρείες, καθώς η Volotea είναι και θα παραμείνει low cost, με αποτέλεσμα να μην αλλάζουν οι τιμές για καμία πλευρά.
Όπως ανέφερε ο κ. Βασιλάκης η Aegean είχε παρατηρήσει ότι οι τάσεις στην Ευρώπη αλλάζουν και με την επένδυση αυτή ανοίγεται στην αγορά αυτή χωρίς να δημιουργεί τη δική της θυγατρική, αλλά και χωρίς να αποκλείει τη δημιουργία μιας κοινής εταιρείας στο μέλλον.
Τι αφορά η συμφωνία – Στο προσκήνιο τα ελληνικά τοπικά αεροδρόμια
Η Volotea θα λειτουργεί συμπληρωματικά παρέχοντας δρομολόγια σε νέες αεροπορικές βάσεις, ενώ θα επεκταθεί το δίκτυο πτήσεων από και προς ελληνικά περιφερειακά αεροδρόμια, όπως το Ηράκλειο, τα Χανιά και η Ρόδος, αλλά και σε ξένους προορισμούς σε Ιταλία, Ισπανία και Γαλλία αυξάνοντας την παρουσία της Aegean σε αυτές τις χώρες.
Επιπλέον, εξετάζεται το ενδεχόμενο τη δυνατότητα συμφωνίας για την εξυπηρέτηση μέρους των αναγκών της Volotea για τη συντήρηση του στόλου της στο Κέντρο Υπηρεσιών Συντήρησης Πτητικών Μέσων της AEGEAN και την εκπαίδευση των πιλότων και πληρωμάτων της στο Κέντρο Προσομοιωτών Πτήσεων που έχει δημιουργήσει η AEGEAN σε συνεργασία με την CAE.

Δείτε και αυτά