Την ανάγκη τα τοπικά προϊόντα μέσω της πιστοποίησης να αποκτήσουν προστιθέμενη αξία και να διαπρέψουν στην εγχώρια και διεθνή αγορά, τονίζει με δήλωσή του ο υποψήφιος για την προεδρία στο Επιμελητήριο Λάρισας και επικεφαλής της «Νέας Επιμελητηριακής Δράσης» κ. Κωνσταντίνος Γουργιώτης.
Αναλυτικά, ο κ. Γουργιώτης αναφέρει: «Σε μία αγορά παγκοσμίως συνδεδεμένη και εξόχως ανταγωνιστική εξαιτίας της διαφορετικής κλίμακας οικονομιών, η απόκτηση προστιθέμενης αξίας αποτελεί το μοναδικό διαβατήριο επιβίωσης και ανάπτυξης για πολλά προϊόντα της περιοχής μας.
Στο πλαίσιο αυτό, η πιστοποίησή τους είναι το κλειδί απέναντι στον φαύλο κύκλο του ανταγωνισμού χαμηλού κόστους. Γι’ αυτό και πιστεύουμε ακράδαντα πως ο ρόλος του Εμπορικού Επιμελητηρίου σ’ αυτή την προσπάθεια οφείλει είναι περισσότερο ενεργός απ’ ότι σήμερα, καθοριστικός, για να αποτελέσει εκείνο τον κρίκο που θα ενώσει το σύνολο της αλυσίδας των εμπλεκόμενων φορέων, με θετικό αποτέλεσμα.
Ήδη η Περιφέρεια Θεσσαλίας και ο κ. Κουρέτας έχουν αναλάβει μία αξιόλογη πρωτοβουλία στον τομέα αυτό. Θεωρούμε πως από κοινού, μαζί με Δήμους, συνεταιριστικά σχήματα και φυσικά τα συναρμόδια υπουργεία, μπορούμε να συνεργαστούμε σε μία νέα βάση, με αποτελεσματικό τρόπο και μεγαλύτερη ταχύτητα, ώστε να πετύχουμε τον στόχο. Ως Επιμελητήριο εξάλλου έχουμε όλα εκείνα τα εργαλεία τα οποία δύνανται να συνδράμουν στοχευμένα.
Σε δεύτερη φάση, οι εταιρίες που παράγουν τα προϊόντα ΠΟΠ με την αρωγή του Επιμελητήριου θα πρέπει να εκμεταλλευτούν εμπορικά το πλεονέκτημα που απέκτησαν προωθώντας τα προϊόντα τους σε πολλαπλά επίπεδα:
Τοπικά: Μέσα από ένα πρόγραμμα 50 χλμ να γίνουν γνωστά στην ευρύτερη περιοχή μας όπου και καταναλώνονται.
Πανελλαδικά: Με προωθητικές κινήσεις σε μεγάλα αστικά κέντρα να γίνουν market leaders στην ελληνική αγορά.
Σε τουρίστες με στοχευμένες καμπάνιες. Οι τουρίστες αποτελούν τον καλύτερο (value for money) τελάλη των ελληνικών προϊόντων.
Προωθητικές κινήσεις σε κοντινές βαλκανικές χώρες, αρχικά όπου τα κόστη προώθησης και μεταφοράς είναι μικρότερα και σε δεύτερο χρόνο, σε μεγάλα αστικά κέντρα της Ευρώπης.
Σε γενικές γραμμές, η προώθηση των τοπικών μας προϊόντων και η εδραίωση τους σε μεγάλες διεθνείς αγορές είναι μια μακρόχρονη και πολυσύνθετη διαδικασία. Ωστόσο, το πρώτο βήμα είναι αδιαμφησβήτητα η ποιοτική διαφοροποίησή τους η οποία και ξεκινά με την ανάδειξή τους σε πιστοποιημένα προϊόντα» καταλήγει.