– Ερμηνεύουν οι διακεκριμένοι σολίστ Μαργαρίτα Παζάρα, Κασσάνδρα Δημοπούλου και Φίλιππος Μοδινός, υπό τη διεύθυνση του Χρήστου Κτιστάκη
Μια πραγματικά μαγευτική βραδιά θα έχει την ευκαιρία να απολαύσει το φιλόμουσο κοινό της Λάρισας, την Κυριακή, 22 Δεκεμβρίου, στο Δημοτικό Ωδείο Λάρισας. Η Συμφωνική Ορχήστρα του Δημοτικού Ωδείου Λάρισας, υπό την αιγίδα της Αντιδημαρχίας Πολιτισμού του Δήμου Λαρισαίων, και με την υποστήριξη του Συλλόγου Φίλων της, παρουσιάζει ένα μοναδικό εορταστικό Κοντσέρτο Gala Όπερας, στις 20:00, στην αίθουσα συναυλιών του Δ.Ω.Λ.
Οι διακεκριμένοι σολίστ Μαργαρίτα Παζάρα (σοπράνο), Κασσάνδρα Δημοπούλου (μέτζο σοπράνο) και Φίλιππος Μοδινός (τενόρος) ερμηνεύουν, μεταξύ άλλων, Bizet, Verdi, Mozart, Rossini, Puccini, Offenbach, υπό τη διεύθυνση του μαέστρου Χρήστου Κτιστάκη. Το πρόγραμμα περιλαμβάνει αγαπημένες άριες και εισαγωγές από σπουδαία έργα του οπερατικού ρεπερτορίου, όπως “Nessun Dorma”, “O mio Babbino caro”, “Habanera”, καθώς και διάσημες εισαγωγές από τον “Κουρέα της Σεβίλλης”, την “Carmen”, τον “Don Giovanni” και πολλά άλλα.
Το εορταστικό gala Όπερας αποτελεί μέρος της διαρκούς προσπάθειας του Δημοτικού Ωδείου Λάρισας για την προώθηση της εξωστρέφειας και την ανάδειξη του πολιτισμού της πόλης μας. Μέσα από παραστάσεις αυτού του επιπέδου, το Δ.Ω.Λ. εδραιώνεται ως σημείο αναφοράς για τη μουσική παιδεία και δημιουργεί γέφυρες επικοινωνίας με το ευρύ κοινό, τόσο σε τοπικό όσο και σε πανελλήνιο επίπεδο. Οι δράσεις της Συμφωνικής Ορχήστρας του Δ.Ω.Λ., όπως το συγκεκριμένο gala όπερας, συμβάλλουν ουσιαστικά στη διάχυση του πολιτισμού και της καλλιτεχνικής έκφρασης, τοποθετώντας τη Λάρισα στον χάρτη των πολιτιστικών δρώμενων της χώρας.
Να σημειωθεί ότι τα εισιτήρια έχουν εξαντληθεί, ωστόσο θα υπάρχει ζωντανή μετάδοση της εκδήλωσης, από το κανάλι του Δήμου Λαρισαίων (youtube), στον ακόλουθο σύνδεσμο:
Αναλυτικά το πρόγραμμα
l Bizet – Εισαγωγή από την όπερα Carmen: Η εισαγωγή από την «Carmen» του Georges Bizet είναι γεμάτη ζωντάνια και πάθος, αποτυπώνοντας τη ρυθμική και μελωδική ενέργεια της Ισπανίας. Αποτελεί προάγγελο της δραματικής ιστορίας που ακολουθεί.
l A. Mozart – Εισαγωγή από την όπερα Don Giovanni: Η εισαγωγή του «Don Giovanni» του Wolfgang Amadeus Mozart συνδυάζει σκοτεινά, δραματικά στοιχεία με ανάλαφρους, χορευτικούς ρυθμούς, προμηνύοντας την ένταση και την πολυπλοκότητα της όπερας.
l W. A. Mozart – «Vedrai Carino», άρια από την όπερα Don Giovanni: Σε αυτή την άρια, η Zerlina προσπαθεί να παρηγορήσει τον αγαπημένο της, Leporello, με λόγια αγάπης και παιχνιδιάρικη μελωδία, αναδεικνύοντας την τρυφερότητα και τον χιούμορ του Mozart.
l Fr. v. Suppe – Εισαγωγή από την όπερα Cavalerie legere: Η εισαγωγή της «Cavalerie legere» του Franz von Suppé είναι ένα δημοφιλές έργο γεμάτο ενέργεια και εντυπωσιακές δυναμικές, αποπνέοντας στρατιωτική ατμόσφαιρα και χιούμορ.
l G. Verdi – «La donna e mobile», άρια από την όπερα Rigoletto: Η διάσημη άρια του Verdi αποδίδει τη φευγαλέα φύση των γυναικών, με μία ελαφριά και κομψή μελωδία που έχει γίνει σύμβολο του οπερατικού ρεπερτορίου.
l G. Bizet – «Habanera» από την όπερα Carmen: Η «Habanera» είναι μία από τις πιο γνωστές άριες της όπερας, εκφράζοντας την ελευθερία και την ασυμβίβαστη φύση της Carmen, με έναν χαρακτηριστικό, αισθησιακό ρυθμό.
l L.v. Beethoven – Εισαγωγή από την όπερα Fidelio: Η εισαγωγή του «Fidelio» του Ludwig van Beethoven εισάγει τον ακροατή στη μοναδική όπερα του συνθέτη, γεμάτη ένταση, ηρωισμό και λυρική ομορφιά.
l L. v. Beethoven – «O wär ich schon mit dir vereint», άρια από την όπερα Fidelio: Μια λυρική και συναισθηματική άρια που εκφράζει την ανυπομονησία και την αγάπη της Leonore, η οποία μεταμφιέζεται για να σώσει τον σύζυγό της.
Διάλειμμα
l G. Rossini – Εισαγωγή από την όπερα Il Barbiere di Siviglia: Η εισαγωγή του «Κουρέα της Σεβίλλης» του Gioachino Rossini είναι γεμάτη χιούμορ, ενέργεια και ενθουσιασμό, αποτυπώνοντας την κωμική φύση της όπερας.
l G. Bizet – «Sequidilla» από την όπερα Carmen: Η Carmen χρησιμοποιεί αυτή την ελκυστική μελωδία για να πείσει τον στρατιώτη Don José να την ελευθερώσει, προσθέτοντας μια νότα παιχνιδιού και πονηριάς.
l G. Puccini – «Nessun Dorma» άρια από την όπερα Turandot: Μία από τις πιο διάσημες άριες όλων των εποχών, γεμάτη ελπίδα και αποφασιστικότητα, με έναν θριαμβευτικό κορυφαίο τόνο που συγκινεί κάθε ακροατή.
l J. Offenbach – Εισαγωγή από την όπερα Orpheus in der Underwelt: Η ζωηρή και χορευτική εισαγωγή του Offenbach, γνωστή για το διάσημο «Can-Can», είναι γεμάτη ενέργεια και σαρκαστική διάθεση, αντικατοπτρίζοντας το χιούμορ της όπερας.
l Verdi – «Scena e Racconto» ντουέτο από την όπερα Il Trovatore: Ένα δραματικό ντουέτο γεμάτο πάθος, όπου οι χαρακτήρες εκφράζουν την ένταση και την τραγικότητα των συναισθημάτων τους.
l Puccini – «O mio babbino caro» άρια από την όπερα Gianni Schicchi: Μια γλυκιά και τρυφερή άρια, όπου η Lauretta εκλιπαρεί τον πατέρα της με έναν τρόπο που συνδυάζει αγάπη και πειθώ.
l Puccini – «E lucevan le stelle» άρια από την όπερα Tosca: Μια άρια γεμάτη νοσταλγία και θλίψη, όπου ο πρωταγωνιστής αναπολεί τις στιγμές αγάπης πριν από το αναπόφευκτο τέλος.
l G. Verdi – «Libiamo» ντουέτο από την όπερα La Traviata: Το διάσημο ντουέτο από την «Traviata» του Verdi είναι ένας ύμνος στη ζωή, τον έρωτα και τη χαρά, κλείνοντας την παράσταση με γιορτινό πνεύμα και αισιοδοξία.